cześć mam pytanie jak zrobić amunicje laserowe oraz teleportacje.
najpierw zaczniemy od laserów mam tak zrobiony damage.
GML
globalvar lf1;
globalvar mp1;
globalvar lf2;
globalvar lf3;
lf1=0
mp1=4
lf2=0
lf3=0
damage=(lf1*40)+(mp1*60)+(lf2*100)+(lf3*150)
narazie chce dodać amunicje x1 x2 x3 x4 plus jeżeli nacisnę klawisz od 1 do 4 to mi zmieni ammo.
potem dodam przyciski w hud :P amunicja się zużywa narazie dam 2 na strzał, amunicja daje zmiany damage damage np x1 damage normalne x2 damage*2 itd.
każda amunicja ma inny sprite i też mam problem z player.
GML
if(atack && reload)
{
reload=false;
alarm[1]=15;
if (atack == true)
{
if (image_index < 1 )
{
instance_create(obj_player.x+92,obj_player.y-63.5,obj_laser)
instance_create(obj_player.x+92,obj_player.y+63.5,obj_laser)
}
if (image_index > 1 && image_index <= 2 )
{
instance_create(obj_player.x+77,obj_player.y-73,obj_laser)
instance_create(obj_player.x+106,obj_player.y+41,obj_laser)
}
bo mam wybrany już obj_laser i jak zrobie żeby tworzył np obj_laserx2?
a co do teleportacji chodzi o to żeby był portal ma 2 klatki. plus 3 kiedy skacze nim i sound skoku animacja po której przenosi player na mapę docelową odgrywajac sound po przeskoczeniu. jeden port działa w dwie strony a na mapie może być ich np 3
będzie je tworzyć z moich wybranych x,y .