Skocz do zawartości

IV Zjazd Twórców Gier


Fanotherpg

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Chodzi też o to, ze newsa do prasy o imprezie rozsyła się jak jest co pokazać i ma sie już trochę prelekcji, a nie po to, zeby w ogóle pokazać. Komentarz na polygamii

Ciekawe, czy obaj przyjadą

Mówi sam za siebie. Gdybym wiedział, że info zostanie już teraz puszczone to wcale bym jeszcze prelekcji nie zgłaszał, bo teraz się muszę wstydzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mówi sam za siebie. Gdybym wiedział, że info zostanie już teraz puszczone to wcale bym jeszcze prelekcji nie zgłaszał, bo teraz się muszę wstydzić.

 

Przesadzacie, każdy zdrowy, myślący człowiek od razu natrafi na informacje, że prelekcje są jeszcze zbierane i można zgłosić własną. Prędzej błędem było upublicznianie już listy prelekcji niż kontakt z prasą. Nie ma co się przejmować komentarzami, ani się wstydzić skoro prawdopodobieństwo zapamiętania raz przeczytanego nazwiska jest bliskie zeru.

 

 

 

 

Swoją drogą martwi mnie trochę mała ilość prelekcji, a przecież dużo czasu nie zostało. Mam nadzieję, że to po prostu powolna aktualizacja tej podstrony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, po pierwsze jest mi przykro, że prowadzicie dyskusję właśnie bez rozeznania w temacie i zaciągnięcia źródeł. Nie czuję się urażony, czy obrażony ale zasmucony i zniesmaczony, po prostu brakiem chęci zweryfikowania swojej opinii. Tak więc po koleji.

 

gnysek - nigdzie jeszcze nie puściliśmy newsa, nawet zaproszenia są jeszcze przygotowywane. Więc polygamia sama z siebie napisała.

 

TeeGee - zgłoszone są chęci prelekcji od różnych osób - Ether Fields, kilka innych projektów, od doktoranta ASP... Ale jeszcze oficjalne zgłoszenia nie spłynęły. A co do biedności wykładów, niech o tym świadczą wykłady, a nie osoba. OK, mam 21 lat, i co z tego? Współorganizuję po raz IV ZTG, organizuję stoiska na Szczecin Games Show chociażby gdzie GMClan się również prezentuje, udzielam wykładów na Konferencjach Naukowych a także Uniwersytetach. Stwierdzenie natomiast, że nic nie wydałem jest dość krzywdzące mam na koncie obecnie łącznie około 50 projektów, na starym portfolio nie aktualizowanym od dwóch lat są linki i możliwość pobrania 27 z nich

 

http://fano.victorygames.pl/pl/gry.html

 

Z ciekawszych projektów w tym komercyjnych mogę wymienić:

Turning The Tide - http://www.turningthetide.info/

Malayalam Island Of Mysteries (ostatecznie wydana za darmo) - http://www.mjkgames.com/smf/index.php?page=malay

Galaxia Chronicles - http://galaxiachronicles.com/

 

Co więcej, nie liczę tutaj projektów w których mój wkład był niewielki jak np. rozwiązanie jakiegoś problemu, pomoc na forum, czy coś takiego, a jedynie takie w których mój wkład był znaczny czy to w design czy gameplay gry. Co więcej na chwilę obecną pracuję nad własnym dość ambitnym projektem na PC, o którym będzie jeden z wykładów, a także zajmuję się tworzeniem gier Flash, iOS, Android i XNA w celach zarobkowych. I są to informacje, które można znaleźć w sieci niekoniecznie na moim portfolio.

 

Ranmus, twój komentarz akurat nie był na miejscu, a Bedziom ma rację, nawet jeśli nie wydałem to co z tego? Większość naukowców, pismaków i innych pisarzy czy redaktorów nie ma na swoim koncie gier, a zajmują się tym medium - wydanie gry, nie jest adektwatne do wiedzy na temat tworzenia gier i vice versa.

