BaToTu Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Mam pytanie jak zrobić aby po przejściu do danego roomu po 2,5 sekundy wracał do roomu z którego przeszedł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 W obiekcie np. gracza tam gdzie przechodzisz do tego kolejnego rooma dajesz: GML global.last_room = room; Tworzysz nowy obiekt i w create dajesz: GML alarm[0] = room_speed * 2.5; Dodajesz event Alarm 0 i tam: GML room_goto(global.last_room); A następnie stawiasz go w tym roomie. Nie wiem czy to na 100% będzie działać. Zapewne gdzieś się pomyliłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 W obiekcie np. gracza tam gdzie przechodzisz do tego kolejnego rooma dajesz: GML global.last_room = room; Tworzysz nowy obiekt i w create dajesz: GML alarm[0] = room_speed * 2.5; Dodajesz event Alarm 0 i tam: GML room_goto(global.last_room); A następnie stawiasz go w tym roomie. Nie wiem czy to na 100% będzie działać. Zapewne gdzieś się pomyliłem. <333 działa doszlem juz a jest jeszcze cos wynik mam podpiety pod skrypt global.score+=1 i jak zrobic aby po 4 kliknieciu na bombe bo sa 4 zycia pojawila sie tablica wynikow te kody mam w bombie global.life -=1 if global.life <= 0 room_goto_previous () transition_kind = 21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Pomoże ktoś proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Marca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 umiesz dodawać do czterech? dodawaj do jakiejś zmiennej, a gdy jest większa od 4 to wyświetl tablicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Nie wiem czy wiesz ale to temat w subforum pytania początkujących i nic nie kumam mógłbyś podać jakieś konkrety Taki kod mam w bombie : if global.life <= 0 highscore_show if global.life <= 0 room_goto_previous () transition_kind = 21 i wtedy 2 linia jest zła co zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Marca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 W jakim sensie zła? I wiem, że to są pytania początkujących, ale dodawanie i przypisywanie zmiennej wartości to podstawówka (równanie: 2x+1=7, x = 3 to przypisanie zmiennej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 W jakim sensie zła? I wiem, że to są pytania początkujących, ale dodawanie i przypisywanie zmiennej wartości to podstawówka (równanie: 2x+1=7, x = 3 to przypisanie zmiennej). Tak że świeci się na czerwono obok chodzi mi o tabele wyników po ukończeniu gry a nie wynik który wświetla się podczs gry nie mógłbyś mi podać kodu ? @EDIT teraz mam 1 skrypt if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 room_goto_previous transition_kind = 21 w bombie jest global.life =-1 i jak zrobic żeby po odjeciu juz 4 zyc pokazala sie tablica rekordow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 btw funkcja highscore_show przyjmuje 1 argument i jest to ilość punktów które gracz zdobył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 btw funkcja highscore_show przyjmuje 1 argument i jest to ilość punktów które gracz zdobył. A jak zrobić zeby po straceniu zyc wpisac sie na tabele jaki to kod bo nwm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 No właśnie tak. Ta funkcja wyświetli ci tabelę i od razu będzie miejsce do wpisania nicku z ilością punktów podaną w argumencie tej funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 No właśnie tak. Ta funkcja wyświetli ci tabelę i od razu będzie miejsce do wpisania nicku z ilością punktów podaną w argumencie tej funkcji. http://vlep.pl/m9qd1o.jpg http://vlep.pl/6r79a3.jpg nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 GML highscore_show(twoje_punkty); Pod twoje_punkty podstaw zmienną w której przechowujesz punkty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 http://vlep.pl/m9qd1o.jpg http://vlep.pl/6r79a3.jpg nie dziala Nie podałeś argumentu o którym wspomniałem 2 razy? Zapraszam tu: https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=106 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Nie podałeś argumentu o którym wspomniałem 2 razy? Zapraszam tu: https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=106 ok mam dzieki ale nabijam pare punktow i liczy mi 0 ust glowne: global.score = 0 global.life = 4 ust inne :D: if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 highscore_show(room_goto(room0)) transition_kind = 21 czyżbym nie ustawil zmiennej global? jak to zrobic ? czytam o zmiennej i nie kminie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 highscore_show(room_goto(room0)) WTF? Tam