Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Witajcie mam pytanie czy da się zrobić własny kod no wiecie zamiast pisać np. GML show_message('coś tam'); to np. wiadomość('coś tam'); ?? Oczywiście w języku gml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Skrypty :) Robisz np. skrypt wiadomosc, a w nim kod ;p GML show_message(argument0); A potem normalnie w kodzie wywołujesz: GML wiadomosc('lol'); @EDIT Zresztą tu jest art...https://gmclan.org/index.php?czytajart=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Jakoś tego nie czaje GML wiadomosc=show_message(argument0); :D :D :D Czy jakoś tak :D ? Add: A już wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 SKRYPT TO JEST TJ. FUNKCJA 1.Robisz skrypt o NAZWIE "wiadomosc" 2.Dajesz w nim kod, np. GML show_message(argument0); 3.Wywołujesz ją normalnie w kodzie jak wszystkie inne funkcje: GML wiadomosc('lol'); Argument to są parametry funkcji, tak jak masz w funkcjach GM'owych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Ok dzięki wielkie. @Edit: A mam pytanko czy w gml można mnożyć bo mam taki kodzik ale jak odpale to pisze 0. GML wynik=0; wiadomosc(string(2*2=wynik)); <(co mam źle? wszystko? :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 GML wynik=2*2; wiadomosc(wynik); ew. GML wiadomosc(string(2*2)) Tego 2. nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Oj, nie wiedziałem, że za działa bez string(), ok dzięki. @Edit: Drugie też działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 A mam ostatnie pytanie czy da się pisać coś nie używając get_string ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 A mam ostatnie pytanie czy da się pisać coś nie używając get_string ?? Heee? get_string nie powoduje pisania tylko pobranie stringa od użytkownika. Jeśli chcesz pobrać liczbę to użyj get_integer(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 keyboard_string to sa wcisniete przyciski, czy cos takiego keyboard_press to naciskany przycisk zmienna+=keyboard_press zmienna=keyboard_string cos takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Mi chodzi o takie coś jak jest draw_text to żeby można pisać jakiś tekst w draw_text. A nie w jakimś oknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 skrypt: rysuj_teskt GML //argument0 - x //argument1 - y //argument2 - tekst draw_text(argument0,argument1,argument2); ARGUMENTY są PARAMETRAMI funkcji. Czyli np. argument0 jest pierwszym parametrem, argument1 drugim, itd. Argumenty zawsze liczymy od 0! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 No kur nie wiem jak ci to wytłumaczyć mi już nie chodzi o tworzenie tych skryptów a o wpisywanie. Chodzi mi o takie coś że jest jakiś room i tam jest małe okienko w którym wpisuje o coś takiego: lub podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 draw_text( x,y, keyboard_string ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Stokrotne dzięki. Wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 a ty już kur.. jak ktoś źle powie, nie jesteśmy twoimi sługami. btw pisalem o tym 30 minut temu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 a ty już kur.. jak ktoś źle powie, nie jesteśmy twoimi sługami. btw pisalem o tym 30 minut temu :) No tak sorry ale nie wiedziałem jak tego użyć :D Dobra wiem wkurzam was ale mam pewny kod na dzielenie GML global.liczba2=(liczba/0.239840863); I pojawia mi się 0 jako wynik. Co mam źle :D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 GML global.liczba2=liczba/0.239840863; Po co ci nawiasy? @Edit Jeszcze jest możliwość, że liczba ma wartość mniejszą lub równą zero i dlatego tak masz, bo w sumie nawiasy są do kolejności działań (w tym wypadku są zbędne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Dalej pisze 0 ale to może błąd w kodzie bo tam gdzie wpisuje wartość to mam to w draw a wygląda tak: GML liczba=draw_text( x+5,y,"Liczba:"+keyboard_string); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Bo draw_text nie zwórci Ci keyboard_string Prędzej: GML draw_text( x+5,y,"Liczba:"+keyboard_string); liczba=real(keyboard_string); i GML global.liczba2=liczba/0.239840863; @Edit A najlepiej to: GML draw_text( x+5,y,"Liczba:"+keyboard_string); i GML global.liczba2=real(keyboard_string)/0.239840863; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Boże.... bo przypisujesz zmiennej to co zwraza funkcja, a ta zawsze zwraca 0. Uruchom w końcu logiczne myślenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Ok działa ale z jakiegoś powodu jeszcze bardziej zwiększa wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Z tym że jak ktoś wpisze coś innego oprócz liczby to będą błędy. Edit: @up Bo keyboard_string sam się nie wyczyści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 To jest bardzo dziwne kiedy daje * to dzieli a kiedy daje / to mnoży ;D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Liczba się zmniejsza kiedy mnożysz i zwiększa się kiedy dzielisz dlatego że dzielisz/mnożysz przez liczbę mniejszą od 1 tj. 0.239840863 Co ty w szkole na matematyce robisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Liczba się zmniejsza kiedy mnożysz i zwiększa się kiedy dzielisz dlatego że dzielisz/mnożysz przez liczbę mniejszą od 1 tj. 0.239840863 Co ty w szkole na matematyce robisz? Uczę się ale troche tego nie łape ale dobra z tym. Topic close. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Bo dzielenie, to mnożenie przez odwrotnosć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Uczę się ale troche tego nie łape ale dobra z tym. Topic close. Jak można tego nie łapać? To jest zwykłe mnożenie, nic więcej... Załóżmy, że liczba=10. 10*0.2=2 bo 0.2+0.2+0.2+0.2+0.2+0.2+0.2+0.2+0.2+0.2=2 10/0.2=50 bo w 10 mieści się 50 x 0.2 To jest przerabiane w podstawówce. @Edit Lol, jakie zainteresowanie tematem^^ (10 użytkownik(ów) przegląda ten temat (2 gości i 0 anonimowych użytkowników)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Akurat wiem że jak będzie 10*0.2 to będzie 2 bo przesuwa się kropkę lub przecinek tak nas pani uczyła gdyby było 100*0.2 to było by 20 ale w moim przypadku to bardzo dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się