matisowa Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Witam! Jak zrobić, aby myszka malowała prostokąt? próbowałem tak: GML Create Event: execute code: var firstx var firsty var secondx var secondy Mouse Event for Glob Left Pressed: execute code: firstx=mouse_x firsty=mouse_y Mouse Event for Glob Left Released: execute code: secondx=mouse_x secondy=mouse_y Draw Event: execute code: draw_rectangle(firstx,firsty,secondx,secondy,1) ale wywala mi, że nie ma zmiennej firstx. Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 bo dajesz var, var deklaruje tymczasowe, one po wykonaniu create znikaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisowa Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 czyli co muszę dać? ? ? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 To samo bez var. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisowa Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 no ale nie chce określać wartości! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 musisz :) draw_rectangle(firstx,firsty,secondx,secondy,1) co masz rysowac, skoro nie ma wartosci? :huh: ewentualnie zrob sobie zmienna rysuj_prostokat i we wcisnieciu dawaj na true, w wycisnieciu na false i rysuj jak jest true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisowa Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 no ale określa się wartość w global left pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 global left pressed wykona się później niż draw, dlatego draw tych zmiennych jeszcze nie zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisowa Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 sorry, zapomniałem edytować draw_rectangle(firstx,firsty,secondx,secondy,1) mam w release Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 draw_ wstawia się tylko do drawa, gdzie indziej sie nie wykonaja, chyba ze zapisujesz na surface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 dodaj jeszcze jedną zmienną, która ustala czy akruat chcesz rysować prostokąt czy nie, tak się to robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Jezu, daj po prostu w draw GML if (mouse_check_button(mb_left) && klik=0) {rx1=mouse_x ry1=mouse_y klik=1} if (mouse_check_button(mb_left) && klik=1) {draw_rectangle(rx1,ry1,mouse_x,mouse_y,0)} if (mouse_check_button_released(mb_left)) {klik=0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 apropo optymalizacji, nie musisz mouse_checka 2 razy sprawdzac: GML if (mouse_check_button(mb_left) { if klik=0{ rx1=mouse_x ry1=mouse_y klik=1 }else{ draw_rectangle(rx1,ry1,mouse_x,mouse_y,0) } } if (mouse_check_button_released(mb_left)) {klik=0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się