Xedom Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Hej. Chciałbym wiedzieć, jak wyłączać obiekty poza ekranem tak, aby wciąż sprawdzały swój x i y, bo po użyciu instance_deactivate dość problematyczne jest włączanie ich z powrotem :/ Pierwsza poprawna odpowiedź wygrywa 5kg bananów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Hej. Chciałbym wiedzieć, jak wyłączać obiekty poza ekranem tak, aby wciąż sprawdzały swój x i y, bo po użyciu instance_deactivate dość problematyczne jest włączanie ich z powrotem :/ Pierwsza poprawna odpowiedź wygrywa 5kg bananów. Jak wyłączysz to jest tak jakby nie istniały. Napisz wiecej w czym problem, moze instance_deactivate_region, instance_activate_region wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Zapewne po aktywacji obiektów niektóre na siebie nachodzą co? Rozwiązaniem jest zrobić 2 regiony o różnych wielkościach. Większy region musiał by deaktywować obiekty które mogą się ruszać a mniejszy region obiekty statyczne. W ten sposób żaden ruszający się obiekt nie zdąży wejść na pozycję zajmowaną przez jakąś skałę/ścianę itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Stycznia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Dlaczego problematyczne jest włączenie ich z powrotem ? GML instance_deactivate_all(true); instance_activate_region(x,y,wys,szer); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek012 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 W dokumentacji GMa jest najprostrzy przyklad jak dezaktywowac obiekty poza viewem. Proste problemy mozna rozwiazac czytajac opisy funkcji w helpie :) Jak nie znasz angielskiego na GMclanie jest chyba spolszczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Chciałbym tylko zauważyć, że przy dużych ilościach obiektów nawet dezaktywacja nie pomoże. U mnie fps spadało poniżej 30, kiedy liczba obiektów przekraczała 40000. W takim wypadku należy zastosować ładowanie mapy z pliku i usuwanie jej fragmentów, które są daleko od gracza. Niestety nie jest to proste i wymaga dużo kodu, niemniej jednak pozwala na lepszą optymalizacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się