Skocz do zawartości

Jak zrobić launcher do swojej gry w Game Maker?


Opisek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma jednoznacznych odpowiedzi na pytania typu "Jak zrobić cośtam".

 

Pomyśl chwilę co taki launcher miałby robić.

Wejdź do gry - dodajesz w nim opcję odpalenia twojej gry (czyli drugiego execa, odpowiedź podał @MaxGaming)

Aktualizacja - pobierasz i podmieniasz pliki.

itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@topic W czym problem? // Dziwi mnie to, że skoro zrobiłeś już grę to dlaczego nie potrafisz zrobić launchera.

@up - Co w tym złego?

Oto mój przykład uploadujesz każde updatey na swój serwer ftp. Ściągasz http2dll i tam powinien być przykład ze ściąganiem pliku z serwera. Wystarczy zwykła synchronizacja i wszystko gotowe! Jeśli chodzi o włączanie gry to MaxGaming ci już podał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepszym wyborem byłoby chociażby użyć w tym celu C#.

using( WebClient client = new () )
{
    client.DownloadFile( "http://(np. 127.0.0.1)/update.zip", "updates/update.zip" );
    Console.WriteLine( "Successfully downloaded update files" );
    [Jakaś biblioteka do rozpakowywania archiwów]
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Do Photel]

Właśnie ja mam największy problem z tą biblioteką plików ____.dll. Próbowałem już wielu; httpdownloader.dll, 39dll.dll, i wiele innych lecz nadal nie rozumiem jaką one mają rolę i jak dodać tego skrypt w game makerze.

Robiłem według tego:

Kliknij

Potem według tego starszego tutoriala tej osoby, ale jak już mówiłem nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi głównie o przykład http_example.gmk. Zapewne jak go ściągałeś nie wiedziałeś, że trzeba zaimportować skrypty i dodać package. Wystarczy tam ogarnąć.

Naprzykład:

GML
//event kiedy zaczynamy ściągać. W przykładzie następuje to wtedy jak naciśniemy spacje

var u, a;

 

u = "http://www.google.com/"//Możesz dać sam adress aby się nie pytał.

if u != "" {

a = instance_create(0, 0, obj_download);

a.url = u;

httprequest_connect(a.httprequest, u, false);

}

W tym skrypcie tylko mieszaj i oczywiście draw.

 

 

//Jeśli chcesz to mogę ci to wytłumaczyć o wiele prościej poprzez jakiś voice chat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na voice chat to może nie, ale wejdź tutaj: http://kacperblogpl.blogspot.com/p/chat.html (porozmawiamy).

 

Ok chyba trochę to ogarnąłem, ale nie wiem gdzie ustawić skąd ma pobierać i co ma uruchomić.

 

Już zrozumiałem tylko gdy to włączam wyskakuje mi okienko w którym jest napisane:

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object obj_gamestart:

 

Error defining an external function.

 

Jeśli to zignoruję mam normalnie to żebym kliknął spację i zacznie pobierać, gdy ją kliknę nic się nie pobiera. (Skonfigurowałem już to skąd ma pobierać i jaki plik ma pobrać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...