 

TeeGee - Dyskusja na temat ruchu indie i producentów AAA ma być dyskusją, ja jako prowadzący przygotuje odpowiednie tematy, które chcę poruszyć i przedyskutować z uczestnikami. Ma to być wykład praktyczno, ciekastkowy ma bardziej zbudować świadomość na temat rożnic i podobieństw dla osób nie do końca obeznanych i rozwiązać pewne mity, no ale o tym na wykładzie. Natomiast impreza nie jest tylko dla amatorów, a także nie jest tylko do amatorów kierowana. Jest skierowana do wszystkich i staram się znaleźć interesujących wykładowców i prelegentów dla wszystkich.

 

Więc, nie popełniłem żadnego błędu, staram się ogarnąć różne rzeczy i w odpowiednim momencie uderzyć, ale dużo osób akurat zwleka z zgłoszeniem siebie, tak jak chociażby ty TeeGee, przez co inni też zwlekają. Ktoś musiał zgłosić się pierwszy i to zrobiliśmy ja i gnysek, niedługo dołączą inni, więc lepiej abyście się zgłosili zanim zabraknie slotów na prelekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za double posta. Więc tak, chciałbym przedewszystkim podziękować TeeGee za zwrócenie uwagi na dość palącą kwestię. Adekwatność prelegentów do wykładu. Jest to kwestia, która dla mnie osobiście jest dość ważna i dlatego nie pozwalam byle komu wygłaszać wykładów, jednakże jeżeli ktoś nawet zupełnie nie znany udowodni, że zna się na tym o czym chce opowiadać to dostanie szansę. Tak więc każdy jest mile widziany, i im szybciej się zgłosicie tym szybciej zrobią to inni (efekt domina).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,997...zd_Tworcow.html - ale widzę, że juz sam znalazłeś. Sorry za takie najeżdzanie, ale mam tak ciężki tydzień... że szkoda gadać. Niewiele trzeba żeby mnie wyprowadzić z równowagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym sobie poprowadził z przyjemnością jakiś wykład z algorytmiki, bo mi się ta robota spodobała na obozie, ale pewno większość tam niewiele co wie i jedyne co bym mógł zrobić to jakieś wprowadzenie do tematu, a wprowadzenia są nudne. Fajniej się omawia konkretne algorytmy. :P

 

I zgłaszajcie ludzie te swoje prelekcje, bo sam jeszcze nie wiem czy chce wpaść.

(Do Tymona: bo się okazało, że mi jednak tylko jeden dzień się z górami pokrywa. Sam nie pamiętam gdzie kiedy jadę.)

I jestem ciekaw co taki TeeGee by przygotował, bo pewno co wartościowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sami przestaną się powtarzać, to ja też przestanę. Na razie wszystkie pytania są takie same, więc odpowiedzi na nie też muszą być takie same. Traf chciał, że to mnie irytuje, jak zadaje się to samo pytanie wielokrotnie, więc odpowiadam również się powtarzając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TeeGee - zgłoszone są chęci prelekcji od różnych osób - Ether Fields, kilka innych projektów, od doktoranta ASP... Ale jeszcze oficjalne zgłoszenia nie spłynęły.

Dzięki za info.

 

A co do biedności wykładów, niech o tym świadczą wykłady, a nie osoba.

To bzdura. Z jakiegoś powodu na uniwerkach wykładają profesorowie, a nie ludzie z ulicy. To bardzo ważne kto mówi i co wie o dziedzinie, w której się wypowiada.

 

OK, mam 21 lat, i co z tego? Współorganizuję po raz IV ZTG, organizuję stoiska na Szczecin Games Show chociażby gdzie GMClan się również prezentuje, udzielam wykładów na Konferencjach Naukowych a także Uniwersytetach.

Nie ma nic złego w wieku, czy byciu mało doświadczonym. Ale po prostu niekoniecznie musi mnie osobiście w takim układzie interesować wykład takiej osoby. Co nie zmienia faktu, że - jak już pisałem - bardzo szanuję Cię za te wszystkie inicjatywy. Inna rzecz, że organizowanie eventów nie przekłada się na doświadczenie w game devie.

