PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Tytuł:Game Maker Tutorial Autor:Ja (+dekoder bloków autorstwa bacy) Nie wiedziałem, gdzie to wsadzić więc wsadziłem tu, a co do szablonu, trudno dopasować :) Niech ktoś przeniesie jeżeli źle. Game Maker Tutorial jest to tutorial dla kompletnie zielonych, o programowaniu w GM. Będzie prawdopodobnie kontynuacja. Tutorial uczy raczej samego zrozumienia game makera. Download: https://gmclan.org/up8075_3_Game_Maker_Tutorial4febd.html Waga: ok. 1mb(spakowany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Jak Twój tutorial może być dobry jak Ty nawet generatora map nie potrafisz zrobić?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 WYKASUJ DO JASNEJ ANIELKI CZĘŚĆ Z KOCKAMI! Lepiej jest się uczyć odrazu na kodzie, po za tym, i tak o klockach nic prawie niema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ale chce pokazać obie stron. właśnie poprawiam wszelkie błędy ort itp. Narazie macie bez poprawek ;) Sherif moje potknięcia to co innego, tu uczę podstaw, dla zielonych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrackGM Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 WYKASUJ DO JASNEJ ANIELKI CZĘŚĆ Z KOCKAMI! Lepiej jest się uczyć odrazu na kodzie, po za tym, i tak o klockach nic prawie niema. Jeśli chodzi o klocki to są dobre...dla początkujących którzy muszą złapać podstawy działania programowania gier :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 dlatego po klockach poleciłem program bacy ;) Lepiej najpierw klocki potem program bacy niż wogóle kodu niee nauczyć się ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Sherif moje potknięcia to co innego, tu uczę podstaw, dla zielonych Ehem, "skopiowałem kod z forum, wkleiłem i działa, teraz nauczę innych jak to robić!". Pod takie coś mi to podchodzi ;x Jak możesz uczyć podstaw, które sam dopiero ogarnąłeś? Generowanie mapy jest serio proste, a ty robisz przenoszenie do roomów. Pomysł uważam za dobry, ale najpierw może ogarnij więcej z GM'a, a potem takie tutki pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 łapie to tylko gorzej z optymalizacją. Nie umiem deactywacji itp. Kod który mi podaliście to sie poddałem bo zmienialiście a instacje nieznikały. To jest jedyne czego nieumiem. Generator umiem tylko nie umiem ogarnąć lagi z 160 000px to już nieu miem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 To też jest prosta rzecz. Zapisz sobie na kartce co twoja gra musi zrobić, a potem przerób to na kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 optymalizacji nierozumiem. A co do kopiowania, wszytko opisałem, nie to że wpisalem x-=4 i tak ma być. Błędy musze poprawić jeszcze i pokaże gotowca ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 1. Tekst na początku jest słabo widoczny(Tutorial po polsku uczący od podstaw robić gry w game makerze.) Czarny napis na ciemnym tle... 2. Opcja Buttonize jest dostępna tylko w wersji PRO (str. 5) 3. Czy zamiast [zmienna1] -= [zmienna2], nie powinno być zmienna-=wartosc? Powinieneś oddzielić operatory przypisania, od operatorów warunkowych ([zmienna1] += [zmienna2];, [zmienna1] => [zmienna2];) (str. 10) 4. Literówka "heath" zamiast "health". Dodaj, jak się deklaruje zmienne globalne i czym się różnią od lokalnych bo opisałeś to dopiero na ostatniej stronie... (str. 11) 5. Mówisz o warunku if, a niżej masz "składnia pętli:" i podajesz pod tym składnię instrukcji warunkowej. Czyli if to ?jeżeli coś to coś?. Można także użyć pętli bez else. Do naszej gry wprowadzimy najpierw pierwszą pętle. Instrukcja warunkowa to nie pętla!(str. 12,13) 6. Dopóki warunek ten nie będzie WYKONANY dalszy kod nie wykona się, Powinno być "spełniony". (str. 14) 7. ort tond, powinno być "tąd". Dopisz, że pętla for jest tj. licznikiem (str. 15) 8. Dodaj, że "default" nie jest konieczne w "switchu" (str. 15,16) 9. Pętla Repeat, repeat([zmienna]) { [akcja] } Nie powinno być czasem [ilosc_powtorzen] zamiast [zmienna]? (str. 16) 10. Dodaj, że tablica jest czymś w rodzaju układu współrzędnych, podzielonym na komórki i w każdej komórce jest jakaś wartość. Napisz, że tablic używa się często wraz z pętlą for, np. do zainicjowania tablicy zerowymi wartościami. I najważniejsze, napisz, że tablicę ZAWSZE się indeksuje od zera! Użycie z pętlą for: GML //1 WYMIAR var i; for(i=0;i<=10;i+=1) {tablica=0;} //2 WYMIARY var i,j; for(i=0;i<=10;i+=1) for(j=0;j<=10;j+=1) {tablica[i,j]=0;} (str. 17) 11. GML draw_text(10,12,'Życia: '+string(lives)); x=view_xview;y=view_yview; Można zrobić poprostu tak: GML draw_text(view_xview+10,view_yview+12,'Życia: '+string(lives)); No więcej uwag nie wyłapałem. Popraw to i wtedy poradnik pewnie się komuś przyda. