Skocz do zawartości

Lengthdir Info


Rekomendowane odpowiedzi

Czym są lengthdiry?

Dokumentacja GMa mówi:

lengthdir_x(len,dir) Returns the horizontal x-component of the vector determined by the indicated length and direction.

lengthdir_y(len,dir) Returns the vertical y-component of the vector determined by the indicated length and direction.

czyli

lengthdir_x rzutuje dwuwymiarowy wektor na poziomą oś x

lengthdir_y rzutuje dwuwymiarowy wektor na pionową oś y

Wektor w tych funkcjach podaje się poprzez wpisanie jego długości ( argument len ) oraz jego odchylenia od osi x w stopniach ( argument dir )

 

 

przedstawiam wam mój sposób liczenia argumentów dla funkcji:

lengthdir_Info.png

 

Dołączam także przykład GM8. https://gmclan.org/up539_12_lengthdir_info.html

 

 

Dodatkowa informacja jak wyglądają funkcje lenghtdir od środka:

GML (lendthdirx)
return cos( argument1 * pi/180 ) * argument0;

GML (lendthdiry)
return -sin( argument1 * pi/180 ) * argument0;

( * pi/180 jest to konwersja radiany na stopnie )

 

Mam nadzieje że to trochę rozwiąże tak częste problemy z tymi funkcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś wyjaśnienie co to lenghtdiry językiem zupełnie niezrozumiałym dla normalnego śmiertelnika. Łatwiej jest napisać, że wyliczają z funkcji trygonometrycznych punkt końca przeciwprostokątnej na podstawie konta, a funkcje te są w pełni wytłumaczone na wikipedia i w podręczniku do liceum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym są lengthdiry?

Dokumentacja GMa mówi:

 

czyli

lengthdir_x rzutuje dwuwymiarowy wektor na poziomą oś x

lengthdir_y rzutuje dwuwymiarowy wektor na pionową oś y

Wektor w tych funkcjach podaje się poprzez wpisanie jego długości ( argument len ) oraz jego odchylenia od osi x w stopniach ( argument dir )

 

 

przedstawiam wam mój sposób liczenia argumentów dla funkcji:

lengthdir_Info.png

 

Dołączam także przykład GM8. https://gmclan.org/up539_12_lengthdir_info.html

 

 

Dodatkowa informacja jak wyglądają funkcje lenghtdir od środka:

GML (lendthdirx)
return cos( argument1 * pi/180 ) * argument0;

GML (lendthdiry)
return -sin( argument1 * pi/180 ) * argument0;

 

Mam nadzieje że to trochę rozwiąże tak częste problemy z tymi funkcjami.

Fajny pomysł i wykonanie także zacne, szkoda tylko, że przyjąłeś błędne założenie, że większość ludzi to nie debile.

Ja chodziłem do technikum także nie wiem czego uczą w tych śmiesznych liceach że nie ma tam na matmie pojęcia rzutowania.

Haha xD . Jestem po liceum, ale i tak mnie to bawi :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chodziłem do technikum także nie wiem czego uczą w tych śmiesznych liceach że nie ma tam na matmie pojęcia rzutowania.

Ja jestem studentem 2 roku informatyki i też nie wiem co to rzutowanie. Pewnie dlatego, że mnie całek uczą i dystrybuanty. Za to w liceum się nauczyłem co to sinusy, cosinusy i radiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodając swoje kilka groszy do lengthdirów. Myślę, że by w ogóle zrozumieć zastosowanie tych funkcji mimo wszystko trzeba poznać podstawy trygonometrii. Może nie tyle poznać co zrozumieć. Jeszcze jakieś pojęcie o izometrii było by miłe.

 

I sorry, jestem po liceum ogólnokształcącym i moja wiedza matematyczna jest większa od większości tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...