Skocz do zawartości

Który język programowania wybrać?


Arekadiusz

Jaki język programowania?  

13 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki język programowania uważasz za najlepszy?

    • C++
      5
    • Pascal
      1
    • Java
      1
    • Delphi
      0
    • C#
      5
    • Inny (napisz jaki)
      1
  2. 2. Który język z podanych lepszy?

    • C++
      5
    • Java
      2
    • C#
      5


Rekomendowane odpowiedzi

Weź też pod uwagę, że C++ jest WSZĘDZIE, dosłownie wszędzie (a jak nie ma C++ to i tak jest C). Możesz programować nawet pod Dosa, Amigę, Commodore i co tam jeszcze se ubzdurasz. Na każdej nowej platformie też masz kompilatory C++. Jeśli chodzi o wieloplatformowość:

C++ > Java > C#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale programując na C++ musisz uważać jakich bibliotek używać, żeby wszędzie poszło. Na dodatek musisz kompilować na każdy system oddzielnie, a Java od razu na prawie wszystkim się odpali, C# na każdym Windowsie (i linuxie z Mono).

Co do tego Dosa, Amigi i Commodore. Era tych komputerów już się dawno skończyła. To są już raczej zabytki. Trzeba iść do przodu.

Nie wiem dlaczego wszyscy polecają C++. Fakt, jest na każdym konkursie i olimpiadzie, gdzie C# nie ma. Jak chcesz programować szybko i efektownie to musisz wybrać jakiś język wysoko poziomowy, który pozwala na błyskawiczne stworzenie jakiegoś przydatnego programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie naprawdę zaawansowany język to asm. Tylko nie każdy może go go ogarnąć.

Całkiem inna składnie niż w wyżej wymienionych i stworzony raczej do bootloader'ów i programowanie pod starsze pecety.

(...)dobrze by było gdyby był łatwy w nauce i obsłudze(...)

Raczej asm odpada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź też pod uwagę, że C++ jest WSZĘDZIE, dosłownie wszędzie (a jak nie ma C++ to i tak jest C). Możesz programować nawet pod Dosa, Amigę, Commodore i co tam jeszcze se ubzdurasz. Na każdej nowej platformie też masz kompilatory C++. Jeśli chodzi o wieloplatformowość:

C++ > Java > C#

:D

 

Tak, na pewno kilka bibliotek ma przewagę nad maszyną, którą znajdziemy w każdym telefonie komórkowym, pod każdym systemem operacyjnym i w lodówce. No i aplety w przeglądarkach. Chłopie, to nie jest multiplatformowość, że grę musisz pisać 10 razy, by odpalić na 10 urządzeniach. Gratulacje, dostajesz medal idioty. A teraz zamilcz na wieki wieków, amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Jak chcecie naprawdę zaawansowany język to asm. Tylko nie każdy może go go ogarnąć.

Całkiem inna składnie niż w wyżej wymienionych i stworzony raczej do bootloader'ów i programowanie pod starsze pecety.

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz przyjdzie Tymon i powie że Java jest głupia i umiera :P
Ej. Fakt, uważam Javę za wymysł chorego umysłu i za największy dowcip programistyczny tych czasów. Ale! Co kto woli. Sam pracuję na Javie, a prywatnie piszę w C/C++. Mi osobiście nie jest potrzebna multiplatformowość skoro i tak pracuję na Linuxach czy na starych maszynach jak wspomniany wcześniej Commodore.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie, pierwszy raz to widzę. Bardzo ciekawe. Mnie po prostu zainspirowały... porządki. Gitara leżała koło Commodore, więc zabrałem się za podłączanie jej do staruszka. Jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem już decyzję że na razie będzie to język C++. Zacząłem już tworzyć coś małego i napotkałem się na problem z wczytywaniem danych z pliku.

