Skocz do zawartości

Koło i wypełnienie


ALT

Rekomendowane odpowiedzi

Kod powyżej jest błędny, zamiast standardowego rozmieszczenia jest rozmieszczenie harmoniczne (z dzieleniem przez 0 na dodatek...). Nie mówiąc już o tym, że zmienne i, xx, yy, etc. nie są zmiennymi obiektów, które układamy w elipsę.

 

 

GML
global.xx = 320; //środek elipsy x

global.yy = 240; //środek elipsy y

global.ra = 240; //pozioma półoś elipsy

global.rb = 120; //pionowa półoś elipsy

for(i = 0; i < instance_number(object0); i += 1)

{

var z;

global.z = i;

with(instance_find(object0,i))

{

x = global.xx+cos(global.z*2*pi/instance_number(object0))*global.ra;

y = global.yy+sin(global.z*2*pi/instance_number(object0))*global.rb;

}

}

 

Zauważmy, że odległość między sąsiednimi obiektami nie jest stała, stały jest kąt. Możemy pobawić się nieco, by uzyskać rozłożenie stałe ze względu na odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...