Skocz do zawartości

Problemy z ładowaniem dużej ilości plików zewnętrznych


LionX Dagger

Rekomendowane odpowiedzi

witam

nie wiem może robię coś źle ale niech mi ktoś wytłumaczy co za ….. wymyślił dodawanie plików pojedynczo?

 

oto mój problem mam dość sporo plików modele, textur itp. ląduje je z zewnątrz z wielu powodów,

niestety wszelkie większe zmiany nawet prosta podmiana pliku na inny staje się dość przepraszam za wyrażenie upierdliwe (było by to znośne gdyby nie bug podczas usuwania pliku z listy w gm i dodawania innego z tą samą nazwą, zaczyna mi podmieniać nazwy innych plików i w ogóle wariować psując inne dodane pliki)

 

przejdźmy do meritum bo jestem troszkę podirytowany że wszystko ręcznie będę musiał zrobić

 

dlaczego w includet files (bo inaczej nie da się plików załadować z zewnątrz przez zastosowania systemu sanbox) nie ma opcji jak w innych „segmentach” by dodać automatycznie istniejące już dane

a1.png

a2.png

albo by chociaż automatycznie po uruchomieniu dodawał wszystkie dane które są w folderze datafiles

a3.png

jakieś rady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resources>Included Files...

 

Nie przypadkiem o to Ci chodzi?

/)_- nope

edit:

O dziwo po updacie który najwyraźniej zadziałał to tak, jako ze teraz można zaznaczać wiele plików z shiftem nie jak poprzednio tylko 1

 

 

Albo podmieniaj ręcznie na dysku,

co masz przez to na myśli bo nie za bardzo rozumiem, z tego co zaobserwowałem plik gm zapisuje takie dane jak wielkość pliku itp. poza tym i tak trzeba j dodać do projektu jeden po drugim inaczej gm ich nie widzi

 

Albo podmieniaj ręcznie na dysku, albo zobacza, czy ostatni update który prznyniósł możliwość przeciągania zasobów nie rozwiązuje problemów.

Hmm ostatni update coś mi nie działa chyba coś z fireworkiem ale nie pisze konkretnie co, co zabawne chce na początku bym wybrał konto administratora pomimo że na owym cały czas jestem

 

a6.png

 

edit:

Ok nie wiem co się stało ale wyłączyłem GM update i włączyłem ponownie coś sobie tam zrobił i niby update się zainstalował

ale nie wiem czy np. wersji nie został czasem ten sam

a10.png

 

Drag and drop jak i poprze included files dalej nie wykrywa folderów... -_- ale jakoś to można znieść na pewno lepiej niż było przedtem :)

 

ps. dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W projekcie, w odpowiednim katalogu są chyba kopie tych plików co? A jak nie, to w pliku z projektem w XMLu jest do nich sciezka, no to wtedy podmieniasz je w oryginalnym miejscu i problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W projekcie, w odpowiednim katalogu są chyba kopie tych plików co? A jak nie, to w pliku z projektem w XMLu jest do nich sciezka, no to wtedy podmieniasz je w oryginalnym miejscu i problem z głowy.

Tak ale żeby tam się znalazły trzeba było wszystko ręcznie i pojedynczo dodawać do projektu

 

bo jak były w katalogu datafile a nie w projekcie to i tak ich gm nie widział

 

co do XML tak wygląda kod na 1 plik szczerze już wolał bym dodać pliki pojedynczo jeden po drugim niż bawić się z tym :P

<datafile>
          <name>l_cave_floor.mod</name>
          <exists>-1</exists>
          <size>11138</size>
          <exportAction>2</exportAction>
          <exportDir></exportDir>
          <overwrite>0</overwrite>
          <freeData>-1</freeData>
          <removeEnd>0</removeEnd>
          <store>0</store>
          <ConfigOptions>
            <Config name="Default">
              <CopyToMask>32874</CopyToMask>
            </Config>
          </ConfigOptions>
          <filename>l_cave_floor.mod</filename>
        </datafile>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka za double post no ale jednak GMS jest zbugowany że szok

 

aż żałuje ze zrobiłem tego updata bo teraz w ogóle includet files mi nie działa

 

ok ten update to totalny fail nie dość że pliki po dodaniu w gm Included Files w odpowiednie kategorie wrzuca mi wszystko do 1 wora w projekcie czyli datafiles beż podkatalogów pomimo że ewidentnie tworzy te katalogi

b1.png

b3.png

to w dodatku ścieżka do plików jest praktycznie zrypana skąd się tam biorą 2 slashe to nie wiem

przez co nie mogę ich załadować do gry

b2.png

 

jak by tego było mało po zamienieniu gry w exe w ogóle nie dodaje tych plików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bawiłeś się tym już ? ja tak i nie wiem jak w najnowszym updacie ale na pewno tak nie było w poprzedniej wersji, robił się normalny katalog z danymi

 

Edit:

Częściowo udało się rozwiązać problem ręcznym przenoszeniem plików z katalogu datafiles do odpowiednich podkatalogów (co powinien gm sam automatycznie zrobić dodając plik)

 

widocznie podwójny slash nie ma tu większego znaczenia może informuje gm o podkatalogach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech... nie wiem, pewnie robię coś źle głowa mnie już od tego zaczyna boleć, ale z jakiegoś powodu nie rysuje mi obrazków dodanych z zewnątrz

 

Niby robię wszystko tak jak powinienem nie wyskakuje mi błąd "trying to draw nonexistent sprite"

ale na ekranie nic się nie pokazuje

sprfail.png

 

Inne pliki np. mod działają więc raczej coś mi nie tak działa z sprite_add, background_add

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to troszkę się z filozofią GM:Studio minąłeś :( On raczej nie jest do takich rzeczy.

Nie zmieniam kodu gry, jedyne co ma być zmieniane to modele i ofc textury do nich, jak i dźwięki czy muzyka, i tyle

 

skoro funkcja nie działa jak należy to nie widzę powodu by tam była tym bardziej opisywana w helpie

 

Mech... jak nie da się nic zrobić to trudno dzięki za poświęcony czas :(

 

Zamkną bym temat ale widzę że chyba nie ma już tej opcji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...