Trotom Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Cześć Otóż mam dwa pytania: 1.Jak zrobić linę (jednokolorową) ciągnącą się za bohaterem. 2.Nie bawiłem się jeszcze z vievem (nie mówcie, aby wpisać w wsyszukiwarce, bo pokazuje 3 strony bez tego co chcę), a chciałbym go użyć. Z góry dzięki. :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 1. Zapisuj do tablicy pozycje gracza i rysuj linie na pozycjach z tablicy bądź użyj particle'ów. 2. Ja też nie bawiłem się z viewem (ani tym bardziej z "wsyszukiwarką"), jednakowoż mógłbyś zadać oczekiwane pytanie nr 2, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 2. W dziale z przykładami na stronie głównej znajdziesz jeden mojego autorstwa, gdzie jest kilka przykładów viewów pokazane (taka mała gierka z grafiką z Zeldy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Podaj link, bo nie mogę znaleść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Bo nie chce Ci się szukać. https://gmclan.org/index.php?pliki=4&s1...=DESC&s4=id - na tej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 @Muuuuczek567 mógłbyś rozwinąć myśl o tablicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Tworzysz sobie tablicę dwuwymiarową, która co jakiś czas zapisze aktualną pozycję x i y gracza, a potem odczyta z niej dane i na tych danych narysuje kreskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 1. Zapisuj do tablicy pozycje gracza i rysuj linie na pozycjach z tablicy bądź użyj particle'ów. po co? nie utrudniaj innym życia wystarczy zrobić w draw: GML draw_line(startowe_x,startowe_y,bohater_x,bohater_y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Jeśli skorzystasz z tablic to nie zapisuj co każdą klatkę bo to będzie ci w końcu zamulać. No zrób ograniczenie długości tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Ale mi chodzi, aby nie przenikało przez ściany, tylko się o nie zahaczało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 to pozaznaczaj solidy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 teraz przepisałem tamten kod i nie rysuje, a solidy i tak są zaznaczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 tworz przezroczyste obiekty i zatrzymuj na nich obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Są przezroczyste i na jakim obiekcie mają się zatrzymywać? Na kamieniu? To już jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 niewazne. Nie rozumiem Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 @Trotom: myślałem, że chodzi Ci o smugę. Smugę można zrobić na tablicach i draw_line/draw_primitive, lub używając particle'ów. Oczywiście, w pierwszym sposobie trzeba dać ograniczenie, ale wydawało mi sie, że się domyślisz. Ale mi chodzi, aby nie przenikało przez ściany, tylko się o nie zahaczało. Que? Co znaczy "się o nie zahaczało"? @MXQ: life is brutal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 czyli, wybierało najprostszą drogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Poszukaj sobie w przykładu zaginania liny. Na stronie głównej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się