Mam plik który jest np. taki:

5

3

6

4

Teraz potrzebuję z poziomu programu odczytać liczbę z pierwszej linijki i wykonać jakąś akcję tyle razy, ile wskazuje ta pobrana liczba. Zrobiłem tak:

char ilosc[ 255 ];
plik.getline( ilosc, 255 );
int ilo=(int)ilosc;
int i;
for( i = 1; i <= ilo; i++ )
{
//akcja, dla testu dalem wiadomosc
ShowMessage("jest!");
}

Niestety powyższy kod nie działa. Gdy w pętli for zamiat zmiennej ilo wpisze jakąś cyfrę wszystko jest w porządku. Co robię nie tak? Albo jak innaczej można odczytać tylko pierwszą linijkę z pliku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

int ilo = atoi(ilosc);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, to nie jest multiplatformowość, że grę musisz pisać 10 razy, by odpalić na 10 urządzeniach.

Jak ty ostatnio męczysz. Chodziło mi raczej o dostępność kompilatorów, a to, że pod różne systemy są różne biblioteki to co innego. I tak możesz się postarać zaimplementować te same polecenia pod inny system, nieprawdaż? Wtedy dojdzie nowy kod, lecz sama gra nie będzie musiała być przepisywana. Właśnie dostałeś medal Alfy i Sernata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ty ostatnio męczysz. Chodziło mi raczej o dostępność kompilatorów, a to, że pod różne systemy są różne biblioteki to co innego. I tak możesz się postarać zaimplementować te same polecenia pod inny system, nieprawdaż? Wtedy dojdzie nowy kod, lecz sama gra nie będzie musiała być przepisywana. Właśnie dostałeś medal Alfy i Sernata.

Chłopie, zastanów się następnym razem zanim coś napiszesz, bo teraz Twoje tępe wyjaśnienie się nawet kupy nie trzyma ;) . Nie wiesz co to multiplatformowość, a pierdzielisz.

 

Męczę? Mam świetną radę, albo się nie wypowiadaj, albo wypowiadaj się na tematy, o których masz pojęcie. A jak o niczym nie masz pojęcia, to się edukuj. Prawda, że proste ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale jest kilkadziesiąt / set headerów, które są kompatybilne z różnymi systemami (np. iostream), tak samo są biblioteki dostępne na każdym systemie (np. QT / GTK) i myślę, że mając odpowiednie narzędzia można w łatwy sposób (nie wiem czy bez modyfikacji kodu) przenieść program na inny system, np. z 98% aplikacji Linuksowych zostało przeniesionych do Cygwina (Windows) bez jakiejkolwiek modyfikacji (wątpię by 6k pakietów chciało się komuś przerabiać). Niemniej jednak niektóre pakiety faktycznie zostały zmodyfikowane, więc wydaje mi się, że nie jest aż tak źle. No, chyba, że faktycznie jest tak źle, skoro na Kickstarterze za przeportowanie na Maca / Linuksa chcą dodatkowych kilkadziesiąt / set tysięcy (pewnie piszą na DX, a potem portują)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę, to tak, jakbyś powiedział, że GML jest najwydajniejszym językiem jaki istnieje, a zaraz po nim C++. Potem przez kilka godzin tłumaczysz komuś: No może GML nie jest taki szybki, ale wprowadzili dużo zmian i da się pisać bardzo szybkie gry. A po wprowadzeniu kilku modyfikacji to już w ogóle.

 

Java jest królową multiplatformową i w dupie mam jej szybkość, czy fajnie się w niej pisze czy nie, czy ma przyszłość czy nie. Trzeba się pogodzić z faktami, odróżnić je od opinii lub subiektywnych wniosków, a także przypomnieć sobie, jakie założenia miał ten język i jak konsekwentnie były one realizowane na przestrzeni lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, zastanów się następnym razem zanim coś napiszesz, bo teraz Twoje tępe wyjaśnienie się nawet kupy nie trzyma ;) . Nie wiesz co to multiplatformowość, a pierdzielisz.

 

Męczę? Mam świetną radę, albo się nie wypowiadaj, albo wypowiadaj się na tematy, o których masz pojęcie. A jak o niczym nie masz pojęcia, to się edukuj. Prawda, że proste ;) ?

 

Już nie będę karmił trolla. Powiem tak - przejęzyczyłem się i tyle. A ty robisz aferę jakby z tego powodu miałby nastąpić koniec świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...