Skocz do zawartości

Jak zwiększyć wydajność gry?


Gibki Kaktus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

GML
if (point_distance(x,y,dupa.x,dupa.y) > ileśtam) exit;

ogólnie najważniejsza jest odpowiednia optymalizacja, a przy nawałnicy obiektów, trzeba też dobrze znać się na kodzie, żeby programować również jak najoptymalniej

edit: co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie room_speed to przeciwność zwiększania wydajności.

 

Jest kilka prostych sposobów jak poprawić wydajność:

  • Sprawdź czy musisz mieć wszystkie instance widoczne. jak nie do dezaktywuj je.
  • Unikaj wielu draw. Jeżeli tak robisz to rysuj coś na jeden surface a potem rysuj tylko go.
  • Wyłącz "Precise collision checking"
  • Unikaj sprawdzania kolizji gdy nie trzeba.
  • Zagnieść IFy (albo w GM:S uzywaj && i ||). Najpierw sprawdź czy jest wciśnięty przycisk, potem czy możesz się ruszyć, a na końcu wylicz mega skomplikowany wzór na DMG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (point_distance(x,y,dupa.x,dupa.y) > ileśtam) exit;

ogólnie najważniejsza jest odpowiednia optymalizacja, a przy nawałnicy obiektów, trzeba też dobrze znać się na kodzie, żeby programować również jak najoptymalniej

edit: co

 

wersja zoptymalizowana:

GML
var dx = dupa.x - x;

var dy = dupa.y - y;

if( ( dx * dx ) + ( dy * dy ) > ilestam * ilestam ) exit;

dzieki temu unikamy bardzo kosztownego:

GML
if( sqrt( ( dx * dx ) + ( dy * dy ) ) > ilestam ) exit;

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...