 

Stwierdzenie natomiast, że nic nie wydałem jest dość krzywdzące mam na koncie obecnie łącznie około 50 projektów, na starym portfolio nie aktualizowanym od dwóch lat są linki i możliwość pobrania 27 z nich

Masz rację, nie powinienem pisać, że nic nie wydałeś. Poszukałem chwilkę w necie, nic nie znalazłem i zrobiłem błędne założenie. Przepraszam. Szczerze mówiąc, te projekty wyglądają dość amatorsko (jeszcze raz - to nic złego), i niemal każdy na tym forum może wygrzebać z 50 swoich starych gierek, ale jednak sama umiejętność skończenia gry to już bardzo dużo i nie powinienem pisać bzdur bez dokładniejszego sprawdzenia.

 

Większość naukowców, pismaków i innych pisarzy czy redaktorów nie ma na swoim koncie gier, a zajmują się tym medium - wydanie gry, nie jest adektwatne do wiedzy na temat tworzenia gier i vice versa.

To niestety też jest bzdura. Naukowcy muszą mieć ogromną wiedzę w swoich dziedzinach, praktyczną i teoretyczną. Krytykiem może oczywiście zostać każdy, kto umie pisać i interesuje się danym medium, ale to nie oznacza wiedzy na temat procesu produkcji. Oglądam bardzo dużo filmów, nawet uważam się za konesera, ale to nie znaczy, że mógłbym prowadzić wykład na konferencji dla reżyserów. Wyśmiano by mnie.

 

Wydanie gry jest bardzo adekwatne do wiedzy na temat ich tworzenia. Bardziej niż cokolwiek. Pięc lat temu nie miałem nawet ułamka tej wiedzy, którą mam teraz. A to co wiem teraz, będzie mi się pewnie wydawało śmieszne za kolejne pięć lat. Nic nie przebije doświadczenia.

 

TeeGee - Dyskusja na temat ruchu indie i producentów AAA ma być dyskusją, ja jako prowadzący przygotuje odpowiednie tematy, które chcę poruszyć i przedyskutować z uczestnikami. Ma to być wykład praktyczno, ciekastkowy ma bardziej zbudować świadomość na temat rożnic i podobieństw dla osób nie do końca obeznanych i rozwiązać pewne mity, no ale o tym na wykładzie.

Dzięki za sprostowanie, to już brzmi ciekawie.

 

Natomiast impreza nie jest tylko dla amatorów, a także nie jest tylko do amatorów kierowana. Jest skierowana do wszystkich i staram się znaleźć interesujących wykładowców i prelegentów dla wszystkich.

Pytałem, ponieważ niestety jest tu sporo sprzeczności. Po pierwsze, imreza "dla wszystkich" to zwykle impreza dla nikogo. Po drugie, wiadomo, że jak Ty mi opowiadasz o ZTG, to w samych superlatywach, bo to Twoja inicjatywa i nie jesteś obiektywny. Natomiast strona mówi trochę co innego. Gadałem też z kilkoma twórcami, którzy byli na poprzednim ZTG i nie wyrażali się o imprezie zbyt pochlebnie.

 

Przyznaję, że się sporo zastanawiałem, przed napisaniem swojego posta - nie chciałem wywołać flamewara. No i nie chciałem być typowym Polakiem, który musi udupić absolutnie każdą wyróżniającą się incijatywę "dla zasady". Niemniej jednak uznałem, że chyba wypada szczerze powiedzieć co mi nie do końca pasuje, zwłaszcza, że trochę ludzi z tego forum było na ZTG i liczyłem, że z ich wypowiedzi da się wyczuć jaki to klimat.

 

Nie chciałbym, żebyś odebrał to jako atak na siebie lub swoją inicjatywę. Jest fajna. Nie wszystko jeszcze super działa, ale za parę lat może z tego coś być. Chciałbym natomiast wiedzieć na co się szykować i czy startować z "branżowym" wykładem, czy takim bardziej do początkujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Organizacja kulała już rok temu. Prawda jest taka, że aby przygotować ZTG trzeba być na miejscu 8 godzin dziennie i cały czas jest co załatwiać - organizowanie eventu zdalnie z UK, czy po pracy to istny hardkor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gnysek, dlatego też w tym roku w Łodzi już byłem kilka razy załatwiać sprawy osobiście. A co mogę robić zdalnie to robię zdalnie, też osób bezpośrednio zaangażowanych jest więcej + władze uczelni. Więc niejako stwierdzenie, że organizacja kulała jest przesadą, po prostu rzuciliśmy się ciut na zbyt głęboką wodę, i parę rzeczy się zawaliło w ostatniej chwili więc był hardkor, ale jakoś wybrneliśmy.

