MagnusArias Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Chcąc zwiększyć szybkość ładowania gry, wolę wczytywać obrazy, dźwięki z zewnętrznych plików. ALE, pliki nie mogą być edytowane przez innych. Żeby zapisywać je do pliku np "sprites.tss" Tak samo z muzyką, tłem i setami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=20657 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Jakiś prostszy sposób? Ten też jest dobry, no ale.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Hmm.. Ciężko znaleźć coś łatwiejszego od tego ;/ W dziale przykłady chyba coś było ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Września 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Masz gotowe funkcje w GM. Tworzysz plik sprites.tss, zapisujesz string z nazwą, rozmiar pliku (zeby wiedziec ile później bajtów zczytać), zawartość pliku i tak pokolei, a potem w ten sam sposób je odczytujesz. Wada? Wypakowując musisz tymczasowo utworzyć każdy plik na dysku, dodać przez sprite_add i usunąć z dysku. Prościej się już nie da. Nie pytaj o gotowy kod, funkcje do odczytu i zapisu plików binarnych masz w dokumentacji GM, tak samo pętlę for. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Większą wadą jest przerażająco niska wydajność czytania i zapisywania plików, jako że w GM binarnie można wczytywać/zapisywać jedynie po jednym bajcie :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 dlategoż zapodałem fajne i szybkie rozwiązanie :P ale nic na siłę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Września 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 No ja korzystam z 39dll do odczytu, jest szybciej, ale pozostaje jeszcze problem ze sprite_add które trwa 100x dłużej niż utworzenie tego pliku. Ba, wczytanie pliku 1024x768 trwa tyle, co spaczkowanie np. 50 grafik w tym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 moge dodac bezposrednie dodawanie zasobow do gry w locie, jesli sie przyda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Bardzo pomogliście, spróbuję sposobem gnyska, a jeśli nie to programem YXE :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi