edox Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 witam mam sporo problemów z grą. 1.nie wiem dokładnie za co się brać, żeby wyszła chociaż grywalna beta. 2.nie wiem jak napisać systemy gry. np sklep, portal, npc i inne w wielu przypadkach przydał by się zarys skryptów, ale systemy gry są bardzo niestandardowe. gra jest kopią gry darkorbit ale starego clienta. przydatny jest też ts3 łatwo wtedy się porozumieć, proszę nie pisać mi że nic nie umiem, bo umiem ale czasem nie wiem jak napisać coś w praktyce bo tyle problemów i pytań mam. jeden ss z gry http://imageshack.us/f/831/adneh.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 to jest napisane w GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 no raczej w niczym innym nie może być :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Większość ludzi zareaguje "nie", ale prześlij mi ten projekt, chcę zerknąć na niego :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 narazie nie ma ktoś może jakieś rady, za co sie brać bo tyle tych żeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 rób wszystko po kolei, tylko robiąc coś zaplanuj tak, żeby współdziałało z resztą w przyszłości. poruszanie się->atakowanie->AI przeciwnika->NPC->sklep->questy do sklepu musisz mieć swój inwentarz(ja mam zawsze tablice) i inwentarz sklepikarza(z ceną). rysujesz sklep na podstawie tablicy, wyznaczasz która pozycja jest najechana przez myszke, sprawdzasz czy masz pieniadze, przenosisz. proste :D portal: GML room_goto(room1) albo x=1000 y=1000 przy kolizji ;x npc: nie mam pojęcia. Może napisz, co ma robić ten npc? wiem, że nic nie pomogłem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 sklep to nie moja kategoria ja sie w sklepie gubie :D npc zależy będa agresywne i pasywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Podeślij mi projekt, to ci pomogę ze sklepem, bo mi się nudzi :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 coś mi się nie chce wierzyć po screenie, że zrobiłeś coś takiego a nie wiesz jak ogarnąć resztę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 grafika jest z darkorbit.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Gdzieś na yt widziałem taki projekt. Zresztą patrząc na inne pytania edox'a widać, że nieusilnie próbuje to przerobić. no raczej w niczym innym nie może być :D Może być. @EDIT gra jest kopią gry darkorbit ale starego clienta. No to mam rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 właśnie jak przeczytalem o tej kopii, to myslalem ze gdzies w necie sa silniki darmowe, a to w gm :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 rotacje dronow robił moj kolega, co do projektu jest mój ja go wymyśliłem ja go zaczołem robić. nie mam pomysłu żeby stabilna była przyczepiona do statku gracza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Kradzione grafiki z Dark Orbit xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 kto mi wytłumaczy jak zrobić sklep i jak stworzyć statki każdy ma inna grafikę każdy inne parametry. a jak zrobić system damage, bo na razie używam tymczasowego kodu, a ma być wyliczane odejmowane dmg z ilości laserow, a będa też różne dodatki naj statek ma 15 laserow i naj drony dają max 16 dodatkowych laserow a drony maja 6lvli i za każdym %bonusu dmg bostery są kolejny % surowce itp jak to ogarnąć?? jak mamy już dmg wyliczone tak? dajmy np damage=5600 to co z alienem on ma hp i osłone osłona posiada jakiś % pochłaniania czyli że hp obrywa 20% a osłona 80% zadanych dmg. a tu kolejne ss z gry :) http://img593.imageshack.us/img593/9503/crimsong.jpg http://img594.imageshack.us/img594/3434/nowet.jpg http://img13.imageshack.us/img13/1619/ambero.jpg http://img28.imageshack.us/img28/5936/grauc.jpg ta vega z irkami lata na prawy przycisk myszki kiedyś to będzie npc gracz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 ta vega z irkami co kto mi wytłumaczy jak zrobić sklep i jak stworzyć statki każdy ma inna grafikę każdy inne parametry. poszukaj przykladu "przeladowanie i zmiana broni", to bedzie dzialac na tej samej zasadzie a jak zrobić system damage damage=wszystkie skladniowe obrazenia cel.zycie-=damage Nie wiem, jak chcesz zrobic taka zlozona gre, skoro nie wiesz, jak odjac zmienna od zmiennej. oslona-=damage*0.8 zycie-=damage*0.2 ss z gry to wstaw do: nad czym aktualnie pracujesz, albo zaloz swoja zapowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 czyli dam w pocisku other.hp-=damage miałem ten przyklad ale to nie tak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 witam mam sporo problemów z grą. 1.nie wiem dokładnie za co się brać, żeby wyszła chociaż