 

TeeGee, cenię sobię każdą konstruktywną opinię ale muszę po polemizować z Tobą. Od wczoraj doszły oficjalnie 4 nowe wykłady - niedługo zostaną zatwierdzone i są to wykłady programistyczne, więc jest to zupełnie oderwanie od teorii i praktyka.

 

Na uniwerkach w Polsce wykładają profesorowie, bo to taki chory system, że każdy musi iść do liceum, potem mieć maturę na studia i licencjat albo magistra. Obecnie mając magistrat jesteś nikim bo praktycznie wszyscy mają magistra, czy to nauczyciel w podstawówce czy sprzedawczyni w Żabce. Na zachodzie wykłady prowadzone są przez osoby znające się na temacie, nie koniecznie mające wykształcenie powyżej Licencjata. Rzecz oczywista są tacy, ale nie jest to obowiązek.

 

Wiek niekoniecznie idzie w parze z doświadczeniem i na odwrót. Ale rozumiem o co ci chodzi, wydaje Ci się, że moje wykłady mogą być pustawe w porównaniu z Twoją wiedzą i doświadczeniem i nie przeczę - może tak być, ale nie musi. Też doświadczenie w Game Devie nie musi przełożyć się na jakość wykładu.

 

W kwestii projektów, jest to wiele różnych projektów i amatorskich i bardziej profesjonalnych, ale głównie robionych dla pasji tworzenia - teraz dopiero zaczynam projekty określmy to w komercyjne. Więc też podejście jest inne. I wcale się nie gniewam, w końcu to moja wina że mam nie zaupdate'owane portfolio.

 

 

 

A teraz poważniej. Zadam kilka pytań i chciałbym abyś w sumie bardziej niż publicznie sam na nie odpowiedział. Czy zajmujesz się naukowo grami? Czy udzielasz się na konferencjach naukowych? Czy kiedykolwiek rozmawiałeś z naukowcami o ich pracy?

 

Prawda jest taka, że teoretycy opierają się często na teoriach i to nie swoich, co gorsza mało mają wspólnego z praktyką. Jak już to praktyka przekłada się na granie, aniżeli wprowadzanie pomysłu w życie (tworzenie). Co prawda tego typu inicjatywy też są i naukowcy bardzo cenią sobie osoby tym się zajmujące, ale jest to jedynie część naukowców, a nie wszyscy. I jest to komentarz samych naukowców na temat swojej pracy, więc z tym nie mam zamiaru polemizować.

 

 

A dlaczego impreza dla wszystkich nie może oznaczać, integracji a musi oznaczać nicość? Poza tym nie opowiadam o ZTG w superlatywach, na ZTG znajdziesz linki do wszystkich relacji, część z nich była krytyczna, i wcale się tego nie wstydzę, po za tym wszyscy uczestnicy ZTG otrzymali mail z prośbą o feedback i znaczna część to uczyniła dzięki czemu wiem co samym uczestnikom już po imprezie, na spokojnie, się w niej nie podobało tak samo jak wiem co im się nie podobało podczas samej imprezy i tych błędów nie będzie w tym roku.

 

Flamewar, raczej nie ma co powstać, o ile gnysek się ogarnie i nie będzie przerzucać prywatnych spraw na publiczne forum w zupełnie innym temacie, gdyż staramy się sprostować kilka kwestii i odpowiedzieć na palące wszystkich pytania i dlatego cieszę się, że prowadzimy otwartą dyskusję. W sumie jako z Game Makera były łącznie bodajże z 4 osoby. gnysek, platyna i snake z przyjacielem.

