Skocz do zawartości

Problem z image_speed


domek593

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem wygląda następująco.

Kiedy ludek, wejdzie w moba uruchamia się zmienna global.stop=1. (wszystkie postacie się zatrzymują)

W step bohatera:

GML
if instance_exists(wik)

{

if wik.x>her.x-15

{

instance_deactivate_object(head);

sprite_index=sklon;

image_speed=1

}

}

 

if global.stop=1

{

image_speed=0

exit

}

}

 

Problem w tym ze sprite się zmienia, ale jego prędkość pozostaje ciągle 0, bo global.stop=1. A musze użyć tej zmiennej zeby zatrzymać wszystkie postacie. Bo kazdy mobek ma w stepie, ze jesli global.stop=1 to się zatrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie rozumiem problemu. Chcesz, żeby animacja tej postaci się nie zastrzymała? To usun ten kod od image_speed = 0, albo dodaj kolejną zmienną która blokuje zatrzymanie animacji, np.

 

GML
if instance_exists(wik)

{

if wik.x>her.x-15

{

instance_deactivate_object(head);

sprite_index=sklon;

image_speed=1;

nie_zatrzymuj_animacji = false;

}

}

 

if global.stop=1 and nie_zatrzymuj_animacji = true {

...

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem problemu. Chcesz, żeby animacja tej postaci się nie zastrzymała? To usun ten kod od image_speed = 0, albo dodaj kolejną zmienną która blokuje zatrzymanie animacji, np.

 

GML
if instance_exists(wik)

{

if wik.x>her.x-15

{

instance_deactivate_object(head);

sprite_index=sklon;

image_speed=1;

nie_zatrzymuj_animacji = false;

}

}

 

if global.stop=1 and nie_zatrzymuj_animacji = true {

...

}

 

Chodzi o to ze ta postać biegnie. Gdy global.stop=1 to postac animacji ma sie zatrzymac, lecz gdy podbiegnie do niego druga postać to ma się zmienić sprite i rozpaczać animacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja kompletnie nie rozumiem... ustawiasz globalną żeby się nie animował, a potem chcesz, zeby się animował? To zamiast globalnej są lokalne, a jak chcesz zmienić wszystkim jakąs zmienną to masz with(nazwa_obiektu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...