taxi_driver Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Znowu mam pytanie na ktore nie moge znalezc odpowiedzi. To znaczy jak wyswietlic animowanego sprajta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Jeśli nie masz nic w Draw obiektu i nie bawiłeś się zmiennymi wbudowanymi image_index i image_speed to domyślnie po ustawieniu sprite'a obiektowi animacja będzie odtwarzana. Innym wyjściem jest wstawienie w Draw funkcji: GML draw_sprite(SPRITE, NUMER_KLATKI_ANIMACJI, x, y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Jeśli nie masz nic w Draw obiektu i nie bawiłeś się zmiennymi wbudowanymi image_index i image_speed to domyślnie po ustawieniu sprite'a obiektowi animacja będzie odtwarzana. Innym wyjściem jest wstawienie w Draw funkcji: GMLdraw_sprite(SPRITE, NUMER_KLATKI_ANIMACJI, x, y); Dzieki za odpowiedz. Interesuje mnie ten 2 sposob. Znalazlem go w dokumentacji, jednak niestety ... ja chce cała kilkuklatkowa animacje, a draw_sprite wyswietla tylko jedną. Obiektu nie chce robic, bo ten sprajt to tylko tło. ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 a draw_sprite wyswietla tylko jedną. A co ma robić? 5 na raz wyświetlać?! Weź podstaw pod drugi argument zmienną, która co stepa się zwiększa. Trochę myśleć trzeba. -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 :/ myslalem ze jest jakas gotowa funkcja. No to jeszcze jedno pytanie :) czy gdybym po prostu dał kilka sprajtow na obiektach nic nie robiacych oprócz dekoracji to czy optymalniej jest je narysowac wlasnie jako sprajty czy to bez roznicy? //edit: co ma robic? NAPISALEM CO MA ROBIC, MA WYSWIETLAC PELNA ANIMACJE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 :/ myslalem ze jest jakas gotowa funkcja. Jest. Właśnie Ci ją podałem. Przy umiejętnym użyciu wyświetla kolejne klatki. czy gdybym po prostu dał kilka sprajtow na obiektach nic nie robiacych oprócz dekoracji to czy optymalniej jest je narysowac wlasnie jako sprajty czy to bez roznicy? Z jednak strony dodatkowe obliczenia instancji, z drugiej wolny interpreter kodu. Prawie bez różnicy więc postaw na czystość projektu. co ma robic? NAPISALEM CO MA ROBIC, MA WYSWIETLAC PELNA ANIMACJE. Wcześniej napisałeś "a draw_sprite wyswietla tylko jedną." więc dobitnie i ze zirytowanie zadałem retoryczne pytanie. Przecież jak chcesz wyświetlić całą animację to na raz wyświetlasz JEDNĄ KLATKĘ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Z jednak strony dodatkowe obliczenia instancji, z drugiej wolny interpreter kodu. Prawie bez różnicy więc postaw na czystość projektu. .. nie lubie mieć wybór :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Nie dałem Ci wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Platyna w draw_sprite jako argument 'numer klatki' możesz wstawić -1 wtedy funkcja będzie odtwarzać po kolei klatki sprita zgodnie z prędkością image_speed. Nie trzeba więc podstawiać własnej zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 klatkę wg. numeracji sprite obiektu, nie rysowanego sprite, tak nawiasem mówiac - zatem jeśli obiekt nie ma sprite, lub jego sprite ma dwie klatki, a rysujesz sprite który ma 10, to i tak musisz własny licznik klatek zrobic ;) mozna np. zwiększać go o prędkość typu 0.2, a wyswietlaj jako floor(predkosc), zeby zaokrąglało w dół do pełnej klatki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Platyna w draw_sprite jako argument 'numer klatki' możesz wstawić -1 wtedy funkcja będzie odtwarzać po kolei klatki sprita zgodnie z prędkością image_speed. Nie trzeba więc podstawiać własnej zmiennej. Wiem o tym. Gość jednak chciał rysować kilka sprite'ów w jednym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Wiem o tym. Gość jednak chciał rysować kilka sprite'ów w jednym obiekcie. Pytalem czy wyswietlanie animacji draw mniej obciaza gre niz wyswietlanie animacji jako obiekt, a nie o rysowanie kilku sprajtow w jednym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 jak nie masz nic w draw(nie masz wybranego eventu)to wykonuje sie draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_ang le,image_blend,image_alpha) wiec nie ma roznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 jak nie masz nic w draw(nie masz wybranego eventu)to wykonuje sie draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_ang le,image_blend,image_alpha) wiec nie ma roznicy A takiego wała! Jest różnica. Wszystko co jest w GM zautomatyzowane robi się szybciej niż jak byśmy to kodem zrobili. Pytalem czy wyswietlanie animacji draw mniej obciaza gre niz wyswietlanie animacji jako obiekt, a nie o rysowanie kilku sprajtow w jednym obiekcie. A to przepraszam to co jest? Krasnoludki? czy gdybym po prostu dał kilka sprajtow na obiektach nic nie robiacych oprócz dekoracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (...) czy gdybym po prostu dał kilka sprajtow na obiektach nic nie robiacych oprócz dekoracji to czy optymalniej jest je narysowac wlasnie jako sprajty czy to bez roznicy? chyba wyraznie widac Platyna ze nigdzie nie pytalem o kilka sprajtów w jednym obiekcie. Pytałem o efektywny i "najlzejszy" sposob wyswietlania animacji, wiec to chyba jest spora roznica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Takie obiekty powinny być tilesetami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Takie obiekty powinny być tilesetami Wychodzisz z tego tematu. chyba wyraznie widac Platyna ze nigdzie nie pytalem o kilka sprajtów w jednym obiekcie. Pytałem o efektywny i "najlzejszy" sposob wyswietlania animacji, wiec to chyba jest spora roznica. Chodzi ci o animacje, więc nie możesz użyć tilesetów. Najszybszym rozwiązaniem prawdopodobnie będzie po prostu zwykłe draw_sprite_ext z poziomu jakiegoś niewidzialnego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 obiektach nic nie robiacych oprócz dekoracji Po co mają zabierać zasoby CPU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Po co mają zabierać zasoby CPU? Maja rownie wazne zadanie jak pierwszoplanowa postac. Maja tworzyc klimat i ożywiać świat. @Sernat: wlasnie to robię. Przepisuje sprajty do obiektu jako efekty specjalne. Dzieki temu likwiduje 17 obiektow nie majacych wplywu na story line. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Inaczej, czy te obiekty mają jakiś kod? Mówię o obiektach służących do dekoracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 nie maja zadnego. Te ktore maja- zostawiam jako obiekty. Szkoda bo musialem przerwac, jutro dokoncze. KaTe 1117 a czemu pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Bo jak nie mają kodu, to znaczy, że możesz je przerobić ze sprite do backround, wejść do room, i zamiast ustawiać obiekty ustawiasz tilesety. Efekt taki sam, a gra działa szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 a animacja? Wszystkie sa animowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 No to nie da się jednak jako tileset. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się