Skocz do zawartości

Wielki dylemat!


Tanabe

Który edytor gier daje największe możliwości?  

19 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Proszę o wasze typy.

    • Construct
      1
    • Game Maker
      14
    • Multimedia Fusion 2
      2
    • Game Editor
      2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników.

 

Chcę rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier. Jak na razie bawiłem się różnymi edytorami sporadycznie, że tak powiem nie potrafiłem znaleźć miejsca i na dobre zadomowić w którymś z edytorów. Może krótko napiszę co mnie mile zaskoczyło w danych edytorach:

 

Game Maker - GML, elastyczność, ogromna społeczność (chyba największa spośród użytkowników wymienionych tutaj programów), szybka pomoc - dużo artykułów, kursów, poradników, tutoriali, przykładów.

 

Construct - możliwości graficzne, świetnie skonstruowany edytor zdarzeń, program na licencji Open Source, co dobrze rokuje na przyszłość, bardzo intuicyjny jako całość.

 

Multimedia Fusion 2 - chyba najprostszy z wymienionych, dużo wtyczek... i to chyba tyle.

 

Game Editor - dziwactwo jak dla mnie, ale mogę się mylić.

 

Jeśli miałbym wybrać edytor w którym jestem najbardziej obeznany, to będzie to Construct. W GM bawiłem się dość dawno temu i na dzień dzisiejszy już nic nie potrafię. Mam mnóstwo pomysłów i patentów, mobilizację oraz natchnienie, ale niestety wielki dylemat co do narzędzia w którym będę pracować. Mam nadzieję, że wy mi pomożecie w wyborze i podacie kilka ciekawych i zachęcających argumentów co do edytora, który mi polecicie. :)

 

Czego wymagam od takiego narzędzia? Kilka rzeczy:

 

- Elastyczności w kodowaniu / programowaniu gry.

- Duża wydajności

- Duże możliwości graficzne, wspomaganie sprzętowe itd.

- Intuicyjność

- ...ogólnie duże możliwości!

 

Czekam na wasze opinie i argumenty! Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech to będzie dla Ciebie argumentem za GMem.

 

I to również:

 

Ale tak naprawdę nie mogę powiedzieć nic więcej poza tym, że dla mnie GM to świetne narzędzie. Nie zagłosuję w ankiecie, bo nie miałem styczności z pozostałymi.

Co najwyżej mogę powiedzieć, że nie polecam MMF, bo miałem styczność z ludźmi, którzy go używali, a jak im filmik z Almory Online pokazałem to się zachwycali możliwościami GMa. I to takimi nieszczególnymi rzeczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM jest fajny, MMF2 jest dość ciężki przy robieniu dużych projektów, Game Editor to jakiś koszmar jeśli chodzi o obsługę (przy pierwszym uruchomieniu absolutnie nic nie zdziałałem), a z Constructem nie miałem do czynienia

 

baw się GMem, a później ewentualnie przerzuć się na C++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw opinii kogoś, kto siedzi w Construct'cie. Jeśli chodzi o GM, to jak wiadomo GM = GML (jeśli ma się w planach zrobić coś poważniejszego), bo jednak nie bawi mnie układanie klocków. Co za tym idzie, potrzebne jest dość dobra znajomość świata matematyki - niestety, ja umysłem ścisłym nie jestem, zawsze ciągnęło mnie bardziej do słowa pisanego, sztuki, rysunku, grafiki. Może to zabrzmi dość sprzecznie, ale mimo wszystko ciągnie mnie do języków programowania, tylko boję się, że sobie nie poradzę w świecie tych cyferek, wyrażeń, algorytmów, obliczeń, wartości itd.

Oczywiście podstawy matematyki do dla mnie nie problem, bo i oceny w szkole nie spadały poniżej 3, a niekiedy nawet 4. :P

 

Tak więc pytanie - czy jest sens żebym zabierał się za GML, kiedy mam poczucie, że z zaawansowanej matematyki jestem zwyczajnie marny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się naucz programować, bo gdyby stworzenie super gry było takie łatwe, nie było by takich koncernów jak EA Games, Atari, Ubi Soft... Bez programowania ani rusz ;)

Piszesz to tak, jakby autor tego tematu nie był tego świadomy. Sam PODKREŚLIŁ na wstępie, że nie chce korzystać z klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba zdecydowałem. Zacznę się uczyć GML'a, zrobię jakąś mini-grę, będę ją rozbudowywał o kolejne aspekty i zobaczymy czy się zadomowię w tym środowisku. Jak na razie te wszystkie podstawowe ćwiczenia sprawiają mi nie małą frajdę i aż mnie korci by odkrywać dalej tę skarbnicę jaką jest GM. Construct idzie na razie w odstawkę, poczekam na wersję 1.0 i może wtedy wrócę... Choć jak się wkręcę w GML'a, to wątpię bym się przestawił na coś innego. Kolejną kwestią jest to, że niedługo ukazuje się nowa wersja GM, która otworzy przed nami nowe możliwości, co jeszcze bardziej zachęca!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Jeśli zależy ci na wydajności to wybierz Constructa, bo tu ma przewagę nad GMem.

