Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam. Tworzę grę w Unity i będzie to survival. Póki co zajmuję się skryptami i ogólnie mechaniką. Mimo wszystko gra ma mieć prostą grafikę kreskówkowo-komiksową i stąd to pytanie, czy właśnie taka grafika jest dobra? Nie jestem pewien, czy dodawać tekstury oprócz "kreski" wokół przedmiotów. Czy zagralibyście w taką grę, czy raczej odtrącili? Dodam, że nie chcę upodabniać tego do Minecraft'a, bo grafika ma być PROSTA, nie BRZYDKA (czyli tu ma nie być pixeli wylewających się z monitora). Więc jak? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...4a58501d6b.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nie podoba, za wiele tu nie ma. Drzewa paskudne, od tego konturu to aż rzygać się chce :-), efekty cząsteczkowe również słabe! Poza-tym zapanowała dziwna moda na cell-shading. Ale ogólnie to nie ma co oceniać, zrezygnował bym z tego cell shadingu. Scenę, którą przedstawiłeś to same proste kształty, koła i walce... Nawet nie nałożyłeś tekstur! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zbyt wiele tu nie ma, bo to tylko pokaz grafiki. Efekty cząsteczkowe są do zmiany. Dziękuję za opinię, jeszcze poczekam na inne. Co do nałożenia tekstur - pisałem, że albo to zrobię albo nie, zależy od odbioru obecnej wersji, a gra ma być prosta. Z prostymi kształtami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jak dla mnie tutaj nie ma żadnej grafiki, wszystko można narysować za pomocą kodu, poszukaj strony z darmowymi modelami 3d. Poza-tym, jaki to pokaz grafiki, pokazałeś tylko, że użyłeś gotowego cell-shadingu w Unity... Podejrzewam, że to co pokazałeś przeciętny użytkownik Unity zrobi w pół godziny, na kolanie w autobusie :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jak dla mnie tutaj nie ma żadnej grafiki, wszystko można narysować za pomocą kodu, poszukaj strony z darmowymi modelami 3d. Poza-tym, jaki to pokaz grafiki, pokazałeś tylko, że użyłeś gotowego cell-shadingu w Unity... Podejrzewam, że to co pokazałeś przeciętny użytkownik Unity zrobi w pół godziny, na kolanie w autobusie :thumbsup: No chyba czegoś nie rozumiesz. Po pierwsze nie ma cell-shadingu wbudowanego w Unity. Po drugie chodzi mi o minimalistyczną grafikę, ten pokaz to zalążek, chodzi głównie o sam pomysł, Minecraft także miał podobną grafikę (aczkolwiek nie chcę się na nim wzorować), póki co czekam na dalsze opinie, bo twoją już znam. Sama gra ma mieć ciekawy gameplay, a grafikę na bocznym torze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Czerwca 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jest wbudowany, to jest dupa a nie pokaz grafiki - przyjmij krytykę zamiast wymówki zmyślać minecraft nie miał podobnej grafiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jest wbudowany, to jest dupa a nie pokaz grafiki - przyjmij krytykę zamiast wymówki zmyślać minecraft nie miał podobnej grafiki Nie wymyślam wymówek. Natomiast z tego co wiem nie jest wbudowany. Cóż, temat do zamknięcia, zmienię grafikę. PS: Według mnie MC miał więcej pikseli i sześcianów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nawet gdyby Unity nie miał cell shadingu i sam byś go wykonał - to, co tu masz, kłuje w oczy niedopasowaniem elementów (kolory outline'ów różnią się znacznie od kolorów obiektów, włączony shading mimo braku cieni) i odpychałoby niedzielnego gracza, gdyby miał oceniać grę na podstawie screenów. Bez tekstur nic z tego nie będzie (chyba że masz w zanadrzu jakiś trik graficzny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nawet gdyby Unity nie miał cell shadingu i sam byś go wykonał - to, co tu masz, kłuje w oczy niedopasowaniem elementów (kolory outline'ów różnią się znacznie od kolorów obiektów, włączony shading mimo braku cieni) i odpychałoby niedzielnego gracza, gdyby miał oceniać grę na podstawie screenów. Bez tekstur nic z tego nie będzie (chyba że masz w zanadrzu jakiś trik graficzny). Mam w zanadrzu trik graficzny ;p Albo zmienię całą grafikę (ale w Unity Free dobra grafika pozostawia wiele do życzenia bez "ficzerów" z Pro) albo zmienię tą obecną na bardziej przyjemniejszą. Pomyślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Czerwca 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 jeśli się nie umie korzystać to nieważne, czy masz pro, czy free - i tak będzie "pozstawiać wiele do życzenia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 jeśli się nie umie korzystać to nieważne, czy masz pro, czy free - i tak będzie "pozstawiać wiele do życzenia" Na swoim koncie miałem inne projekty, w których zawarłem wysokiej jakości tekstury i kilka modeli z internetu. Ale bez przebłysków świetlnych, bluru, zamazania dali, czy chociażby innych tego typu rzeczy, żadna gra nie będzie wyglądała na "nowoczesną". Porównaj sobie pierwszego Slendera, a Slendera The Arrival (co prawda tego pierwszego można by zrobić ładniej, ale i tak pokazuje to przepaść jaka jest między Pro a Free) PS: Widzę, że nie wiesz jaka jest