BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Oczywiście. Teraz przeanalizuj czemu. Podpowiem że ten warunek sprawdza resztę z dzielenia. Nie rozumiem w czym to - * * / div mod: mnożenie, dzielenie, dzielenie całkowite (integer division), i reszta dzielenia (modulo, np. 11 mod 3 = 2, bo 11:3=3 reszty 2) ma mi pomóc, jak to się ma do przechodzenia do następnego roomu co 50 punktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Ponieważ nie potrafisz myśleć logicznie, zastanów się jeszcze troche, przecież to jest na poziomie podstawówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Pomóż sobie szkolnym sposobem: Uzupełnij sobie tabelkę i od razu się dowiesz co było źle i jak to naprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Ponieważ nie potrafisz myśleć logicznie, zastanów się jeszcze troche, przecież to jest na poziomie podstawówki... Chodzę do postawówki ... Pomóż sobie szkolnym sposobem: Uzupełnij sobie tabelkę i od razu się dowiesz co było źle i jak to naprawić Może mi ktoś wytłumaczyć co dokładnie oznacza global.score mod wiem że jestem irytujący i pewnie głupi ale nie siedzę w tym parę lat jak wy tylko 3 dni i nie mam 20 lat tylko 2 razy mniej + liczba dziesiątek wieku HunderLorda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Marca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Reszta z dzielenia. To jest druga klasa podstawówki z tego co pamiętam. Albo i pierwsza. Mam wrażenie, że chcesz coś zrobić szybciej, niż potrafisz i nawet się nie zastanawiasz co robisz, tylko klepiesz kawałki kodu które gdzieś widziałeś, nie wiedząc, co znaczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Reszta z dzielenia. To jest druga klasa podstawówki z tego co pamiętam. Albo i pierwsza. Mam wrażenie, że chcesz coś zrobić szybciej, niż potrafisz i nawet się nie zastanawiasz co robisz, tylko klepiesz kawałki kodu które gdzieś widziałeś, nie wiedząc, co znaczą. Tyle że to reszta z dzielenia to już wiem czytałem dokumentację zastanawiam się szukając ale nie mogę znaleźć lub to wykonać i dlatego pytam się was Teraz dzielenie jest w 3 a reszta w 4 ... xD :) ,) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Może inaczej. Jak chcesz sprawdzić czy liczba jest podzielna przez inną liczbę którą sobie wymyślasz to reszta z dzielenia musi się równać 0. Ty chcesz żeby co 50 punktów coś się działo, czyli liczba punktów musi być wielokrotnością 50 (podzielna przez 50). Nie wiem jak można tego nie kapować mając 12(?) lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Marca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 inaczej rzecz biorąc: if (costam mod 50 == 0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Może inaczej. Jak chcesz sprawdzić czy liczba jest podzielna przez inną liczbę którą sobie wymyślasz to reszta z dzielenia musi się równać 0. Ty chcesz żeby co 50 punktów coś się działo, czyli liczba punktów musi być wielokrotnością 50 (podzielna przez 50). Nie wiem jak można tego nie kapować mając 12(?) lat. A jeśli wynik nie zawsze jest równy 50 tylko np. 51 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 To wtedy reszta z dzielenia wynosi 1 i nie wykona się akcja "co 50 punktów". Żeby się wykonała global.score musi mieć 0, 50, 100, 150, 200, 250, 300, 350 itd co 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 To wtedy reszta z dzielenia wynosi 1 i nie wykona się akcja "co 50 punktów". Czyli nie ma opcji na zrobienie kodu co 50-54 pkt.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jak nie ma jak jest. GML if (global.score % 50 == 0 || global.score % 51 == 0 || global.score % 52 == 0 || global.score % 53 == 0 || global.score % 54 == 0 ) { //twoja akcja } lub lepszy sposób GML var ok; ok = false; for(i = 50; i <= 54; i+=1) { if (global.score % i == 0) { ok = true; break; } } if (ok) { //twoja akcja } % to jest to samo co mod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jak nie ma jak jest. GML if (global.score % 50 == 0 || global.score % 51 == 0 || global.score % 52 == 0 || global.score % 53 == 0 || global.score % 54 == 0 ) { //twoja akcja } lub lepszy sposób GML var ok; ok = false; for(i = 50; i <= 54; i+=1) { if (global.score % i == 0) { ok = true; break; } } if (ok) { //twoja akcja } % to jest to samo co mod. <<<333 you nie dość że wytłumaczyłeś mi mod to dajesz przykład kodu nawet 2 szkoda że nie ma tu punków