Skocz do zawartości

Blend mode / Tekstura


Threef

Rekomendowane odpowiedzi

Witamy w pytaniach początkujących! Zostaw wiadomość po odsłuchaniu... wiadomości? :mellow:

 

Od wczoraj bawię się draw_set_blend_mode_ext i już myślałem że wszystko jest dobrze, i okazało się że nie jest. To znaczy, czasami jest, a czasami nie.

Próbuję zrobić coś takiego:

S3ShH2I.png+ihK3QEQ.png=d6BSttN.png

I robię to w ten sposób:

GML
sur=surface_create(256,256)

surface_set_target(sur)

 

draw_sprite(s_splash,-1,128,128)

draw_set_blend_mode_ext(bm_dest_alpha,bm_inv_src_alpha)

draw_sprite(s_pattern,-1,128,128)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

 

Poda ktoś rozwiązanie, albo nakieruje gdzieś gdzie zrozumiem działanie blendingu w GM? Był kiedyś świetny temat z rysunkami na gmc.yoyogames.com. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie mam teraz dostępu do GM:S więc nie potwierdzę, ale w kodzie źródłowym z mojego repozytorium znalazłem coś takiego:

 

GML
surface_set_target(global.map_surface);

draw_clear(c_black);

draw_sprite(grafika,0,0,0);

draw_set_blend_mode(bm_subtract);

draw_sprite(maska,0,0,0);

draw_set_blend_mode(bm_normal);

surface_reset_target();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie te:

GML
sur=surface_create(256,256)

surface_set_target(sur)

 

draw_sprite(s_pattern,-1,128,128)

draw_set_blend_mode_ext(bm_zero,bm_src_alpha)

draw_sprite(s_splash,-1,128,128)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...