Skocz do zawartości

Odczyt muzyki przy wczytywaniu


dexter19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

To jest mój ostatni problem przed ukończeniem gry. Wcześniej go nie zauważyłem ponieważ nie wczytywałem gry tylko przeskakiwałem plansze przy użyciu przycisku (dla testowania). To jest chyba naturalne ale nie mam pojęcia jak to rozwiązać. Przy wczytywaniu gry z menu lub skąd indziej leci muzyka która była poprzednio odtworzona, czyli kiedy załaduje grę z menu to leci muzyka memu a nie ta na której została zapisana gra. A ponieważ nie mam na każdej planszy obiektu odpowiedzialnego za muzykę (bo to ciągłe odtwarzanie muzyki psuje efekt). Obiekt odpowiedzialny za wczytanie

to po prostu po kliknięciu na znacznik wczytuje gre.

 

PS.Korzystam z GM8 Lite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy event "Other Events>>Room Start" uruchamiany jest przy ładowaniu gry, jeżeli tak, to obiekt który odtwarza muzykę musi mieć ustawioną flagę "persistent". I musi być utworzony tylko raz na scenie. W evencie "Room Start" wstaw kod tj:

GML
switch(room) {

case roomMenu:

// sound_play ...

break;

case roomPlansza1:

// sound_play ...

break;

// etc...

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to czego właśnie chciałem uniknąć. Po przejściu przez plansze muzyka znowu się ładuje. Tego chce uniknąć.

Chce tylko żeby po załadowaniu planszy muzyka grała ta co przy zapisywaniu.

 

EDIT. Pokombinowałem i wyszło, dzięki za pomysły. Przydały się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie: powypisywałem długom listę tego kodu:

GML
if(room=room1)

sound_stop(menu)

sound_loop(jungle);

 

I jest tego aż do 29 pokoju i chyba za dużo jest tego jak dla jednego obiektu i mieszają mi się te dźwięki.

Muzyka ze świątyni jest przeważająca. Jak dopisuje kody do dwóch ostatni pokoi muzykę z dżungli to jest ona na każdej planszy, jak nie dopisuje to muzyka z świątyni jest na każdej planszy.

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieją takie operatory porównania ">", ">=", "<", "<="?

Po co kopiować cały czas to samo i przerabiać, jak można zrobić to prościej? :)

 

PS.

if(room=room1)

to wygląda jak gówno.

if(room == room1)

a to pięknie. :)

Ucz się od razu pisać "==" zamiast "=", bo w 99% języków inaczej zapisuje się operator porównania i przypisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak wygląda wytłumaczenie tego kodu

GML (GML)
if room==room1

{

sound_stop(menu)

sound_loop(jungle)

}

GML (PseudoGML)
Jeżeli aktualny pokój jest równy room1

{

zatrzymaj_muzyczkę(menu)

zapętl_muzyczkę(jungle)

}

Jeśli ten kod nie działa, to gdzieś robisz jakiś karygodny błąd ;P

A jeśli chodziło o to "==", to w GML, nie ma różnicy, ale w innych językach, to dwie różne rzeczy. Chociaż z drugiej strony w GML, nie można przypisywać wartości przez "==".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...