ediepl Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Witam. Jest to kolejny przykład ładowania map, tylko tym razem z pliku binarnego i chunkami. Nie robiłem komentarzy bo mi się nie chciało ;D ale kod jest na tyle prosty że można go zrozumieć bez nich. Rozmiar chunka to pierwszy bajt w pliku, można go zmienić w edytorze. Klawiszologia: edytor: Enter - zapis mapy Spacja - wczytanie mapy Kółko myszy - przewijanie obiektów Lewy przycisk myszy - Tworzenie obiektu Obydwa: Aby przesunąć view dojedź myszką do krawędzi okna. !!WAŻNE!! Obiekty muszą być wyrównane do siatki 32x32(można to zmienić), i tylko jeden obiekt na jeden "kwadrat"(Poprawione w nowej wersji). Gdy naprawdę będziesz chciał to użyć w grze, radzę zmienić sposób pobierania id obiektu, albo pilnować aby obiekty miały ten sam id w edytorze i grze(Poprawione w nowej wersji). >>Download<< !!!UPDATE!!! Teraz obiekty można kłaść jak(i ile) się chce :) PPM - usuwanie obiektu. Ważne uwagi: chunk_size musi się mieścić w przedziale od 1 do 8. >>Download V2<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Bardzo by mi się przydało do projektu, jeżeli byłaby możliwość stawiania więcej niż jednego obiektu na polu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Myslę nad tym, ale narazi nic nie przychodzi mi do głowy. Edit: jest jeden sposób, ale to zwiększy rozmiar mapy, pomyśle jak wrócę ze szkoły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Wystarczy dodać warstwy i masz dowolną ilość obiektów w jednej kratce ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ediepl miałeś zrobić tutka z auto update. A wracając do tematu to bardzo się przyda :) 5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 dajesz wszystkim obiektom które da się stawiac na mapie jednego parenta, PAR_MAP. Tworzysz ds_listę, wstawiając kolejne nazwy obiektów w zapisie: GML with (PAR_MAP) { file_bin_write_byte(fileid, ds_list_find_index(LISTA, object_index)); } a w odczycie: GML instance_create(xx,yy,ds_list_int_find_value(LISTA, oid); id obiektów możne być rożne w obu grach, ważne, żeby na liście były w tej samej kolejności. przy okazji, jakis element na mapie moze obrazowac inny w grze :) samo x i y mozna rozbijać i zapisywac jako dwa bajty GML file_bin_write_byte(x >> 8); file_bin_write_byte(x & 255); // albo x & $FF</span></span></span> i odczytywać GML x = file_bin_read_byte(fileid) << 8; x |= file_bin_read_byte(fileid); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Gnysek tylko mi chodziło o zapis chunkami dla dużych map gdzie takie ładowanie było by za wolne, a co do tego że tylko jeden obiekt na kwadrat to jak będe miał chwilkę to napisze, narazie nauka. Ps: A autoupdate to zapomniałem o tym, ale zrobię w tym tygodniu też. Pps: adam ten pomysł nie przejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 @edie: po tym, jak Mike już naprawi wczytywanie binarne plików w GM w jednym z kolejnych updateów Studio, to w tej wersji GM będzie to bardzo szybkie. Ale w 8.1 - masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 I jeszcze nie wszyscy kupią od razu nową wersję, ja na przykład korzystam z 8 bo nie mam zamiaru co chwile wydawać pieniędzy na nową wersję, chociaż 9 może kupię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Można napisać DLLa, albo uzyc jakiegoś z odczytem plików, który nie czyta bajt po bajcie, tylko buforuje i problem z głowy. Najprostszy to ofc. 39dll. Wtedy jest szybko, ja tak robie w Almorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 !!!UPDATE!!! Teraz obiekty można kłaść jak(i ile) się chce :) PPM - usuwanie obiektu. Ważne uwagi: chunk_size musi się mieścić w przedziale od 1 do 8. >>Download V2<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 mógł bym prosic o przykład wczytywania całej mapy, a nie po kawałku?:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Nie, bardzo łatwo przerobić, albo zrobić od początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Próbowalem ale nie potrafie zawsze wyskakuje jakis error chodzi mi o to zeby byl jeden kod do create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Mi nie działa wczytywanie mapy, ani w przykładzie, ani w edytorze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Może coś więcej, jaka wersja GM'a, czy wyskakuje jakiś błąd etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Edytor: GML ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Key Press Event for <Space> Key for object loader: Error reading byte. Przykład: GML ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object loader: Error reading byte. To samo jest na 8.1 jak i na 8.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Ponieważ najpierw musisz stworzyć mapę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Mam mapę, po prostu jej nie wczytuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Jesteś jedyną osobą której to nie działa, więc mam prawo myśleć że wina jest jednak po twojej stronie, możesz wysłać mi plik tej mapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Zmieniłem nazwę mapy oraz w skrypcie i obiekcie i zaczęło działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się