Uzjel Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Fajny przykładzik pokazuje jak z dwuwymiarowej siatki uzyskać efekt pseudo-trójwymiaru. Używane w wielu starych grach strategicznych (np. Settlers 2, 3 , 4). Nie daje na główną stronę bo jest średnio wydajny. Mimo tego kogoś może zainspirować do zrobienia tego lepiej i do tego zachęcam. W drugim roomie bardziej praktyczny efekt. Wiem, że cieniowanie jest minimalne, ale na lepszym GM by się wywalił. https://gmclan.org/up2734_4_Smartgrid.html (*.gm81 + *.exe) Sterowanie: Mysz (tylko room1): LPM - góra PPM - dół ŚPM - wyrównaj Scroll - Rozmiar Klawiatura: Enter - zmiana rooma Spacja - zmiana grafiki podłoża (tylko room0) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Ładne. Na siatkę z komórkami 32x32 pasuje jak ulał. Ale rzeczywiście, niezbyt szybkie. Nie zdecydowałem się wykorzystać tego ficzera w pewnym moim projekcie, bo komórki u mnie miały rozmiar 16x16, a tego mój komp nie wytrzymywał. Chociaż, gdybym bardziej zoptymalizował... :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 przerzuci ktoś kto do 8.0? Byłbym bardzo wdzięczny. Bedziu jak mi CLa kiedyś przerzucał to cośtam zrobił, ja otworzyłem GM, kliknąłem coś i bum pojawiły sie sprity i kod :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 efekt wody po naciśnięciu entera jest fajny. przerzuci ktoś kto do 8.0? https://gmclan.org/up539_3_siatka.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Kurde, że ja zgubiłem ten przykład Tymona, chcieliśmy coś takiego dać w Almorze i było na tyle zoptymalizowane, że nie było problemów i do tego w rogach były kolory tak ustawione, żeby pasowały do sąsiedniej kratki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nie pomieszało ci się coś? Almora przecież nie jest w izo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nie, ale mielismy takie cienowanie do terenu, żeby cienie były. I kurde nigdzie tego nie mogę znaleźć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Spróbuj na vertexach, powinno przyspieszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Generalnie zrobiłem to jako ciekawostkę. Gnysek fajnie by było jak byś to znalazł :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ciekawe, jak by to wyglądało na d3d_model. Spróbuj wszystkie opcje (ja nie mam jak sprawdzić, dopiero za tydzień będę miał pełną wersję). E: nie było posta up jak pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Na d3d model było by chyba najbardziej optymalnie ( dla statycznego terenu ) ale jak byśmy chcieli zrobić taką animacę jak ta woda w 2 roomie to wątpię czy było by szybsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Myślałem właśnie o statycznym terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nie mogę znaleźć, ale to były vertexy + grid, czyli bardzo podobnie do Twojego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Myślisz że draw_sprite_pos różni się od vertexów? Może tam poprostu nie było to cały czas odświeżane graficznie i trzymane na surface? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nie, tam były większe vertexy i bodaj trianglestrip. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 W dodatku w vertexach można ustawić kolor i przezroczystość dla każdego wierzchołka, a nie dla danych czworokątów, a to pozwala na gładkie przejścia między kolorami (czyli miękkie cieniowanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się