dyzmek Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Jak zrobić tak jak w Comandosie że są obrazki na górze w pasku bohaterów i tak , obrazki bohaterow ida za ekranem , po klikniecia na danego zawodnika np sapera albo snipera przerzuca mnie do niego albo zaznacze paru zawodnikow to idzie paru ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 przy kliknięciu myszą na dany obiekt zapisuj jego id do zmiennej, później sprawdzaj tą zmienną i wyświetlaj dany obrazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Nie grałem w Comandosa, ale pisząc że obrazki bohaterów idą za ekranem to chodzi ci o viewa? DRAW: GML draw_sprite(sprajt,0,view_xview+x,view_yview+y); za x i y wstaw ofc współrzędne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 może powiem inaczej zrobilem caly pasek i powkladalem do niego kolejno w okna awatary danych zawodnikow spaera , strzelca , szpiega itd i jak np klikne na sygnaturke szpiega przenosi mnie do niego , i jak zorbic by ten caly moj pasek z moimi zawodnikami zolnierzami szedl za kazda z postaci i po klikniecia na danego zawodnika zolnierza przenosilo mnie do niego. a pasek ciagle ma isc za rommem i dany gracz tez, dziekuje za pomoc ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 No to rysujesz pasek w sposób który podałem ci w poprzednim poście. Jak chcesz żeby po kliknięciu w któryś awatar przeniosło cię to użyj funkcji collison_rectangle. Ja bym to zrobił tak, że robisz objekt myszki z niewidzialnym spritem który porusza się razem z myszką: STEP obj_cursor GML x=mouse_x; y=mouse_y; STEP obj_controler GML if collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj_cursor,1,0) && mouse_check_button_pressed(przycisk) { bohater.x=saper.x; bohater.y=saper.y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Możesz użyć także skryptu GML // mouse_region( x1, y1, x2, y2 ) return ( mouse_x > argument0 && mouse_x < argument2 && mouse_y > argument1 && mouse_y < argument3 ); //zwraca true jesli nastapi klikniece myszka we wskazanym regionie</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 GML view_object[0] = nazwaObiektu; - zmienia widok na wybraną postać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 dzieki wielkie dziala :) ta gra nie pojawi sie na gmclanie to gra o kolegach i ja w niej rowniez bede kazdy z nas bedzie mial inne cechy :) ale zrobie podobna gre w wersji na gmclan ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się