Skocz do zawartości

Cinders


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcesz znaleść więcej klientów w polsce to lepiej o tym pomyśl.

Ta, wszystkich pięciu :D. Polska wersja zależy od sukcesu gry. Ogólnie się to zupełnie nie opłaca, ale jeśli będziemy mieli wystarczająco dużo czasu, to zrobimy lokalizację tak dla zasady.

 

I co z demem?

Nie wiem jeszcze. Na razie mamy jakiś tydzień opóźnienia z obecnym milestonem. Zobaczymy czy coś się zmieni po przyjęciu nowego członka zespołu. Dalej jest szansa, że nie ma sensu wypuszczać publicznego dema na tym etapie.

 

Myślę, że jak dla nas to 20 pln.

Ha ha, kocham tę mentalność - "spędźcie miesiąc na tłumaczeniu gry i jeszcze dajcie cenę niższą niż zestaw w McDonald's". A potem i tak wszyscy spiracą. Cena być może będzie niższa dla Polaków, ale jeszcze nie wiem jak to rozwiązać. Zresztą te $20 to nadal okolice 55PLN. To są grosze jak za grę, czy ogólnie rozrywkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Baca specjalisto od marketingu i znawco rynku gier...

Po pierwsze, rynek w Polsce jest mały i słaby. Ciągle mamy nawyki po PRLu gdzie gry na Atari dało się zgrać na kasetę z radia(!), a prawo autorskie nie istniało i można było sobie wszystko kopiować jak się chciało.

Po drugie - może faktycznie 20 PLN dla nas, to jak 20? w pozostałej części UE, czy 20$ w USA - tyle, że te dwa ostatnie jak przeliczysz na złotówki to jeszcze jest jakiś zysk, a to pierwsze to raczej żaden... odejmij podatek, podziel pomiędzy osoby produkujące grę (z tego co liczę to np. w ArcMagi to jest już 6 osób, w Cinders 4, ale to dane szacunkowe). Wyobraź sobie, że z każdej sprzedanej gry masz 3-4 złote! Toż nawet w ochronie zarobisz wiecej, albo odstawiając wózki pod biedronką. Dlatego polska wersja zawsze będzie miała niski priorytet. Niższy niż nawet niemiecka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mamy nawyki po PRLu gdzie gry na Atari dało się zgrać na kasetę z radia(!)

dzieki kartridzom dalo sie podpiac takiego do nadajnika i zrobic audycje radiowa zatytuowana "contra 2"

 

cena 20zl za gre? chyba za 7lat w extraklasyce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Już dużo bardziej by się opłacało francuską, czy niemiecką, polską chyba tylko z sentymentu jest sens robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, ja tam nie mam nic przeciwko specjalnej cenie dla Polaków, ale po prostu na zasadzie ukłonu w stronę krajowców, a nie decyzji biznesowej. Biznesowo to nie ma sensu. Denerwuje mnie też taka postawa roszczeniowa, że "nam Polakom się należy, bo tak!"

 

Nie wiem czy pamiętacie, ale przy Magi oferowałem specjalną cenę dla każdego, kto się do mnie odezwie na maila. Skorzystały z tego ledwie dwie osoby. Pozostałych kilkunastu Polaków po prostu kupiło bez marudzenia, bo to żadne pieniądze i tak. Zresztą w Codeminion mieliśmy stronę po Polsku, gry były lokalizowane, od jakiegoś czasu cena też była niższa. Szło w to dużo roboty, a i tak klientów z Polski dało się policzyć na palcach jednej ręki.

 

Polacy są po prostu mało przyzwyczajeni do kupowania gier online, mało ma PayPala lub karty kredytowe, dużo jest piratów. Cena ma tu niewielkie znaczenie - jak ktoś ma nie kupić, to nie kupi nawet i za 10 zeta, bo mu się zwyczajnie nie będzie chcieć.

Nie jesteśmy też znowu aż tacy biedni. Gry w Polsce są drogie (ceny przeliczane z EU :(), ale i tak mam całkiem ładną kolekcję, mimo że jestem z mało zamożnego domu i sam nie za bardzo mam kasę. Podobnie moi znajomi. Może i większości Polaków nie stać na mieszkanie i samochód, ale nie ma co ściemniać, że pracującemu człowiekowi nie wystarczy na przynajmniej jedno hobby.

 

Sorry za offtop we własnym wątku, ale temat ciekawy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Filar Społeczności
Ale masz zadziwiająco dobry marketing ;) Zupełnie, jakby wszystko ktoś robił za Ciebie :D

Raczej po prostu coś robi i poświęca na to czas, jak nic nie robisz to nic dziwnego, że marketing leży.

 

@TeeGee: warsztat ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gnysek, po prostu teraz mam czas na marketing, bo siedzę nad tym na pełny etat :). Jak robiłem gry "po godzinach", to nie było czasu i siły na ładną stronkę, ani na rozsyłanie projektu gdzie się da. I tak uważam, że powinienem robić więcej, ale development by na tym ucierpiał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ale ile powstaje gier, a nie piszą o nich w tak krótkim odstępie czasu w różnych serwisach. A tutaj zaczyna się lawina - każda kolejna wzmianka jest rekomendacją dla innych, aby napisac o tej grze (żeby jeden serwis nie był gorszy od drugiego) i tak powstaje hype.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na tym właśnie to polega :). Mam czas, to promuję nas gdzie się da, piszę press release'y i rozsyłam grę do wszystkich swoich kontaktów, prosząc o preview. Im więcej stron nas publikuje, tym łatwiej mi się dogadać z innymi.

 

Kilka dni temu np. udało mi się dostać frontpage na TIGS, i zaraz potem nas podchwyciło indiegames.com. Zobaczcie co to zrobiło z ruchem na stronie w jeden dzień:

 

traffic_boost.jpg

 

Mając odpowiednio dużo czasu i dość ładną grę, można się relatywnie łatwo wybić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Administratorzy

Chcą skorzystać z popularności - zamiast YYG reklamować Cinders, to Cinders ma reklamować YYG, żeby sprzedaż GMa podskoczyła. Jakby nie patrzeć, skoro została zrobiona w GM, to przy pomocy YYG - i na spotkaniach biznesowych ten fakt będą przytaczać, a że gra wygląda przekozacko, to na inwestorów zadziała. Bo nic nie działa tak, jak widoczne efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc teraz możesz wysunąć swoje "żądania" co w GM powinni poprawiać :)

Nie podoba mi się na przykład, że nie mogę ustawić ekranu w rozdzielczości inne niż te standardowe. 640x480, 1024x768.

Dlaczego nie mogę ustawić 1366x768 ? Nie przeszkadza wam to ? Gnysek, TeeGee ? Robicie jeszcze na stare rozmiary monitorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się na przykład, że nie mogę ustawić ekranu w rozdzielczości inne niż te standardowe. 640x480, 1024x768.

Dlaczego nie mogę ustawić 1366x768 ? Nie przeszkadza wam to ? Gnysek, TeeGee ? Robicie jeszcze na stare rozmiary monitorów ?

Z kodu można ustawić dowolną. Cinders obsługuje wszystkie formaty. Można grać w 1024x768, 1280x800, 1280x720 i 1024x600 (netbook) bez żadnego skalowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...