B&G MoH Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Witam Napissałem ostatnio kod na hp bohatera, ale gdy zderzę się z pociskiem to zacina mi się gra, czy wie ktoś może co się dzieje ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszczyk_hehe Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 hmm, ja tam niewiem, ale to może nie chodzi o hp, tylko o kolizję ludzika z nabojem czy tam potworka z nabojem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Dowiemy co się dzieje jak dasz ten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Dowiemy co się dzieje jak dasz ten kod. A więc w kolizji z pociskiem dałem GML hp-=8, a w stepie bohatera GML if hp=0 { restart_room() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Nie powinno być room_restart()? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 A więc w kolizji z pociskiem dałem GML hp-=8, a w stepie bohatera GML if hp=0 { restart_room() } A masz w create obiektu ustawiana zmienną hp? Bo wyglada na to że hp jest ciagle mniejsza od 0 i room jest restartowany bez końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 nie możliwe bo w warunku jest = a nie <= Ale może jest taka sytuacja że player ma ustawione persistent i gdy spadnie mu hp do zera to wtedy wpada w pętle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 @alwin: gdy zderzę się z pociskiem to zacina mi się gra Zmienna istnieje. A gdyby nie istniała, to wywaliłoby błąd. Co prawda, można w zakładce Errors zaznaczyć "Treat uninitialized variables as 0", ale wtedy nigdy nie spadnie poniżej zera. @HuderLord: mam wrażenie, że nie zaznaczył persistent, a to dlatego, że skoro dopiero co zrobił system obrażeń, to raczej nie robiłby wcześniej systemu przechodzenia do innego pokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Fakt macie rację. Ale w jaki sposób Ci zacina grę? To najczęściej zdarza się podczas stosowania jakiejś pętli chyba jo? Nawet restartowanie rooma co step nie powinno wieszać gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Zawiesza mi się w ten sposób, że wszystkie obiekty się zatrzymują, obj.emiter cały czas tworzy wrogów, którzy też stoją w miejscu, a gdy ruszam myszką to bohater przekręca się w jej kierunku, (napisałem w stepie if hp<=0 {room_restart}). Natomiast gdy wpiszę if hp=0 to wtedy nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Czy przypadkiem room nie ma zaznaczone persistent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Tak room ma zaznaczone persident Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 tak też myślałem że albo room albo bohater ma to zaznaczone. W takim razie zmodyfikuj twój kod tak: GML if hp=0 { hp = 100; restart_room() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 tak też myślałem że albo room albo bohater ma to zaznaczone. W takim razie zmodyfikuj twój kod tak: GMLif hp=0 { hp = 100; restart_room() } Kurcze nie działa, room mi się restartuje przy kolizji z pierwszym pociskiem. (A powinno po pięciu bo odejmuje od hp-=20). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 A masz odejmowanie hp co step zrobione? Wtedy przy 30 fps co 1/30 sekundy odejmuje 20 hp od 100 przy kolizji. Więc na 'oko' widzisz że zabiera całe hp od razu. Zrób to alarmem chyba najlepiej. Chyba że się mylę to koledzy mnie poprawią:) Albo zrób w kolizji pocisku z obiektem instance_destroy() i wtedy sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się