Skocz do zawartości

Zablokowane Optymalizacja gry


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;)

Jak każdy wie, optymalizacja gry jest ważna. Znacie jakieś dobre sposoby optymalizacji gier w GMie? Ja miałem pomysł, aby deaktywować obiekty daleko od gracza. Napisałem takie coś:

GML
if distance_to_object(postac)>500 instance_deactivate_object(self)

else instance_activate_object(self)

Ale obiekty po deaktywacji nie wracają do początkowego stanu i ich po prostu nie widać. Wie ktoś w czym problem?

Z góry dzięki :P

 

 

Mam jeszcze małe pytanie, jak umieścić obiekt A między dwoma innymi obiektami?

Próbowałem dzielić distance_to_object na pół lub pozycje x i y. Ale to nie działa. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat dokumentacja:

Tak więc, jeżeli na przykład chcesz deaktywować wszystkie instancje poza viewem, a aktywować te wewnątrz, powinieneś umieścić taki kod w step poruszającego się obiektu ( np. postaci gracza )

 

kod:

{

instance_activate_all();

instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0],

view_wview[0],view_hview[0],false,true);

}

 

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym mam problem, bo chce deaktywować tylko jeden typ obiektów (o nazwie block). Gdy deaktywuje wszystkie to niektóre, potrzebne nie działają :/

Nie wiem właśnie, jak deaktywować tylko blocki które są poza viewem, a te inne zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Zmęczony już jestem, ale... może coś takiego?

 

GML
var pdir,pdist;

 

pdir = point_direction(A.x,A.y, B.x, B.y);

pdist = point_distance(A.x,A.y, B.x, B.y) / 2;

 

C.x = A.x + lengthdir_x( pdist, pdir );

C.y = A.y + lengthdir_y( pdist, pdir );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...