różnica między Pro i Free, bo właśnie Pro kupuje się głównie do rozwiązań graficznych. Skoro Ban ANtY wykorzystał wszystkie "argumenty", to tyle. Zobaczyłem też wysoki kunszt graficzny wspomnianego użytkownika - https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30823 czy https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30797 Jak ktoś pracuje tylko 2D, to proszę, by nie wypowiadać się o 3D, bo tutaj sprawy mają się nieco inaczej, fakt faktem obecna wersja mojej gry nie wygląda zbyt dobrze, może się pośpieszyłem, ale zainteresowany byłem odbiorem takiej grafiki. Oczywiście jest do zmiany. Chyba tyle. Proszę o zamknięcie tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 To chyba, pominąłeś to: http://warsztat.gd/projects/glorious/media Anty przy tym również pracował :rolleyes: Jeśli darmowa wersja Unity cie ogranicza to po ch*j z niej korzystasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Mój kolega nie umie pisać shaderów, a z cell shadingu korzystał. Znaczy to tyle, że możesz go skądś dostać :) ... Generalnie mówienie, że Unity w wersji Free za mało oferuje żeby zrobić coś porządniejszego to pieprzenie. Nie masz czegoś? - zrób to sam, albo przynajmniej kogoś o to poproś, może ktoś udzieli Ci pomocy. Gdyby wszyscy jechali na assetach, to co by to było ? ^^ Po co uczyć się czegokolwiek, jak możesz wykorzystać cudzą prace, no nie ? :( Żeby gra dobrze wypadła/sprzedała się nie musisz mieć grafiki z najnowszych gier. Nie wierze, że w Unity Free nie da rady zrobić np. Gothica, albo czegoś podobnego. Znaczy to tyle, że musisz się więcej nauczyć i koniec. Takie jest moje zdanie na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 szpaq99 - Bo oprócz grafiki ma u mnie wszędzie duże +, a na Pro nie wydam teraz 5 tysięcy. Madness - Masz rację - Gothic'a da się zrobić, ale zależy mi na jakimś unikalnym wyglądzie, nie takim jak sprzed dekady. Coś wykombinuję, ale akurat takie rzeczy jak Motion Blur, rozmazanie dali jest niemożliwe - dlatego udostępnili to dla Unity Pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Pems specjalnie dla Ciebie odpaliłem w wersji darmowej: Jest to standardowy assets Toon Shading i jak widać nie potrzebuje wersji pro. Edit: A drzewa, może coć podobnego zrób: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Czerwca 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zobaczyłem też wysoki kunszt graficzny wspomnianego użytkownika - https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30823 czy https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30797 Jak ktoś pracuje tylko 2D, to proszę, by nie wypowiadać się o 3D, bo tutaj sprawy mają się nieco inaczej 1. tak jak szpaq wspomniał - http://warsztat.gd/projects/glorious/media chociaż i tak można to było dużo lepiej zrobić, ale to były początki z Unity 2. w pracy siedziałem przy 3d projektach w Unity ;) 3. brak "kunsztu graficznego" nie wyklucza mnie z możliwości oceny twojej grafiki, tym bardziej, że sam o to pytałeś edit: 4. jeszcze to też w 3d robiuem http://warsztat.gd/projects/maelscrew PS: Widzę, że nie wiesz jaka jest różnica między Pro i Free, bo właśnie Pro kupuje się głównie do rozwiązań graficznych. Skoro Ban ANtY wykorzystał wszystkie "argumenty", to tyle. Jeśli uważnie przeczytasz to chodziło mi o to, że nie ważne czy masz Pro, czy Free i tak możesz zrobić dobrze wyglądającą grę. To, że Pro ma kilka featuresów i bajerów graficznych nic nie zmienia. @baca: ładne drzewka, chociaż usunąłbym zblurowane przejścia między kolejnymi oddcieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Skoro w Free unity nie ma wbudowanego cellshadera to ciekawe jak ja go użyłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Chyba byłem ślepy, ale go nie umiałem i nadal nie umiem znaleźć ;p Odnośnie samej grafiki i gry - Gameplay póki co mi wychodzi dobrze, a grafikę przerobię albo na coś co zaproponował baca (o coś podobnego mi chodziło) albo jeszcze na inny styl. Dziękuję za opinie i odpowiedzi oraz proszę o zamknięcie tematu, jeśli to możliwe, bo odpowiedź uzyskałem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Pems przecież napisałem Assets->Import Package->Toon shading Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Zmieniłem shader, grafikę, teraz gra wygląda o wiele lepiej. Dziękuję za porady i opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 To pokaż :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pems Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Teraz tworzę generator map, modele, większej jakości tekstury, ale i sporo rzeczy z gameplayu - jak to wszystko skończę to pokażę, ale już nie tutaj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hustawka Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Czemu nie tutaj? Pokaż :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Pokaże gdzieś gdzie powiedzą że ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 mamie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się