Skocz do zawartości

Kompilacja na androida w GM Studio Beta


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy dobry dział, ale poproszę o krótki poradnik co muszę zrobić aby móc coś wypuścić z GM Studio Beta pod Androida. Wiem, że beta dostępna jest raptem od kilkudziesięciu godzin i to tylko dla posiadaczy HTML5 ale przypuszcza, że Gnysek już dawno Studio testuje więc może napisze kilka słów co jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

android sdk, java i telefon z androidem.

 

 

Ok java, android sdk zainstalowane. Po kompilacji tworzy mi pliki:

- nginx.conf

- mime.types

- GameAssets.zip a w nim katalog assets z plikiem game.droid

 

Po przekopiowaniu na tablet z androidem, pliki nie sa widziane jako wykonywalne, jedynie zip sie otwiera ale zawartosc tez nie jest dla androida wykonywalna. Przegrywalem tez rozpakowany plik game.droid a takze zmienialem nazwe tego pliku na game.droid.apk ale nic to nie daje.

Co robie źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki. Niestety mój kiepski sprzęt Manta MID04 nie komunikuje się z pc poprzez usb. Nie do końca kumam o co chodzi z tym dropboxem - precież to zwykły "dysk netowy" więc równie dobrze mógłbym skopiować plik apk wygenerowany przez studio poprzez wifi, lan czy pena, cały problem polega na tym w ktorym momencie generowany jest plik apk (bo te z tmp nie pasują).

 

Znalazłem jeszcze w FAQu coś takiego i tu o dziwo na ekranie mojego nędznego tableta pojawił się ekran z logo YOYO na raptem 2 sek. po czym pojawił się biały ekran z pionowymi czarnymi kreskami na całej szerokości u góry ekranu (dosłownie na wysokoś mają ok 1/10 ekranu). Na karcie sd pojawił się także katalog z ... tym samym plikiem zip który wcześniej kopiowałem (/sdcard/GMstudio/GameAssets.zip).

 

Więc moje pytanie - jak uruchamiać tego zipa z poziomu androida?

 

 

PS. Zrobiłem nowy projekt w którym zrobiłem ekran wielkości mojego ekranu tableta (800x480), na ekranie ustawiłem kolor na pomarańczwy, nałożyłem tło z przezroczystością (plik png 170x170). Odpaliłem i poszło na tablecie ale:

- pokazało się pomarańczowe tło,

- pojawiły się białe kwadraty w miejscach gdzie powinna być grafika tła

Jednym słowem w tej pierwszej dostępnej becie to kompilacja pod androida to na razie jakaś totalna ściema. Jednak w dalszym ciagu moje pytanie jest aktualne - jak tego zipa uruchomić chociażby po to aby zobaczyć jak u kolegi to zadziała który ma o niebo lepszego tableta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam z tego samego Studia i mi gry śmigają cacy na kazdym urządzeniu z androidem / iOS.

 

Ok. Mid04 jest kiepski ale bez przesady. Coś musi być nie tak jeśli coś co pod HTML5 w przeglądarce na tym moim sprzęcie odpala choć ma raptem 5-10fps to to samo kompilowane pod androida musi działać szybciej albo przynajmniej tak samo. A tu zwykły room z tapetą i nie potrafi jej wyświetlić prawidłowo? Coś nie tak.

 

Gnysek czy to Studio beta umożliwia robienie apk (czy jak je tam zwał) takie by wgrać na tablet/telefon osobno bez posiadania studio czy trzeba za każdym razem przeprowadzać kompilację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Beta pozwala na odpalanie gier Androida na telefonie poprzez podłączenie kabla / wifi, ale nie pozwala na eksport do formatu który mozna publikować w Android Makrecie - za to trzeba zapłacić, kupując pełną wersję :)

 

Co do wyswietlania... w ostatnim buildzie widziałem jakis problem, jak room nie ma zadnego tła i na nim rysujesz cos przezroczystego. Spróbuj ustawić jakąś grafikę w tle (sprite lub background).

 

Ofc. bug mozna zgłosic na stronie bugs.yoyogames.com wraz z przykładem (najlepiej plik GMZ - file > export > gmz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyswietlania... w ostatnim buildzie widziałem jakis problem, jak room nie ma zadnego tła i na nim rysujesz cos przezroczystego. Spróbuj ustawić jakąś grafikę w tle (sprite lub background).

 

Ofc. bug mozna zgłosic na stronie bugs.yoyogames.com wraz z przykładem (najlepiej plik GMZ - file > export > gmz)

 

Z bugów jakie zauważyłem to ten z przecinkiem który uniemożliwia odczyt projektów zapisanych w pliku ( w sumie jak można wydać betę z TAKIM bugiem) oraz niedziałające keyboard_key_press (takze nie dziala w HTML5) - oba juz zgłoszone przez inne osoby.

Ale w ramach testu zaciągnąłem kumpla z duzo lepszym tabletem który potrafi się "dogadać" po kablu usb z kompem i u niego chodzi gierka ok.

 

PS. Chce ktoś tanio kupić praktycznie nowy tablet Manta MID04 - wszystko na nim w miarę ok działa (filmy YT HD, nawet niektóre gry) ale do testowania GMa STUDIO się jak widać nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...