Skocz do zawartości

Problem z hp bohatera


B&G MoH

Rekomendowane odpowiedzi

@alwin:

gdy zderzę się z pociskiem to zacina mi się gra

Zmienna istnieje. A gdyby nie istniała, to wywaliłoby błąd. Co prawda, można w zakładce Errors zaznaczyć "Treat uninitialized variables as 0", ale wtedy nigdy nie spadnie poniżej zera.

@HuderLord: mam wrażenie, że nie zaznaczył persistent, a to dlatego, że skoro dopiero co zrobił system obrażeń, to raczej nie robiłby wcześniej systemu przechodzenia do innego pokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiesza mi się w ten sposób, że wszystkie obiekty się zatrzymują, obj.emiter cały czas tworzy wrogów, którzy też stoją w miejscu, a gdy ruszam myszką to bohater przekręca się w jej kierunku, (napisałem w stepie if hp<=0 {room_restart}). Natomiast gdy wpiszę if hp=0 to wtedy nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem że albo room albo bohater ma to zaznaczone. W takim razie zmodyfikuj twój kod tak:

GMLif hp=0

 

{

hp = 100;

restart_room()

 

}

Kurcze nie działa, room mi się restartuje przy kolizji z pierwszym pociskiem. (A powinno po pięciu bo odejmuje od hp-=20).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz odejmowanie hp co step zrobione? Wtedy przy 30 fps co 1/30 sekundy odejmuje 20 hp od 100 przy kolizji. Więc na 'oko' widzisz że zabiera całe hp od razu. Zrób to alarmem chyba najlepiej. Chyba że się mylę to koledzy mnie poprawią:)

 

Albo zrób w kolizji pocisku z obiektem instance_destroy() i wtedy sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...