 

Moim zdaniem masz prawo do krytyki i mnie i tej inicjatywy więc nie odbieram tego za atak lecz wymianę opinii, odczuć i doświadczeń. A co do wykładów wg mnie oba byłyby najbardziej trafionym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nieco ponad miesiąc został do ZTG, zaczął się nowy miesiąc, połowa wakacji za nami, a my zamiast poprzestawać dopiero się rozkręcamy!

 

Na rozgrzanie atmosfery chcielibyśmy przedstawić wam nowego sponsora usługę Desura, która jest Steamem Valve, dla niezależnych twórców gier. Jest do świetna usługa dająca wgląd nie tylko do najciekawszych niezależnych projektów, wspierając inicjatywy pokroju Indie Humble Bundle, ale także zintegrowana z IndieDB i ModDB, tak więc macie w jednym miejscu nie tylko swoje ulubione gry, ale także mody i społeczność ? czego chcieć więcej?

 

Może możliwości spełnienia marzeń? Jeśli tak to przygotowaliśmy dla was nie lada gratkę, dwa zupełnie oddzielne i różne konkursy tylko i wyłącznie dla uczestników tegorocznej edycji Zjazdu Twórców Gier. Pierwszy zorganizowany z firmą Nitro oferuje nam nagrodę pieniężna 2000 zł, a wymaga jedynie przedstawienia konceptu na grę mobilną (iOS i Android). Drugi zorganizowany z firmą Play-Way jest możliwością sfinansowania oraz wydania waszej długo tworzonej gry z nastawieniem na multiplatformowość ? PC i konsole, ewentualnie urządzenia mobilne ? z budżetem do 100000 zł.

 

Tak więc jeśli tworzycie coś, albo też macie zamiar coś stworzyć dlaczego nie wziąć udziału w tegorocznym ZTG, pokazać się, zdobyć nowe doświadczenia a może właśnie i zarobić? Dwie zupełnie skrajne opcje, a jeden cel ? chęć odwzajemnienia się naszym uczestnikom za tak ciepłe przyjęcie i zachęcenia tych niezdecydowanych.

 

Na dokładkę chcielibyśmy zwrócić uwagę, że dział prelekcji jest non stop aktualizowany, i oprócz prelekcji ogólnogrowych czy tych dotyczących middleware mamy także wykłady programistyczne. A slotów na prelekcje jeszcze nam trochę zostało, więc jeśli coś tworzysz masz jeszcze szansę to zaprezentować ? czekamy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Został podany ostateczny termin zgłaszania wykładów jak i rejestracji oraz wpłacania opłat za uczestnictwo w IV Zjeździe Twórców Gier – jest to 31 sierpnia. Jednakże jak sami organizatorzy zaznaczają, im później ktoś się zgłosi tym ma mniejsze szansę na możliwość wygłoszenia prelekcji czy też otrzymania upominków, tak więc lepiej się pośpieszcie!

 

Co więcej organizatorzy ZTG zaangażowali się w kilka innych inicjatyw od Click Convention w Cambridge poprzez Polcon w Poznaniu do między innymi imprezy Riwerwash w Łodzi, tak więc gdziekolwiek nie będzie się działo możecie spotkać kogoś z organizatorów i dowiedzieć się osobiście wielu rzeczy na temat tego wydarzenia.

 

Dla przypomnienia Zjazd Twórców Gier to unikalna na skraję kraju impreza nakierowana na wszystkie osoby zainteresowane grami, a zwłaszcza ich tworzeniem. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 8-11 września 2011 na terenie Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie zjazdu - http://zjazdtworcowgier.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ostatecznie osób jedzie wybiera się z GMClanu?

 

Jeśli chodzi o prelekcje, najgorsza wydaje się ta: "Percepcja "rzeczywistości" a odbiór wirtualnego świata gry komputerowej. Psychologiczne aspekty gry." Będą pewnie dwie godziny gadania o oczywistych oczywistościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co roku osobe nie nocujące z nami żałują tego, ale to tak na marginesie - wpisowe 25 zł. A co do prelekcji, cóż gnysek wiesz, że zawsze coś mam w rękawie i najciekawsze rzeczy na koniec wychodzą. Ale i tak IMHO tematycznie wykłady są dość ciekawe i znowu szerokie spektrum obejmują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...