domek593 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Witam. Problem wygląda następująco. Kiedy ludek, wejdzie w moba uruchamia się zmienna global.stop=1. (wszystkie postacie się zatrzymują) W step bohatera: GML if instance_exists(wik) { if wik.x>her.x-15 { instance_deactivate_object(head); sprite_index=sklon; image_speed=1 } } if global.stop=1 { image_speed=0 exit } } Problem w tym ze sprite się zmienia, ale jego prędkość pozostaje ciągle 0, bo global.stop=1. A musze użyć tej zmiennej zeby zatrzymać wszystkie postacie. Bo kazdy mobek ma w stepie, ze jesli global.stop=1 to się zatrzymuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Może nie w tym rzecz, ale liczba klamerek '{' nie odpowiada liczbie '}'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Nie rozumiem problemu. Chcesz, żeby animacja tej postaci się nie zastrzymała? To usun ten kod od image_speed = 0, albo dodaj kolejną zmienną która blokuje zatrzymanie animacji, np. GML if instance_exists(wik) { if wik.x>her.x-15 { instance_deactivate_object(head); sprite_index=sklon; image_speed=1; nie_zatrzymuj_animacji = false; } } if global.stop=1 and nie_zatrzymuj_animacji = true { ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Nie rozumiem problemu. Chcesz, żeby animacja tej postaci się nie zastrzymała? To usun ten kod od image_speed = 0, albo dodaj kolejną zmienną która blokuje zatrzymanie animacji, np. GML if instance_exists(wik) { if wik.x>her.x-15 { instance_deactivate_object(head); sprite_index=sklon; image_speed=1; nie_zatrzymuj_animacji = false; } } if global.stop=1 and nie_zatrzymuj_animacji = true { ... } Chodzi o to ze ta postać biegnie. Gdy global.stop=1 to postac animacji ma sie zatrzymac, lecz gdy podbiegnie do niego druga postać to ma się zmienić sprite i rozpaczać animacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 image_speed = sign( floor(speed) ) ? chyba że nie poruszasz postaciami za pomocą speed, vspeed, hspeed itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Ja kompletnie nie rozumiem... ustawiasz globalną żeby się nie animował, a potem chcesz, zeby się animował? To zamiast globalnej są lokalne, a jak chcesz zmienić wszystkim jakąs zmienną to masz with(nazwa_obiektu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się