Skocz do zawartości

Zablokowane każdy object ma swoje życie


kriso99

Rekomendowane odpowiedzi

1.

 

Masz sobie obiekty i w każdym obiekcie daj kod

GML
zycie=100;

 

i jak masz tam kolizję z jakimś obiektem to w jednym z tych obiektów, który umieściłeś kod powyżej możesz dać :

 

GML
zycie - =5

instance_destroy()

 

2.

 

Umieść to w draw:

 

GML
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)

draw_text(view_xview+0,view_yview+0,'Zycie:'+string(zycie))

 

 

Jak chcesz, żeby obiekt chodzi za o_hero, to zrób tak:

 

GML
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)

x=view_xview+0

y=view_yview+0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrobilem tak

oHero:

create:

GML
zycie=100

health ustawiłem jako zycie

draw:

rysuj pasek(na klockach):

x1=> oHero.x-5

y1=> oHero.y

x2=> oHero.x+5

y2=> oHero.y+2

 

kolizion z osa:

GML
zycie-=5

 

 

i nie działa

 

to znaczy nie odejmuje się pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...