Lordis Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Witam ! Chciał bym się zapytać jak można zrobić gre w GM na inną platforme chodzi mi tu w szczególności o androida. Wiem że istnieje taka możliwość bo dużo jest tego w internecie ale nie znalazłem jak to zrobić. Mam Game Makera 8.1 Standard (Pro). czy do tego jest jakiś konwerter czy w gm to się jakość robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Z tego co mi wiadomo, wysyłasz swoją gre do yoyogames, a oni ją konwenterują. To jest możliwe tylko w GMStudio, które jeszcze nie wyszlo ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Piszesz do yoyo games żeby ci grę zkonwerterowali na inne platformy, i jak będzie dobra to tak zrobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Shit ;/ wiec jeśli chce zrobić coś na androida musze czekać. A wiesz może kiedy wyjdze to studio? Albo czy jest inna możliwoćś łatwego zrobienia gry na androida niż pisanie kodu od zera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Ostatnio baca napisał silnik 2d do androida https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26945 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 ten silnik mi się nie przyda bo chciał bym zrobić gierke w 3D ale dzięki. To narazie będe sobie coś skrobał w GM i może im wyśle jak coś wyjdze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 O ile dobrze się oriętuję to gm na androida jeszczę nie wspiera 3d, pozatym oni biorą chyba 50% od sprzedaży gry, więc polecam skożystać z jakiegoś gotowego silnika i napisać bezpośrednio na tą platformę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 a ja mam dla potencjalnych twórców małą gratkę, otóż (jak wiadomo, lub nie) piszę xenona 2.0, który docelowo ma wspierać także androida i używając jednego, tego samego kodu, będzie można tworzyć gry, które będą działać (tym samym kodem) na pc i androida oraz także web, dodatkowo będzie można też na inne platformy, dzięki przeportowanej maszynie wirtualnej silnika na GMa (czyli poza pc i andkiem w xenonowej technologii będzie też iOs dzięki gmowi). To taka mała obietnica na przyszłość. Czy to ma szanse działać? owszem, to już działa(!). Czy będzie działać szybko? xenonowe executables - owszem, gmowe - zależy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 @up - zadziwiłeś mnie ;d Fajnie by było mieć taką możliwość za darmo, zamiast płacić 2-4x tyle za studio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Nie chcę zakładać nowego topicu, a mam pytanko (a właściwie 2): @YXE (czy jak to tam napisać) - data premiery? znaczy nie dokładna tylko np. miesiąc czy rok :D @baca (i inni jak wiedzą) - czy ten silnik jest do GM? i jak się go instaluje/używa? Sam załatwiłem sobie niedawno smartfona z Androidem i chciałbym nieco wypróbować jego możliwości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Nie chcę zakładać nowego topicu, a mam pytanko (a właściwie 2): @YXE (czy jak to tam napisać) - data premiery? znaczy nie dokładna tylko np. miesiąc czy rok :D :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 @xedom: do końca tego roku. @anty: bardzo zabawne, zaiste żart wysokich lotów ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 @xedom: do końca tego roku. @anty: bardzo zabawne, zaiste żart wysokich lotów ;> Taką reputację sobie wyrobiłeś ;d Ale masz szansę to zmienić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Taką reputację sobie wyrobiłeś ;d u jednej osoby - owszem. u wielu? no nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 @baca (i inni jak wiedzą) - czy ten silnik jest do GM? i jak się go instaluje/używa? Silnik napisany jest w javie, resztę powinien dopowiedzieć ci mózg, a jeśli nie to zapytaj wujka google. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Dlatego to ja to piszę ^^ (chociaż te obietnice z różnych gier co pisałeś brzmią całkiem podobnie, ale nie chce mi się szukać w starych tematach, szczególnie, że każdy się z czasem zmienia więc można ci to wybaczyć i mieć nadzieję na poprawę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Łatwiejszym wydawałoby mi się już podejść profesjonalnie i operować na czystym SDK Androida. Nie, nie mam w tym temacie za wiele do powiedzenia, jednakże dokumentacja Androida i masa potencjalnych twórców, zwłaszcza amatorów, to dwa wielkie atuty pisania gier pod tą platformę. W dodatku Android to system wszechobecny - teraz prawie na każdym smartfonie da się go odpalić (polecam xda ;) ), o ile go już tam nie ma pierwotnie (tzw. stockowy rom). Nie wspominając o ramkach cyfrowych, mini netbookach, tabletach i low-endach. Zresztą, system o jądrze Linuksa jest i będzie mega uniwersalny. Game Makerowi wydajności i niezawodności naszej aplikacji bym nie powierzał, bo on nawet na PC ma problemy z grafiką 3D :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 A java, dostępna na prawie wszystkie urządzenia, niezależnie od os. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 A w silniku YXE'a będzie się pisało w C++? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Pisanie pod Javę to: męka niewykorzystanie potencjału urządzenia brak większego wsparcia, bo nie dość, że Java nie jest przyszłością, to w dodatku psuje koncepcje uniwersalnych OSów na różnych urządzeniach Warto wspomnieć o braku łatwego dostępu do różnych cech hardwarowych urządzenia: flasha, przycisków (dotykowych lub fizycznych), kamery, akcelerometrów, żyroskopu itd. Swoją drogą pisząc pod Androida możesz korzystać z Javy, z tego co mi wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 w Androidie masz pełne wsparcie sprzętu pod jawę! A pisze się bardzo dobrze. Niemyl j2me a android java. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 To czasem nie jest tylko składnia Javy a nie sama Java? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 To jest java, bo java to już w ogóle bardzo uniwersalna platforma i da się ją upchnąć wszędzie [telewizory, desktopy, aplety, z tego co wiem nawet dekodery]. Baca, oczywiście, że ktoś, kto zaproponował Javę, miał na myśli j2me. O tym też jest mowa, bo chcąc czy nie chcąc, nie każdy posiada smartfona i nie każdy może sobie pozwolić na gry w innym formacie niż jar. Jednakże pisanie aplikacji w j2me pod urządzenia z popularnymi OSami mija się z celem. I o tym pisałem. A propos wsparcia dla urządzeń - tu masz pewnie na myśli pisanie aplikacji z użyciem javy i odpowiedniego SDK Androida, prawda? A dla ediepl na pewno nie o o to chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 @gnysek jest to uproszczona wersja j2se z własnym frameworkem android.* który jest później konwertowany do pliku wykonawczego class.dex (devik exe) i pakowany zipem jak plik jar z rozszerzeniem. *.apk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się