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Pobrałem i poczytałem. Piszesz np. uzupełniamy według uznania ( info co do autora itd. ), podaj może jakieś przykłady uzupełnienia. Piszesz "teraz stworzymy nowy obiekt" ale nie wyjaśniasz co to ( przynajmniej nie znalazłem nic o tym ). Do tego jak wymieniasz "katalogi" po lewej, to może opisz krótko co który robi, a nie tylko przetłumaczone ;p Czytałem tak na szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Dodam swoje uwagi których nie wymieniono wyżej. Wytłumaczenie co to jest zmienna leży i kwiczy, zmienne są w każdym języku programowania więc możesz podpatrzeć jak ludzie je tłumaczą w tutorialach o innych językach. Nie napisałeś nic o poprawnym nazewnictwie zasobów i zmiennych. Na końcu nazywasz wbudowanie funkcje komendami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 niektórych szczegółów trzeba po prostu się nauczyć samych. Tąd poprawił mi open ofice na tond,ale poprawie spowrotem na tąd. Oólnie z uzepłnianiem jest taka faza że jak coś zmienie dajmy an to dodam jedna linijke to wszytkie obrazki niżej się rozjeżdzają. Najeżdzają na tekst itp. :/ if jako pętla to pomyłka, do poprawy. W sumei słabo opisałem chodzenie za viewem. reapet celowo tak napisałem ponieważ zmienna jest liczba, tak jagby też. o deflaut poprawie, wyknonany lepiej zrozumieją, literówka z hp do poprawy, co do buttonize niewiedziałem, dzięki za info, ale niebardzo wiem co z tym zrobić :/ Jak mówiłem, obrazki mi się rozjadą :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 reapet celowo tak napisałem ponieważ zmienna jest liczba Mylisz się, nie musi być to liczba. to: GML zmienna = "dfsdfsd";jest zmienną ale wcale nie jest liczbą. Nie marudź tylko poprawiaj. Jak coś robić to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 dobra all poprawiłem buttonize też, co do repeat to moze ktoś chce zmienną? A takto pomyślą że nie wolno wpisywać zmiennych tylko liczby. Zaraz update pójdzie, chwilowo mogą być problemy z downloadem. A oprócz błędów jak wam sie podoba poradnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 po co takie cos :P te 2 tutki w gmie wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ok, poprawione dzięki za pomoc z wykrywaniem bugów. Miałem nagrać video poradnik, ale wolałem takie coś. Wiem, że wszytko z gmclan można się nauczyć, ale to takie coś wszytko in 1 :DD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 co do repeat to moze ktoś chce zmienną? A takto pomyślą że nie wolno wpisywać zmiennych tylko liczby. To napisz, że może to być liczba lub zmienna, z dopiskiem: "wartość zmiennej MUSI BYĆ LICZBĄ". BTW. wszytko in 1 "All in one" jak coś :P @EDIT Błąd ;p (str. 12) GML if(kasa=>100) { batonik+=1; score-=100; }else { show_message('Nie masz kasy'); }; Jeśli masz tyle kasy to odejmij score? Zamiast "kasa" daj "score" albo na odwrót. Dalej operatory przypisania nie są oddzielone od operatorów warunkowych i logicznych. @EDIT 2 Nie napisałeś czym się różni zmienna lokalna od globalnej w odpowiednim rozdziale(jest dalej na samym końcu) oraz nie ma deklaracji zmiennej(całkiem nowi mogą nie wiedzieć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 co do repeat to moze ktoś chce zmienną? A takto pomyślą że nie wolno wpisywać zmiennych tylko liczby. Jakbyś poprawnie wytłumaczył co to jest zmienna to nie dochodziło by do takich absurdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Ten poradnik jest jak kartridż do pegazusa/famicoma/nes'a o nazwie 999 999 in 1 czyli kilka podstawowych gier z hackami. Skoro nie rozumiesz optymalizacji, nie potrafisz zrobić generatora i w ogóle to po co piszesz poradnik?! Huder w godzinę napisałby sto razy lepszy poradnik!!! Nie mówiąc już o AnTy'm, Uzjelu, Tymonie, Gnysku, Ranmusie i całej reszcie. Lepiej to im zostawić pisanie poradników, bo na razie to twój poradnik początkującym zrobi kiełbie we łbie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Sherif po 1: Nie podlizuj się im. po 2: Gdybym każdy czas mówił, że ktoś to zrobi lepiej, więc nie robi to np: tylko chuck norris łapał by przestępców ;) po 3: Sam nie zrobiłeś lepszego ;) po 4: kiełbasę zamiast mózgu to masz ty ;) Pozostałe błędy poprawiłem, jak za updatuje napisze wam. @Edit już update poszedł, zapraszam