Skocz do zawartości

Pojedynek botów


I am Lord

Rekomendowane odpowiedzi

dobra, faktycznie wzrok lepiej zrobic na zasadzie sonografu kierunkowego, a radar ograniczony do kilku metrow wokol bota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wnoszę propozycję nowego "zmysłu": miejsce w którym bot dostał pociskiem. Jeśli jest okrągły (ciało), to kąt względem kierunku patrzenia.

Bo jeśli dostanie pociskiem od innego bota daleko oddalonego (przykładowo ktoś napisze AI strzelające randomowo), w ogóle nie zareaguje. Tak to przynajmniej będzie wiedział że dostał i mniej więcej skąd. Choć nie będzie wiedział jak daleko jest oddalony strzelec - to doda smaczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

git, zmysł "dotyku" będzie w standardzie w takim razie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy robot będzie miał swoją jakby pamięć ram i program startowy do setupu i aktualizujący robota co klatkę. a więc oprócz swoich zmiennych jakie zdefiniujesz w programie startowym, będziesz miał do dyspozycji zmienne hardware'owe, takie jak aktualizowana co klatkę tablica widzianych przez radar, sonar i dotyk obiektów (przed uruchomieniem programu aktualizującego) i w programie aktualizującym będzie można przelecieć te tablice i wyciągnąć z nich odpowiednie dane. programując robota będziecie czuć się jak byście programowali prawdziwego robota. w sumie ten symulator może okazać się bardzo fajnym przygotowaniem do robotyki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. no to normalnei jak bys programowal wlasny komputer pokladowy - bedziesz mial konkretna ilosc pamieci RAM do wypelnienia danymi i mozesz z nia zrobic cokolwiek zechcesz. Jedyne ograniczenie to bedzie rozmiar pamieci RAM, instrukcje jakie mozna uzyc i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MULTIPLAYER *.* tak, jak wypali w singlu, to chetnie dodam multi <3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Threef zapodał mi fajny pomysł na chwilowe rozwiązanie multi: podpięcie GameJolt API do przechowywania programów użytkowników i dzięki temu będzie można sprawdzić w walce roboty przeciwników.

Co za tym idzie, będzie można swoje programy robotów chronić dzięki wbudowanej w wirtualke funkcjonalności kompilacji do bytecode'u - nie będzie można oszukiwać dzięki temu, bo nie będzie miało się wglądu i edycji w kod źródłowy robota przeciwnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Huderlord tylko developerzy. A developerzy stanowią... 90% tego serwisu? :D Mam przygotowany artykuł opisujący to API, napisany kilka miesięcy temu. :/ Nawet dobrze że go nie opublikowałem bo wyszła nowa wersja zmieniająca sposób jego działania. Po PGA zajmę się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest wymagany zaden level.

 

BTW. w dwa dni zrobilem kompilator i cala architekture maszyny wirtualnej (dziala na watkach i wspolbieznych subwatkach, wiec bedzie smigac).

Na razie assembler i tylko 2 testowe instrukcje. Jutro dorobie reszte instrukcji (tj. operacje arytmetyczne wzorowane na tych z shaderow, bo to podstawa, z ktorej mozna dalej liczyc wszystko), oraz dodam interfejs sterujacy robotem. Pojutrze zas zrobie symulator w wersji do testow programow i podepne wirtualke pod symulator. na weekend powinna byc gotowa wersja testowa dla Was. Parser jezyka wyzszego poziomu (tj. funkcje, zamiast komend assemblera) planuje dodac w weekend :)

intuicio3_hello.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieco przerobione instrukcje i przyklad z dwoma programami ze wszystkimi instrukcjami w uzyciu: http://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049/intuicio_test.zip

z tego jutro bede zaczynal kodowac AI pierwszego robota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary, zrobilem lwia czesc symulatora - cala maszyne wirtualna kontrolujaca AI. Klient to popierdolka bedzie, moze zajmie wiecej niz dzien, bo nie moge tego zrobic w GM, a natywnie, ale nadal zrobie, bo to jest gra w ktora widze, ze ludzie beda grac, jak i zreszta ja takze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletna maszyna wirtualna gotowa, czas zająć się parserem z GMLa do tego i można robić symulator :)

http://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049/intuicio_v3.2.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Z pojedynku botów tak, ale z tego co PsichiX robi nie.

 

Ja też myślałem, że będzie to inaczej wyglądac, po prostu sobie w GML zaprojektujemy obiekt, który musi cośtam wykonać, mając dostępne wszystkie funkcje i ograniczając się jedynie faktem, że przeszkody są stałe, a zachowania przeciwnika nie znamy. No i jakieś ograniczenie dot. obrotu i prędkości ewentualnie. A tu jakieś maszyny wirtualne, cuda wianki panie. Zaraz jeszcze zderzacz hadronów do tego najmiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gnysku. napisałem już wiele razy jaki powód był tego, co zrobiłem - ochrona kodu dla trybu multi. nadal będziecie klepać kod w GMLu, ale nie będzie sytuacji takiej, że ktoś oszukuje. zaufanie? ok, ale nie zaszkodzi po prostu przeszkodzić potencjalnym oszustom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Dla mnie też. I tak aby odpalić bota, należy wziąć skrypty dwoch osób, wiec druga osoba je pozna. Może je sprawdzić na wypadek oszustwa. Prosta sprawa - po co tak komplikować - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre wieści - symulator będzie udostępniony także w wersji surowej libki do c++, więc będzie można stworzyć porty wizualizera do innych języków. ja zrobię port do GMa przez DLLa :)

btw. właśnie trwa podpinanie Box2D do libki i integrowanie go z symulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...