Kazik1 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 W grze budujemy wierzę z kamiennych bloków, od dołu do góry na samej górze jest taki pasek oznaczający metę. Gdy blok stykmnię się z metą nastąpi przejście do innego roomu. Niestety gracz może po prostu najechać na samą górę myszką i stworzyć blok na mecie :/ więc jak wy byście zrobili aby gacz musiał budować od dołu żeby dojść do mety.Ja pomyślałem żeby zrobić nie widzialny obiekt (object_4) i jak blok (object_1) będzie miał kolozje ze sobą to stworzy object_4 znaczy że gracz będzie musiał budować wieżę aby dojść do mety :D i nie będzie wstanie wygrać za 1 kliknięciem, ale im więcej bloków buduje tym bardziej gra zaczyna mi zamulać ścinać :[ no i już nie mam pomysłów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Września 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 proste GML if y<jakast_tam_wartosc then instance_create(x,jakastam wartosc,objBlok); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 5 Września 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Warunek zwyciestwa sprawdzaj dopiero jak wszystkie bloki leza na sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Nie prościej dodać grawitację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Sprawdzasz kolizje bloczków z pionu, ile ich jest w wieży(nie wierzy) i pozycja Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Możesz też zrobić tak, że bloczek musi stykać się z metą, przez przynajmniej np. trzy sekundy aby przejść do następnego roomu, a przez ten czas bloczek zdąży już przestać stykać się z metą ( oczywiście jeśli ma grawitację ). Jeśli mnie zrozumiałeś. Po prostu "spanie" z mety. Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć. Edit: Pieter wytłumaczyć ci lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 W grze budujemy wierzę z kamiennych bloków, od dołu do góry na samej górze jest taki pasek oznaczający metę. Gdy blok stykmnię się z metą nastąpi przejście do innego roomu. Niestety gracz może po prostu najechać na samą górę myszką i stworzyć blok na mecie :/ więc jak wy byście zrobili aby gacz musiał budować od dołu żeby dojść do mety.Ja pomyślałem żeby zrobić nie widzialny obiekt (object_4) i jak blok (object_1) będzie miał kolozje ze sobą to stworzy object_4 znaczy że gracz będzie musiał budować wieżę aby dojść do mety :D i nie będzie wstanie wygrać za 1 kliknięciem, ale im więcej bloków buduje tym bardziej gra zaczyna mi zamulać ścinać :[ no i już nie mam pomysłów... można by ustawić timer, który by odliczał oficjalnie np 3 sekundy, po zetknięciu bloku z linią i sprawdzał co 1 sekundę, czy nadal się styka. jeżeli się styka i nie przestał stykać to po czasie przechodzi do następnego roomu :) edit: up, afff... graliśmy w te same gry flashowe ;< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Jak narazie mam stoper że po kolozji z metą ma peznieść do innego roomu ale po 3 sekundach. A jak zrobić że jak przestanie się stykać to stoper ma się zatrzymać lub wyłączyć ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik97 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Jeśli masz włączoną grawitację to ustaw że meta = false, a jeśli spoczywasz na czymś czyli wynosi ona zero to meta = true, i przy kolizji sprawdzaj jeszcze czy obj_player.meta = true i dopiero wtedy idź do następnego rooma. Mam nadzieję, że pomogłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się