ALT Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Mógłby mi ktoś powiedzieć jak napisać kod który: 1.Utworzy pseudo koło ellipse 2.Zapełni je danym blokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Października 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 draw_ellipse(x1, y1, x2, y2, outline); - jest w dokumentacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Chodzi oto że w room'ie utworzy ellipse z danegoeobiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Października 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Wyjaśnij dokładnie - co rozumiesz poprzez utworzenie z obiektu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Oto że zamiast narysować ellipse tak poprostu to żeby ułożyło instancje obiektu oTest w kształcie ellipsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 użyj pętli i lenghtdirów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 xx i yy to środek elipsy GML for(i = 0; i < instance_count(ten obiekt); i += 1) { with(instance_find(ten obiekt,i)) {x = xx+lengthdir_x(szerokość_elipsy,360/i); y = yy+lengthdir_y(wysokość_elipsy,360/i)} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Kod powyżej jest błędny, zamiast standardowego rozmieszczenia jest rozmieszczenie harmoniczne (z dzieleniem przez 0 na dodatek...). Nie mówiąc już o tym, że zmienne i, xx, yy, etc. nie są zmiennymi obiektów, które układamy w elipsę. GML global.xx = 320; //środek elipsy x global.yy = 240; //środek elipsy y global.ra = 240; //pozioma półoś elipsy global.rb = 120; //pionowa półoś elipsy for(i = 0; i < instance_number(object0); i += 1) { var z; global.z = i; with(instance_find(object0,i)) { x = global.xx+cos(global.z*2*pi/instance_number(object0))*global.ra; y = global.yy+sin(global.z*2*pi/instance_number(object0))*global.rb; } } Zauważmy, że odległość między sąsiednimi obiektami nie jest stała, stały jest kąt. Możemy pobawić się nieco, by uzyskać rozłożenie stałe ze względu na odległości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Sorry D: Chyba za długo nie korzystałem z GM-a. Masa takich głupich błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się