do downloadu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Kiełbie to nie znaczy kiełbasa w tym kontekście! Poza tym nikomu się nie podlizuję tylko stwierdzam fakty, a nikt z nich takiego tutoriala nie napisał i nie napisze, bo nie mają czasu. Jak zrobisz optymalizację i generator świata to pogadamy(przy okazji jak już sam zrobisz to wyślę Ci mój robiony 2 lata temu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 To ktoś musi mieć czas. A co się czepiasz tego gena? Matka Cię nie ogrneła? Nie piszę jak zrobić gen tylko jak wogóle ogarnąć GM. A ja niechce gena !!! DZiecko nagrałeś sie w mc i teraz wymyślasz. Wzorowałem się na block minerze, który nie ma gena. A wogóle gena zastąpiłem innym bajerem, ale jeszcze niekończyłem nowej wersji. Ale my tu gadamy o tutku a nie o moich grach, to co mam założyć nowe konto? Wtedy nikt mnie nie bd ocenia po grach tylko po tutku :/ Inni jakoś potrafią powiedzieć co jest źle a ty mówisz jest źle ale czemu to mwisz że nieumiem gena robić. Skoro to nie jest o genach to podaj jakiś normalne powody dlaczego jest niby do bani. "(przy okazji jak już sam zrobisz to wyślę Ci mój robiony 2 lata temu)." Teraz nie wyślesz bo dopiero piszesz żeby pokazać żeby nie było że tylko ja na to wpadłem ? Zazdrościsz i tyle. Choć to jest słabe, ale dla cb widać dzieło sztuki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 uczepiles sie tego generatora -.- moze nauczyc podstaw, skoro je umie, zeby nauczyc tabliczki mnozenia nie trzeba umiec (tutaj jakas fachowa nazwa matematyczna, zabraklo mi weny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Piszesz np. uzupełniamy według uznania ( info co do autora itd. ), podaj może jakieś przykłady uzupełnienia. Roki tam obok jest screen i pisze "tłumaczenie" uczepiles sie tego generatora -.- moze nauczyc podstaw, skoro je umie, zeby nauczyc tabliczki mnozenia nie trzeba umiec (tutaj jakas fachowa nazwa matematyczna, zabraklo mi weny) nic dodać nic ująć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Może i macie rację, ale na prawdę uważam, że taki tutorial powinien napisać ktoś pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 jak ogarne optymalizacje napiszę drugi tom :D o optymalizacji, zaawansowanym programowaniu itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Ale to będzie jeszcze w tej dekadzie? Primo - to z lewej, to drzewo zasobów (resource tree). Zasoby można tworzyć też poprzez PPM na głównych węzłach drzewa. :Visible when room starts:, to nie jest :używaj jako domyślnego:, ale "widoczny po uruchomieniu gry" - bo można viewy też włączać/wyłączać w trakcie. Większy, bądź równy to >= a nie =>. Zmienna jest różna, poza != to także <>. Znak równości w GM działa także do porównań i to jest warte wspomnienia - w innych językach if a = 0 zwraca true (bo przypisanie zwraca prawdę), a w gm zwróci false (bo wykona if a == 0). W pętli while nie musi występować operator. Może ona wyglądać tak: GML while (true) {if 1 != 2 then break;}. Kod nie wykonuje się średnio 1/klatkę. On wykonuje się room_speed razy na sekundę (lub fps razy na sekundę gdy mamy do czynienia z przepełnieniem operacji w jednym kroku). Pętla for to: wartośc początkowa; warunek sprawdzany po przejściu pętli; wyrażenie wykonywane po przejściu pętli;. Pętla wykonywana jest tak długo, jak warunek jest prawdziwy. Pętla repeat to pętla for w tej postaci: GML for (i=0; i<LICZBA; i+=1). Obiekt przestaje rysować sam siebie, gdy istnieje event draw z obojętną akcją, a nie gdy mamy funkcję draw_xxx. Po prostu domyślnie, gdy nie mamy nic w evencie draw, GM podstawia tam domyślny kod (czyli tak naprawdę ten event nigdy nie jest pusty. Tekst i string niczym się nie różni. Albo podajesz tekst bezpośrednio do funkcji, albo przez referencję uzywając zmiennej. Funkcja string() rzutuje liczby na tekst. Zamiast ustawiania w evencie draw pozycji x i y, proponuję GML draw_text(view_xview[0]+10, view_yview[0]+12,12,'Życia: '+string(lives)); Nie trzeba klikać ALL dla czionek - zakres od 0 do 32 i tak nie zawiera liter - zatem mozna wpisać 32 - 255. To tak na szybko. Poza tym, język fatalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Gnysek, już widać czemu większości niepomagasz tylko niepotrzebnie wkurzasz. Jak bym opisał wszytko językiem taki jakiego ty używasz, opisał bym tak jak "powinienem" to by nikt zielony niezałapał. Wam się tak wydaje, ale to tylko tym którzy to umieją... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się