dexter19 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Witam To jest mój ostatni problem przed ukończeniem gry. Wcześniej go nie zauważyłem ponieważ nie wczytywałem gry tylko przeskakiwałem plansze przy użyciu przycisku (dla testowania). To jest chyba naturalne ale nie mam pojęcia jak to rozwiązać. Przy wczytywaniu gry z menu lub skąd indziej leci muzyka która była poprzednio odtworzona, czyli kiedy załaduje grę z menu to leci muzyka memu a nie ta na której została zapisana gra. A ponieważ nie mam na każdej planszy obiektu odpowiedzialnego za muzykę (bo to ciągłe odtwarzanie muzyki psuje efekt). Obiekt odpowiedzialny za wczytanie to po prostu po kliknięciu na znacznik wczytuje gre. PS.Korzystam z GM8 Lite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Przy wczytaniu gry możesz dodać np. coś takiego: GML if(room = room1) muzyka = muzyka1 //...i tak dalej, dla każdego roomu inna muzyka</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Zapomniałem dopisać że mam trzy różne muzyki do plansz, zresztą niezbyt rozumiem o co chodzi z tym kodem. EDIT.Sorry nie zrozumiałem od razu i teraz spróbuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Nie działa i nie wiem co zrobiłem źle: GML if (room = room17) sound=sound_temple; nad tym jest jeszcze klocek(wiem że nieprofesjonalnie) load game i stop sound i nic nie daje zmiana kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 GML if (room = room17) sound_play(syf); O ile nie zrąbałem :D Object (np. controller) musi być w każdym roomie, gdzie ma być zmiana Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Co wgl znaczy sound(syf)? EDIT. Nie zrozumiałem o co ci chodzi sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasztet Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Co wgl znaczy sound(syf)? To, że odtwarzasz syf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 sound_play(syf) sound_play //odtwórz dźwięk syf - nazwa w katalogu "sound" (jak masz sprite, masz sound też) i w tym katalogu masz jakoś nazwane utwory (przykładowo - syf) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Czy możesz wyjaśnic dokładniej bo mi mózg dzisiaj nie pracuje. Jeśli chodzi o ten kontroler to mam go przy każdej zmianie muzyki ale nie wiem jak ma się to odnosić do kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 sound_play(sound_temple); w przypadku room17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Zrobiłem tak jak napisaliście i dzieje się to muzyka z menu nie leci ale nie leci muzyka właściwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Nie jestem pewien czy event "Other Events>>Room Start" uruchamiany jest przy ładowaniu gry, jeżeli tak, to obiekt który odtwarza muzykę musi mieć ustawioną flagę "persistent". I musi być utworzony tylko raz na scenie. W evencie "Room Start" wstaw kod tj: GML switch(room) { case roomMenu: // sound_play ... break; case roomPlansza1: // sound_play ... break; // etc... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 To jest to czego właśnie chciałem uniknąć. Po przejściu przez plansze muzyka znowu się ładuje. Tego chce uniknąć. Chce tylko żeby po załadowaniu planszy muzyka grała ta co przy zapisywaniu. EDIT. Pokombinowałem i wyszło, dzięki za pomysły. Przydały się :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jeszcze jedno pytanie: powypisywałem długom listę tego kodu: GML if(room=room1) sound_stop(menu) sound_loop(jungle); I jest tego aż do 29 pokoju i chyba za dużo jest tego jak dla jednego obiektu i mieszają mi się te dźwięki. Muzyka ze świątyni jest przeważająca. Jak dopisuje kody do dwóch ostatni pokoi muzykę z dżungli to jest ona na każdej planszy, jak nie dopisuje to muzyka z świątyni jest na każdej planszy. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jeśli po if, masz więcej niż 1 linijkę kodu to musisz użyć klamer. Czyli GML if room==room1 { sound_stop(menu) sound_loop(jungle) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wtedy znowu jest to samo czyli gra muzyka z menu a nie gra muzyka ta co powinna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Pokaż tę listę tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Jeżeli nie rozumiesz tak prostej rzeczy jak sound_play(syf) to polecam ci przeczytać dokumentacje. Jest po polsku na gmclanie niestety nie jest aktualna. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Nie istnieją takie operatory porównania ">", ">=", "<", "<="? Po co kopiować cały czas to samo i przerabiać, jak można zrobić to prościej? :) PS. if(room=room1) to wygląda jak gówno. if(room == room1) a to pięknie. :) Ucz się od razu pisać "==" zamiast "=", bo w 99% języków inaczej zapisuje się operator porównania i przypisania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Listy nie podam ponieważ zajmuje ona masakrycznie dużo miejsca więc nie wiem czy wgl można dawać tak duży post. A jak nic nie pomoże to to oleje i to jakoś przerobie.A co tego "==" to to nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Ok tak wygląda wytłumaczenie tego kodu GML (GML) if room==room1 { sound_stop(menu) sound_loop(jungle) } GML (PseudoGML) Jeżeli aktualny pokój jest równy room1 { zatrzymaj_muzyczkę(menu) zapętl_muzyczkę(jungle) } Jeśli ten kod nie działa, to gdzieś robisz jakiś karygodny błąd ;P A jeśli chodziło o to "==", to w GML, nie ma różnicy, ale w innych językach, to dwie różne rzeczy. Chociaż z drugiej strony w GML, nie można przypisywać wartości przez "==". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Dzięki wszystkim za pomoc ale nie mam sił i po prostu mi się już nie chce szukać tego błędu a szukałem w wielu miejscach. Zakryje ten błąd ale nie naprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Mówie przeczytaj dokumentacje, wtedy wszystko ci się rozjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się