Matthew Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Mam problem :( Chcę aby nad jednostkami były wyświetlane ich paski HP Object Bandit: Create: Set variable "hp" to 10 A teraz jak zrobić aby pojawił się prostokąt o parametrach (x,y - 10,x+hp,y - 2, 0)? Kiedy umieszczę w draw to sprite Bandita znika i widać tylko ten pasek. Próbowałem też zrobić oddzielny objekt, który latał by za banditem i wyświetlał jego pasek ale nie udało się. Czy jest tu ktoś tak mądry i dobry, że podzieli się swoją wiedzą (w czyjejś grze LostLegacy było coś takiego zrobione, JAK?) Podajcie też czy lepiej to zrobić na kodzie czy na klockach Z góry dzięki! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 W draw: p = (hp / 10) * 100; drwa_rectangle(x,y,x+p,y-2,0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 I....... Źle!!! W draw bandita? To bandit zniknie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Dodaj to: draw_sprite(sprite_index, 0, x, y); Albo draw_sprite_ext. EDIT: Jak sprite ma pare klatek daj to: for( i = 0; i <= image_number; i += 1) draw_sprite(sprite_index, i, x, y); Powinno dzialac. XD EDIT2: Dzieki. Ja tu kombinowalem..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Albo zrób w osobnym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Albo zrób w osobnym obiekcie. Zrobiłem! Lepiej wam to wytłumaczę Objekt Bandit ma dwa sprite'y: Bandit_go i Bandit_attack, a te sprite'y mają po 8 klatek. Gdy tworzę nowy objekt w kolizji z banditem porusza się za nim pokazując pasek HP ale gdy bandity na siebie wejdą u jednego pasek znika a u drugiego przybywa następny. Można zrobić zmienną "adress" u bandita z wartością random(100000) ale co będzie jeśli adressy będą takie same? Szansa na takie coś wynosi 0.0001% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Yyy. I właśnie tego nie lubę. Brak wam wiedzy ogólnej: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); p = (hp / 10) * 100; drwa_rectangle(x,y,x+p,y-2,0); edit Nicolas@ zamiast 0 daje się image_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 image_single chyba też jeszcze działa, ale w helpie go nie ma o ile wiem. MO zapomniał chyba usunąć tej funkcji z GM5 i zostawił w GM6 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 MK: Jakbyś sprawdzał przykłady, które są na gmclanie, to już byś znał rozwiązanie. "Czasowy pasek energii". Wystarczy przerobić by pasek nie znikał i gotowe. A jak nie chcesz większej liczby obiektów, to w draw możesz dać rysowanie, a potem draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); Możesz zrobić jeszcze osobny obiekt, który będzie wyświetlał paski energii wszystkim określonym typom obiektów. Możliwości jak widać jest wiele. Nicolas: Od tego jest image_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 ja zrobił bym nowy obiekt np "pasekHP" i w create Bandita dal np: HP=instance_create(x,y,pasekHP); a w event_step_end HP.x=bandit.x; HP.y=bandit.y-10; gdzie y-10 to wysokosc nad glowa bandita na jakiej ma byc pasek. Potem tylko w bandicie ze jak dostanie w leb to od HP ma sie odejmowac iles tam :P Dzieki temu napewno unikniesz problemu ze jak dostanie jeden bandit to wszystkim odejmi sie energia ;) bo kazdy ma swoj wlasny stworzony przez siebie pasek z energia. Jak dla mnie prosty i najlepszy sposob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Pablo, ciekawe... Ale sam sobie poradziłem. Chociaż twój pomysł jest krótszy ale nie jestem przekonany co do niego (niezbyt się czuję wśród kodów). Wygląda zachęcająco... Może jeśli ktoś inny będzie miał taki sam problem jak ja to użyje twojego sposobu. Topic end. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Yyy. I właśnie tego nie lubę. Brak wam wiedzy ogólnej: CODE draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); p = (hp / 10) * 100; drwa_rectangle(x,y,x+p,y-2,0); edit Nicolas@ zamiast 0 daje się image_index. Zamiast image_index można jeszcze krócej. -1 :) draw_sprite(sprite_index,-1,x,y); :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Taa, a zmień mój kochany image_speed i zobacz jaki będzie efekt :P EDIT Yy, 3 razy na stepa? Niee. Chyba że użyjesz screen_redraw() :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Co do sposobu z drawem to uwazam za... lekko mówiąc nie dobry xD Podobno to co siedzi w DRAW jest wykonywane 3 razy na stepa i trzeba tego unikać bo zrzera pamięć... prawda???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Skoro temat nadal się ciągnie... Mam pytanie do tych którzy używają kodów: Czy możecie napisać odpowiedniki klocków w kodach np. Klocek: Create object Kod: instance_create(x,y,obj); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Ściągnij sobie ActionDecoder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 albo poczytaj helpa - tam wszystko masz :D Edit A tutaj masz jeszcze link do takowego opisu: http://www.blackratstudios.com/games-tutorials.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 na tym linku niewiele się dowiedziałem, skąd mam wziąć ten ActionDecoder? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 na tym linku niewiele się dowiedziałem, skąd mam wziąć ten ActionDecoder? Pod tym linkiem wszystko było... A action decodera masz na tej stronie w dziale download. Naprawdę 15 sekund wysiłku jeszcze nikomu nie zaszkodziło: https://gmclan.org/index.php?pliki=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 ActionDekoder to super rzecz ;) chociaż skorzystałem z niej tylko 1 raz xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 ja do dziś mam go na liście szybkiego uruchamiania, kiedyś używałem go non stop, a dzisiaj używam tylko jednej jego funkcji - ustalania kolorów, dzięki czemu nie muszę używać funkcji make_color_rgb, tylko od razu daję odpowiednią cyferkę i zazwyczaj robie z niej constansa, naprzykład c_lightgreen albo c_pink dzięki czemu łatwiej się odwołać w trakcie gry do jakiegoś konkretnego koloru. Szkoda tylko że nie maw wersji kompatybilnej z GM 6.1, pomogło by to nowicjuszom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Można by dopisać do stałych kilka kolorków :P Było by kolorowo xD To tak BTW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Szkoda tylko że nie maw wersji kompatybilnej z GM 6.1, pomogło by to nowicjuszom Jakiś koleś z GMCommunity robi takowy program, widziałem demo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się