za posty dzięki za pomoc % nie działa w 8.0? bo błąd jest i trzeba mod dać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Może w GML'u nie ma %. Nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Może w GML'u nie ma %. Nie wiem. Wchodziłem odrazu do następnego roomu to ustawiłem global.score na 1 chyba nie ma innego sposobu nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Wchodziłem odrazu do następnego roomu to ustawiłem global.score na 1 chyba nie ma innego sposobu nie? Ale że co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Ale że co? Bo miałem początkowy wynik 0 (global.score=0) i zmieniłem na (global.score=1) bo tak to odrazu przechodziłem do następnego roomu (bonus mapy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No tak bo 0 % 50 = 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No tak bo 0 % 50 = 0. No a nie ma chyba czegoś takiego jak dodać tam wyjątek więc mam global = 1 Zostały mi tylko osobne tabele wyników i nwm jak się do tego zabrać narazie mam tylko to http://vlep.pl/wug0l5.jpg tylko nwm jak dodać dodawanie wyników i tak zrobić żeby highscore do każdego poziomu był inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 global.score % 50 == 49 Byś uzupełnij tą tabelkę co wcześniej podałem to byś się zam tego domyślił. A tobie nic się nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 global.score % 50 == 49 ??? co to ale to cus już mam za sobą więc nwm o co chodzi rozwiazalem chyba w 4 bylo z reszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 to: "No a nie ma chyba czegoś takiego jak dodać tam wyjątek" Żeby ci co 50 punktów przechodziło ale nie gdy będzie 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 to: "No a nie ma chyba czegoś takiego jak dodać tam wyjątek" Żeby ci co 50 punktów przechodziło ale nie gdy będzie 0 ale oprocz 50 potrzebuje jeszcze 51 52 oraz 53 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 To sobie zastosuj to do kodu Utermiko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 To sobie zastosuj to do kodu Utermiko. wiesz jednak wole zostawic tak jak jest bo znowu bede jakis spam debilnym pytaniem robil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Potrzebuję pomocy mam taki kod GML draw_set_color(c_white) draw_roundrect(300,480,420,540,false) if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,440,540,false) if global.score1 >= 99 draw_roundrect (300,480,460,540,false) i jak zrobić jak zdobyje 9 punktow prostokat sie powiekszyl a ten 1 sie usunol szukalem w dokumentacjach ale nie moge znalesc myslalem o czyms takim GML draw_set_color(c_white) draw_roundrect(300,480,420,540,false) if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,420,540,false) = draw_roundrect (300,480,440,540,false) if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,440,540,false) = draw_roundrect (300,480,460,540,false) ale wtedy jest blad w 3 linii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 zdobędę, usunął, znaleźć i jak zrobić jak zdobyje 9 punktow prostokat sie powiekszyl a ten 1 sie usunol szukalem w dokumentacjach ale nie moge znalesc okej, z tego co zrozumiałem: GML if(punkty==9){ rysuj duży prostokąt }else{ rysuj mały prostokąt } e: to na górze po edicie, to nawet nie będę próbował zgadywać co to ma znaczyć ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 zdobędę, usunął, znaleźć okej, z tego co zrozumiałem: GML if(punkty==9){ rysuj duży prostokąt }else{ rysuj mały prostokąt } e: to na górze po edicie, to nawet nie będę próbował zgadywać co to ma znaczyć ;x O MAMO ILE LITEROWEK szybko pisalem sory kod zaraz sprawdze nie jednak nie sprawdze nie rozumiem go mozesz podac z przykladem jakims banalnym zamiast rysuj cos tam? stop poradzilem sobie sam oto ten kod GML draw_set_color(c_white) draw_roundrect(300,480,420,540,false) if global.score1 >= 9 draw_roundrect (300,480,420,540,false) draw_roundrect (300,480,440,540,false) if global.score1 >= 99 draw_roundrect (300,480,440,540,false) draw_roundrect (300,480,460,540,false) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jak już wspomniałem pracuję nad 3 osobnymi tabelami wyników czy w ogóle jest taka możliwość ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Tak, napisałem o tym wcześniej, więc nie będę się powtarzać. Jak jutro znajde chwilę czasu to dam kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się