PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 dobra, faktycznie wzrok lepiej zrobic na zasadzie sonografu kierunkowego, a radar ograniczony do kilku metrow wokol bota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Wnoszę propozycję nowego "zmysłu": miejsce w którym bot dostał pociskiem. Jeśli jest okrągły (ciało), to kąt względem kierunku patrzenia. Bo jeśli dostanie pociskiem od innego bota daleko oddalonego (przykładowo ktoś napisze AI strzelające randomowo), w ogóle nie zareaguje. Tak to przynajmniej będzie wiedział że dostał i mniej więcej skąd. Choć nie będzie wiedział jak daleko jest oddalony strzelec - to doda smaczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 git, zmysł "dotyku" będzie w standardzie w takim razie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Ciekawa może być rozkmina. A jak to będzie jeszcze z tą listą będzie jakaś tymczasowa pamięć tej listy których się zobaczyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 każdy robot będzie miał swoją jakby pamięć ram i program startowy do setupu i aktualizujący robota co klatkę. a więc oprócz swoich zmiennych jakie zdefiniujesz w programie startowym, będziesz miał do dyspozycji zmienne hardware'owe, takie jak aktualizowana co klatkę tablica widzianych przez radar, sonar i dotyk obiektów (przed uruchomieniem programu aktualizującego) i w programie aktualizującym będzie można przelecieć te tablice i wyciągnąć z nich odpowiednie dane. programując robota będziecie czuć się jak byście programowali prawdziwego robota. w sumie ten symulator może okazać się bardzo fajnym przygotowaniem do robotyki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 9 Października 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 zapisywanie sobie mapy przez robota wchodzi w gre? W sensie zapisywanie sobie na swojej mapce sciany ktore sie juz zobaczylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 tak. no to normalnei jak bys programowal wlasny komputer pokladowy - bedziesz mial konkretna ilosc pamieci RAM do wypelnienia danymi i mozesz z nia zrobic cokolwiek zechcesz. Jedyne ograniczenie to bedzie rozmiar pamieci RAM, instrukcje jakie mozna uzyc i tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Mówię że z tego będzie można zrobić nawet fajną gierkę później :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Jest, albo była taka gra, tylko kurcze nie pamiętam nazwy. O podobnym założeniu. Gracze dostawali jakiś język skryptowy z pewnymi ograniczeniami, pisali boty, wrzucali je na arenę multiplayer i patrzyli jak się napieprzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 W Colobocie można było pisać boty, tam była przestrzeń 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 MULTIPLAYER *.* tak, jak wypali w singlu, to chetnie dodam multi <3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Threef zapodał mi fajny pomysł na chwilowe rozwiązanie multi: podpięcie GameJolt API do przechowywania programów użytkowników i dzięki temu będzie można sprawdzić w walce roboty przeciwników. Co za tym idzie, będzie można swoje programy robotów chronić dzięki wbudowanej w wirtualke funkcjonalności kompilacji do bytecode'u - nie będzie można oszukiwać dzięki temu, bo nie będzie miało się wglądu i edycji w kod źródłowy robota przeciwnika :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Chyba mam nawet tam konto. Nie wiedziałem że mają tam jakiś server do przechowywania plików. A to każdy użytkownik tego servisu może z tego API korzystać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 @Huderlord tylko developerzy. A developerzy stanowią... 90% tego serwisu? :D Mam przygotowany artykuł opisujący to API, napisany kilka miesięcy temu. :/ Nawet dobrze że go nie opublikowałem bo wyszła nowa wersja zmieniająca sposób jego działania. Po PGA zajmę się tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Nie ma wymaganego levela accounta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 nie jest wymagany zaden level. BTW. w dwa dni zrobilem kompilator i cala architekture maszyny wirtualnej (dziala na watkach i wspolbieznych subwatkach, wiec bedzie smigac). Na razie assembler i tylko 2 testowe instrukcje. Jutro dorobie reszte instrukcji (tj. operacje arytmetyczne wzorowane na tych z shaderow, bo to podstawa, z ktorej mozna dalej liczyc wszystko), oraz dodam interfejs sterujacy robotem. Pojutrze zas zrobie symulator w wersji do testow programow i podepne wirtualke pod symulator. na weekend powinna byc gotowa wersja testowa dla Was. Parser jezyka wyzszego poziomu (tj. funkcje, zamiast komend assemblera) planuje dodac w weekend :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 nieco przerobione instrukcje i przyklad z dwoma programami ze wszystkimi instrukcjami w uzyciu: http://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049/intuicio_test.zip z tego jutro bede zaczynal kodowac AI pierwszego robota :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 fajna idea ;) Zobacze co tam wyskrobiesz i jak coś to się piszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Nie chce nic mówić, ale z tego nic nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Niby dla czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Z pojedynku botów tak, ale z tego co PsichiX robi nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 stary, zrobilem lwia czesc symulatora - cala maszyne wirtualna kontrolujaca AI. Klient to popierdolka bedzie, moze zajmie wiecej niz dzien, bo nie moge tego zrobic w GM, a natywnie, ale nadal zrobie, bo to jest gra w ktora widze, ze ludzie beda grac, jak i zreszta ja takze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 kompletna maszyna wirtualna gotowa, czas zająć się parserem z GMLa do tego i można robić symulator :) http://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049/intuicio_v3.2.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Października 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Z pojedynku botów tak, ale z tego co PsichiX robi nie. Ja też myślałem, że będzie to inaczej wyglądac, po prostu sobie w GML zaprojektujemy obiekt, który musi cośtam wykonać, mając dostępne wszystkie funkcje i ograniczając się jedynie faktem, że przeszkody są stałe, a zachowania przeciwnika nie znamy. No i jakieś ograniczenie dot. obrotu i prędkości ewentualnie. A tu jakieś maszyny wirtualne, cuda wianki panie. Zaraz jeszcze zderzacz hadronów do tego najmiemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 gnysku. napisałem już wiele razy jaki powód był tego, co zrobiłem - ochrona kodu dla trybu multi. nadal będziecie klepać kod w GMLu, ale nie będzie sytuacji takiej, że ktoś oszukuje. zaufanie? ok, ale nie zaszkodzi po prostu przeszkodzić potencjalnym oszustom :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Jak dla mnie to jest wymyślanie koła od nowa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Października 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Dla mnie też. I tak aby odpalić bota, należy wziąć skrypty dwoch osób, wiec druga osoba je pozna. Może je sprawdzić na wypadek oszustwa. Prosta sprawa - po co tak komplikować - nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Ja też nie wiem ale jak Psyś już zaczął to niech to skończy. Ja już mówiłem wystarczyło przygotować arenę w GM8.1 folder ze skrypatmi i je ładować albo wrzucać tam obiekty. 3 dni roboty przy tym to był by max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 dobre wieści - symulator będzie udostępniony także w wersji surowej libki do c++, więc będzie można stworzyć porty wizualizera do innych języków. ja zrobię port do GMa przez DLLa :) btw. właśnie trwa podpinanie Box2D do libki i integrowanie go z symulatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Października 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 W GM:S masz box2d wbudowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się