Caporegime Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witam, mam wpisany kod jak koleś strzela i jest fajnie, ale teraz chciałbym ten kod zamknąć w jakiejś zmiennej, a do tego to już nie wiem jak się zabrać. Potrzebny mi kod jako zmienna do tego żeby blokować możliwość strzelania w czasie jazdy, gdy broń jest schowana lub nie ma amunicji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 np create GML zmienna_bron=30 step GML if zmienna_bron>0 {kod_strzelania zmienna_bron-=1} else show_message("brak naboi") czyli strzelanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ale to by sprawiło, że wiadomość "brak naboi" będzie się wyświetlała bez końca, dopóki zmienna_bron nie będzie wyższa niż 0... Tak mi się wydaje, mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Tak, to spowoduje zapętlenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 podalem dla przykladu mozna tam wstawic draw text acha sorry bo strzelanie musi byc w global mouse i wtedy nie bedzie sie caly czas wyswietlalo dzieki bedziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Nie do końca się udało, więc zapytam tak: jak zablokować możliwość strzelania jeśli nie jest wciśnięty i przytrzymany prawy przycisk myszy (strzela się już lewym)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 @Kriso99 spoko, mam wyczulenie na to, bo to ciutkę mnie wkurza, jak sam tak przez przypadek napiszę ;) Sprawdziłem - tak jest ok. W evencie Global Left Pressed. @up - przykład - wydaje mi się, że to o coś takiego chodzi. W sensie, że na tej zasadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Nie do końca się udało, więc zapytam tak: jak zablokować możliwość strzelania jeśli nie jest wciśnięty i przytrzymany prawy przycisk myszy (strzela się już lewym)? nieczaje łap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jemu chodzi o to, że tylko jeśli jest wciśnięty RMB to żeby można było strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Bedziom dokładnie, bo mam przygotowane sprite'y jak koleś stoi i jak celuje z pistoletu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 a, czeba było tak odrazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 GML if mouse_check_button(mb_left) { prawy = true if mouse_check_button(mb_right) && prawy = true { //strzelaj } } else prawy = false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 @MagnusArias: GML if(mouse_check_button(mb_left))&&(mouse_check_button(mb_right)) { //strzelaj } robi dokładnie to samo. Twoja zmienna jest niepotrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Ale zmienna prawy była chyba z mojego przykładu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Ok, sztuczka z prawym działa, a teraz kolejne pytanie żeby nie zakładać drugiego tematu: Jak zrobić animację chodzenia? Mam 5 gotowych obrazków i łączę je w jedną animację ale gdy postać zaczyna chodzić wyświetla się tylko jeden obrazek - postać z wyciągniętą jedną nogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Mam nadzieję, że image_speed jest większe niż 0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Tak, dałem na 6, zmieniałem też liczbę subimage i nadal nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Za szybko. Jeśli masz tyle samo obrazków, co image_speed, to na ekranie obrazek się nie zmieni. Wpisz: image_speed = 0.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 A powiedz jeszcze gdzie mam to dać? Bo próbowałem zrobić Begin Step, i klocek Change Sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Najlepiej w Create. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 OK dzięki wielkie, działa wreszcie poruszający się koleś nie wygląda jakby stał xD O kolejne pytanko, jeśli mam przeciwnika który mnie śledzi, to jak zatrzymać to śledzenie po zmianie sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Step wroga: GML if(śledzony.sprite_index = zmieniony_sprit) { nie śledź } else { śledź } ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Coś nie działa, jest sposób zrobienia tego na klockach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Bo sprite_index to klatka sprit'a,i dla czego dałeś "śledzony.sprite_index"?,powinno być : GML if(sprite_get_name(sprite_index) = zmieniony_sprit) { nie śledź } else { śledź } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 @ediepl: jak się nie znasz, to się nie wypowiadaj. Sprawdź, do czego służy funkcja "sprite_get_name(spr)". sprite_index to nie klatka sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 kod Muuuuczka w wersji klockowej: pamiętaj o zmianie nazw na własne z gry btw: pytanko do władców tego forum: nie dąłoby się dodać emotikonków z obrazkami częściej używanych klocków? Łatwiej by było pomóc ludziom, którzy nie chcą jeszcze brać się za kod :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 W porządku, ale co wstawić w miejscu "śledź" i "nie śledź"? Chodzi o zrobienie jakiejś zmiennej czy coś, bo ja to mam jako jeden cały kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Kod śledzenia? To dajesz do drugiej części ;) A jeśli nie, to zaprzecz warunkowi (zaznacz NOT) i usuń wszystko po else. Wtedy możesz wkleić do pierwszej części :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się