kriso99 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 potrzebuje zrobić dym trujący particlesami ale niemam pojęcia jak za to się zabrać będę wdzięczny za pomoc :helpsmilie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Particle nie mają opcji sprawdzania kolizji, więc nie zrobisz tego tak jak byś chciał. Dla tego będziesz musiał to zrobić na około. Zacznij od stworzenia sobie tego efektu particli. Potem sprawdź na jaki obszar ten gaz ma oddziaływać, na przykład sprawdzając dystans do obiektów. Rozumiem że masz jakiś obiekt typu granat który rozprzestrzenia ten gaz. W nim wykonujesz iterację by sprawdzić wszystkie obiekty w zasięgu działania gazu. GML for (i=0; i<instance_number(obj); i+=1) { if(point_distance(x,y,i.x,i.y)<128)//128 to zasięg dymu {i.HP-=1} } obj to instancja na którą ma oddziaływać gaz. Powinieneś użyć tu parenta dla wszystkich przeciwników/graczy. Gdybyś był na prelekcji Gnyska wiedział byś że przy pomocy parentów można doskonale grupować obiekty. BTW Gnysek powinien tę swoją prezentację udostępnić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 https://gmclan.org/index.php?plik=180 Chyba to, taki fajny przykład deflektorów bodajże w GM8 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 @Roki: Na co mu to, jak nawet nie będzie wiedział kiedy doszło do kolizji, by zmienić element gameplaya? Particle nie mają NIC do gameplaya i NIE mogą mieć. A przynajmniej takie jest założenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 W sumie fakt, nie pomyślałem nad tym :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 proszę was o gotowy przykład gaz trujący top down na particlach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 1. Pierdzielisz particle i robisz to na obiektach - wtedy sobie dasz radę i będzie bardzo dokładnie 2. Dajesz obiektowi emitera jakąś okrągłą maskę i wtedy każdemu obiektowi możesz dać event "Collision with o_dym_emitter" 3. W każdym obiekcie sprawdzasz dystans do obiektu emitera (albo obiektów) i jeśli jest mniejszy niż x to ktoś jest zakażony Spróbuj sobie wersji 2., jeśli uznasz że jest za mało precyzyjna odwzoruj sobie particle na obiektach i będziesz miał normalne kolizje. Threef, co to za magiczne odwołanie "i.x, i.y"? : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Pewnie chodziło o (instance_find(obiekt,i)).x|y. @temat: jeśli źródło gazu jest statyczne, to nie trzeba w ogóle robić kolizji obiektów, wystarczy collision_circle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Racja, zapomniałem o tym :) Teraz napiszę to o co napisał Muuuuczek567 tak aby kriso99 zrozumiał. W step (alarm?): GML if(instance_exist(granat)) if(collision_circle(x,y,128,granat,1,0)) { //akcja } Dopiero wstałem i jestem pewien że to nie działa :D Ale i tak uważam że moja koncepcja będzie lepiej działała, bo tylko obiekt granatu będzie sprawdzał warunki, i to tylko gdy będzie istniał. Wg @up każdy obiekt sprawdza czy jest w zasięgu gazu i robi to ciągle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Września 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 proszę was o gotowy przykład gaz trujący top down na particlach Gotowe rozwiazanie chyba. A nauczyć się czegoś samemu to nie łaska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 @Threef: każdy obiekt sprawdza czy jest w zasięgu gazu Tak jest najszybciej i najprościej. Twoje rozwiązanie jest wolniejsze. No i zamieniłbym ten kod na: GML a = instance_nearest(granat) if(a) if(collision_circle(x,y,128,a,1,0)) { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 No tak, granatów może być wiele, i dalej uważam że mój sposób działał by lepiej bo wykonywał by się tylko gdy istnieje granat. Twój pomysł w każdym stepie sprawdza czy istnieje granat. Trzeba było by to sprawdzić tak jak Switch/If :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 A, o to ci chodzi. Step (Alarm?) granatu: GML with(obiekt) if(distance_to_object(other) < zasieg) { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 A nauczyć się czegoś samemu to nie łaska? Łaska ale ja chce tylko efekt particle a nie obliczanie żeby działało, zabierało życie to ja umiem zrobiłem kuślawo ale jest!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Temat fail! I to nasz fail! Co do particle'i, gdzieś widziałem program który pozwalał na generowanie i losowanie systemów particle, i exportowanie ich do GM-a, poszukaj w necie, wiele takich jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 o.O Ściągnij program Particle Generator, stwórz własny efekt, zapisz, wklej do gry. Włala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 zrobiłem takie coś na particlach jak zrobicie lepsze do prosze o podanie gml kod jakby ktoś z początkujących szukał Create GML [/b]Sname = part_system_create() particle1 = part_type_create() part_type_shape(particle1,pt_shape_smoke) part_type_size(particle1,0.1,0.5,0.05,0) part_type_scale(particle1,1,1) part_type_color1(particle1,c_green) part_type_alpha3(particle1,0.7,0.40,0.10) part_type_speed(particle1,0.5,1,-0.01,0) part_type_direction(particle1,0,359,0,0) part_type_gravity(particle1,0,270) part_type_orientation(particle1,0,0,0,0,1) part_type_blend(particle1,-1) part_type_life(particle1,40,80) part_system_depth(Sname,-20) emitter1 = part_emitter_create(Sname) Step GML part_emitter_region(Sname,emitter1,x-20,x-20,y+20,y+20,0,0) part_emitter_stream(Sname,emitter1,particle1,-4) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się