ma być podana ilość punktów zdobyta przez gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 highscore_show(room_goto(room0)) WTF? Tam ma być podana ilość punktów zdobyta przez gracza. ok wpisalem global.score ale jest 1 ale jak padne i wpisze sie na tablice to moge ciagle sie wpisywac to ten kod teraz if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 highscore_show (global.score) transition_kind = 21 jak jest tak if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 highscore_show (global.score) room_goto_previous transition_kind = 21 to 6 linijka jest zepsuta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Nauczysz się w końcu? room_goto_previous() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Nauczysz się w końcu? room_goto_previous() tak tylko jak to wpisze to odrazu przechodze do room_goto_previous() bez grania i nabijania punktow ten kod if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 highscore_show (global.score) room_goto_previous() transition_kind = 21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Bo to wynika z kodu... chyba że ma być tak: GML if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 { highscore_show (global.score) room_goto_previous() transition_kind = 21 } polecam https://gmclan.org/index.php?wiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Bo to wynika z kodu... chyba że ma być tak: if global.score >= 50 room_goto_next (); global.last_room = room; transition_kind = 21 if global.life <= 0 { highscore_show (global.score) room_goto_previous() transition_kind = 21 } <<<333 jestes moim metorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Naucz się składni GMLa. Przeczytaj 1 rozdział z GML "ogólne" w dokumentacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 a jaki jest kod na taka tabele http://vlep.pl/o6yix7.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Wszystkie ustawiania znajdziesz tutaj: https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 highscore_show_ext(background0,000000,FFFFFF,Arial Black,10) (global.score) Piszę że źle ale nwm czemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Najważniejsza rada - najpierw pomyśl trochę sam, dopiero potem pisz tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Najważniejsza rada - najpierw pomyśl trochę sam, dopiero potem pisz tutaj Dziękuje ci spamowy senseju ale myślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Najważniejsza rada - najpierw pomyśl trochę sam, dopiero potem pisz tutaj Przepraszam za duble post zbugowało mnie highscore_show_ext(-1,background0,000000,FFFFFF,font,10 (global.score) nie kumam pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Powoli tracę na ciebie cierpliwość -.- Co tam pisze? highscore_show_ext(numb,back,border,col1,col2,name,size) czytamy: numb - tutaj podajesz liczbę, ilość punktów a ty podałeś co? ... Backgroud back - tutaj podajesz backgroud a ty podałeś 0 border - tutaj podajesz grubość ramki a ty podałeś FFFFFF co to jest? GM to zinterpretuje jako zmienna o nazwie FFFFFF chciałeś dać tam pewnie kolor kolory zapisuje się poprzedzając znakiem $ czyli $FFFFFF col1 - tutaj dopiero wpisujesz swoje kolory ty podałeś Arial Black WTF? GM to znowu zinterpretuje jako zmienna nawet 2 zmienne. col2 - tutaj podajesz 2 kolor a ty podałeś 10 dalej size nie podałeś w ogóle a (global.score) nie mam pojęcia co tam robi. Wszystko źle, totalnie wszystko Od teraz nie zwracam uwagi na twoje pytania do puki nie przeczytasz tego działu: https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Powoli tracę na ciebie cierpliwość -.- Co tam pisze? highscore_show_ext(numb,back,border,col1,col2,name,size) czytamy: numb - tutaj podajesz liczbę, ilość punktów a ty podałeś co? ... Backgroud back - tutaj podajesz backgroud a ty podałeś 0 border - tutaj podajesz grubość ramki a ty podałeś FFFFFF co to jest? GM to zinterpretuje jako zmienna o nazwie FFFFFF chciałeś dać tam pewnie kolor kolory zapisuje się poprzedzając znakiem $ czyli $FFFFFF col1 - tutaj dopiero wpisujesz swoje kolory ty podałeś Arial Black WTF? GM to znowu zinterpretuje jako zmienna nawet 2 zmienne. col2 - tutaj podajesz 2 kolor a ty podałeś 10 dalej size nie podałeś w ogóle a (global.score) nie mam pojęcia co tam robi. Wszystko źle, totalnie wszystko Od teraz nie zwracam uwagi na twoje pytania do puki nie przeczytasz tego działu: https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=10 Nie wiedzialem tej grubość ramki dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się