grywalna beta. 2.nie wiem jak napisać systemy gry. np sklep, portal, npc i inne w wielu przypadkach przydał by się zarys skryptów, ale systemy gry są bardzo niestandardowe. gra jest kopią gry darkorbit ale starego clienta. przydatny jest też ts3 łatwo wtedy się porozumieć, proszę nie pisać mi że nic nie umiem, bo umiem ale czasem nie wiem jak napisać coś w praktyce bo tyle problemów i pytań mam. jeden ss z gry http://imageshack.us/f/831/adneh.jpg/ Nie, Ty nic nie umiesz. A w dodatku marzy Ci się nie wiadomo jaki projekt. Zacznij może od nauki i prostych gier a nie oczekujesz że ktoś tu napisze gotowe programowanie a Ty tylko skopiujesz i wkleisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 nie chce gotowego kodu tylko zarys tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 C'mon! Tak samo jak grafiki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 nie chce gotowego kodu tylko zarys tego Sklep: Implementujesz kilka podstawowych zmiennych, np kasa, przedmiot, cena etc (zależy co tam chcesz mieć, bo dość względnie to napisałeś) Rysujesz menu sklepu. Operujesz na warunkach, jeśli kasa >= ceny przedmiotu "a" dostajesz przedmiot "a". Kasa -= ilość za przedmiot. Akcja może się dziać np po kliknięciu myszką na przedmiot. To już w grubej mierze zależy od Ciebie. Portal: Jeśli w tym samym roomie to ustalasz pozycje x=x i y=y przy kolizji z np portalem. Jeśli do innego rooma to GML room_goto(numb); //wybierasz nazwę room'a room_goto_next(); //przenosi do kolejnego rooma w indexie</span></span></span> Npc: Co ma właściwie robić? Latać sobie po osi x? po osi y? Losowo poruszać się po roomie? Atakować jeśli się do niego zbliżymy? Odbijać się ma od ścian? Strzelać jak szalony bez mniejszego powodu? Chciał zarys to niech ma. ;p Ale jestem pewien że i tak za chwilę zapyta jak to wszystko przenieść do kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 npc na początek ma latać po mapce dowolnie i jak go strzele to on zacznie mnie bić, a portale działają tak mam mape 3-1 w lewym górnym rogu jest portal kiedy jestem blisko niego wciskam j i jestem na 3-2 tyle że tam są 3 portale, a ja mam się pojawić na tym co teleportowałem się ale ten sam portal przenosi wstecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 GML speed=6; direction=ceil(random(360)); Kolizja pocisk z wrogiem, co znaczy zaczyna bić? Podchodzi? Strzela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 pierwszy npc to streuner jest on przyjazny(nie atakuje) będzie on latał po mapie a czasem stanie w miejscu na troche. kiedy strzele w niego on zaczyna atak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 sam sobie napisałeś, jak to ma działać. To są absolutne podstawy, nikt nie będzie ci tego robił. Po minucie myślenia sam na to wpasniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 WTF?! 1. Kliknij Publish i wrzuć to na jakiś serwer. A, i nazwij to "grywalna beta", ż3eby było tak jak chcesz. A potem bierz nogi za pas. 2. Masz zarys skryptów (w javascript, jak chcesz inne języki to pisz na PW): function nazwa_funkcji() { } To taki zarys. proszę nie pisać mi że nic nie umiem, bo umiem ale czasem nie wiem jak napisać coś w praktyce bo tyle problemów i pytań mam. A co konkretnie umiesz? Bo pisać zrozumiale... nie, jednak nie. Coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Ale jeżeli nie umiesz na coś wpaść to znak, że masz za mało doświadczenia i za mało logicznie myślisz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaToTu Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 rotacje dronow robił moj kolega, co do projektu jest mój ja go wymyśliłem ja go zaczołem robić. nie mam pomysłu żeby stabilna była przyczepiona do statku gracza Przepraszam za odkop ale nie mogłem się powstrzymać że niby ty to zrobiłeś to gościu z innego forum chwalił się tam że robi swoją wersje gry darkorbit remix i że będzie pro to stąd można pobrać silnik http://darkorbit-remix.ucoz.ru/ ruscy zrobili i silnik wstawili ktoś się chce pobawić niech ściągnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Tak się składa że widziałem projekt edox'a i nie nie jest to żywcem wzięty kod z tego przykładu który podałeś, aczkolwiek edox korzysta z niego i kopiuje niektóre jego fragmenty co w moim przekonaniu jest błędem ponieważ ja ledwo się orientowałem w tym przykładzie, ach te ruskie. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 ostatnio dodałem damage i target id nie bazuje nia dark orbit remix jedyne co mam to tło mapy bo jest optymalne video z gry https://www.youtube.com/watch?v=BQxAibve-9w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się