 

Jak będziesz miał pytania to pisz do mnie na GG (w profilu mam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którymś blogu ( chyba Sandyiego już wiem to Mike'a Dailly'iego ) było napisane że chcą wprowadzić typy zmiennych, inkrementacje i struktury oprócz pracy na obiektach. To ostatnie to akurat będzie duży skok w wydajności, bo w końcu nie trzeba będzie korzystać z wolnych obiektów do jakiś banałów. Tylko teraz nie jestem pewny czy do tej najbliższej wersji 8.1 czy do GM9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak ważne bo nie chcę kupować gma 2 raz. Z tego co czytałem to ci co kupili GM8 to mają updaty za free ale chyba tylko wersji 8.x

 

EDIT: miałem dać wcześniej tego bloga: http://dailly.blogspot.com/search/label/gamemaker na wstępie powiedział że trochę tych rzeczy wyląduje w GM 8.x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak zadawać takie pytanie na stronie o GM`ie. :thumbsup:

(nie zagłosowałem na nic, basiegaxorz lepszy :D)

 

Panu podziękujemy. Nie tylko użytkownicy GM'a tutaj przebywają i się wypowiadają, poza tym to dział Valhalla.. Takie pseudo inteligentne uwagi zachowaj sobie dla siebie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrącę parę groszy od siebie, na temat każdego z tych programów:

 

- Game Maker - duże możliwości, ale tragiczna wydajność. Za to jest potężna scena związana z tym programem, to i łatwo znajdziesz jakieś gotowe rozwiązania. Poza tym, GML jest bardzo przyjaznym językiem jeżeli chodzi o programowania, trochę nawet zbyt przyjaznym. Do tego sam program ma moim zdaniem bardzo dobry interfejs, bardzo intuicyjny. W zasadzie nie używam obecnie tylko dlatego, że mnie zirytował fakt, że mi odebrano możliwość używania klucza po 3 aktywacjach. Z czasem jak chciałem użyć, to dostałem możliwość kolejnej aktywacji, ale co z tego, jak z powodu jakiegoś błędu w programie mi się zresetowała informacja o licencji, a nie mam sił znowu się z nimi kontaktować ._. .

- Construct - pewnie gdyby nie tragiczny jak dla mnie interfejs, to bym go używał ze względu na dość dobrą wydajność. Możliwości też wydają się dość duże, ale nie potrafię przekonać się do systemu programowania na zdarzeniach takiego jak jest tu, czy w MMF/TGF. A jak czytam, że można dodatkowo używać Pythona, to jakoś dla mnie zachęcającym to nie jest, bo nie lubię tego języka.

- MMF2 - na MMF2 akurat nie pracowałem, pracowałem za to na jego uboższej wersji czyli TGF2 i powiem tak, że rewelacji nie ma. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, to już lepiej brać Constructa, który dość przypomina MMF2, a na pewno dzięki temu, że jest open source to będzie się niesamowicie rozwijać.

- Game Editor - używałem i stwierdzam, że jest dość dziwny. Bardzo dziwny się wydaje z początku interfejs, ale z czasem można się do niego nawet przyzwyczaić. Bardzo fajny jest tam język skryptowy, bardzo przypomina C++ i na pewno jest lepszy od GMLa pod wieloma względami. Do tego możliwość programowania na wiele platform (Windows, OS X, Linux, Iphone/Ipad, Windows Mobile, GP2X) jest dość kusząca. Chociaż, ja osobiście miałem wrażenie, że nie ma dość dużych możliwości. Z drugiej strony jak patrzyłem na oficjalnym forum to byłem dość zdziwiony tym, co w nim stworzono, bo część produkcji jest na całkiem wysokim poziomie. Pewnie, gdybym miał więcej czasu to bym się nawet za niego zabrał. Chociaż, koszta licencjonowania są straszne (99$ rocznie jak chcemy sprzedawać ale musimy pokazać, że zostało stworzone w Game Editorze, a jak bez reklamy programu to 1499$ rocznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...