Kopyciak Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Siema. Jak zrobić do gry : 1. skiny? 2. mody 3. pliki z np. właściwościami broni (ile pocisków, jaka siła rażenia, ile pocisków ma 1 magazynek itp.)? Takie, żeby można było je edytować. Albo z umiejętnościami bohatera (ile czasu może biegać sprintem, siła walnięcia pięścią itp.). Ini? 4. pliki .ini lub .txt z czitami (no dobra, kodami) do gry? W ten sposób, żeby jak gracz wpisze w grze np. explosion, to gra sprawdza w pliku czity.txt/.ini, co oznacza kod explosion. I tam jest np. explosion = instance_create(400,300,o_bomba), gra to wykorzystuje i tworzy w pozycji 400x300 obiekt o_bomba. I żeby można tam było nowe czity dodawać, jak się zna nazwy obiektów (przecież jeśli będzie ten kod "explosion" to w pliku czity.ini/txt będzie pozycja "o_bomba"). 5. Jak zrobić aplikację (w gm oczywiście), która podmieni kilka plików? Np. skiny. Jakie by to były polecenia? Dokładniej : w czasie tworzenia aplikacji załadowałem do niej grafiki. I tam jest zapisane (w aplikacji, nie grafikach), że po wciśnięciu przycisku "Podmień" grafiki załadowane zamieniły grafiki będące w oryginalnym folderze z grą. Aha! Jeszcze, żeby ścieżkę do tego folderu trzeba było podać. Dzięki za pomoc i pozdro, Kopyciak! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Możesz użyć plików INI lub tekstowych. Do pliku zapisujesz różne zmienne, które odczytujesz przy starcie gry. A plik można edytować zwykłym notatnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Thanks :thumbsup: Jutro wypróbuję. E: chyba lepiej będzie z INI ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 chyba lepiej będzie z INI Na pewno łatwiej, ale z .txt będzie szybciej działało. Nie ma problemu jak masz powiedzmy <100 zmiennych, ale jak więcej to już będzie to dość długo na INI trwało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Ta sama sprawa jest z obrazkami. Przy starcie gry wczytujesz potrzebne obrazki funkcja sprite_add, background_add, potem ich używasz, a jeśli ktoś chciałby je zmienić, proszę bardzo, przykładowo Paintem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Znajdź sobie przykład edytor map, tam jest zapisywanie i odczytywanie z pliku ładnie zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 @kt1117 - który dokładnie? Jeden przykład mam (ale na lapku, a lapek jest 150km ode mnie). @MagnusArias - A nie : "Load sprite/sound/background as file"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 MagnusArias podał ci jak ładować zasoby za pomocą kodu, jest w dokumentacji jak ich użyć. A co do plików ini to wystarczą, po co się nie potrzebnie bawić no i jak dla ciebie będzie to najlepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 @rifresz - dodałem nowe pytanie. ----------------- @baca - domyślam się, że INI to dla mnie najlepsze rozwiązanie, bo ich obsługa jest niezbyt trudna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Platyny albo Dawidsa, nie pamiętam już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Ja nie pamiętam, który mam... Ale dzięki, mimo wszystko. PS. na pytanie 2 i 4 nikt nie odpisuje :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Pyt. 2 Odpowiedziałem ci o samej grafice. Jeśli chciałby ktoś zrobić jakiegokolwiek moda, to musiałby mieć kod źródłowy gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 @up. Aha, ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 plik test.ini [sekcja] klucz = "wartość" kod: ini_open("test.ini") str = ini_read_string("sekcja", "klucz", "domyślna wartość") ini_close() script_execute(str) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 @up - do czego to? PS. nowe pytanie! Ma ktoś pomysł na pytanie z pkt. 5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 file_copy, file_delete, file_rename Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Kopyciak do 4. wczytujesz string i go uruchamiasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 i go uruchamiasz. W jaki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 GML script_execute(string, argumenty...); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 execute_string jak już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się