Mentoss Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 potrzebna mi jest kamera z oczu bohatera. Niestety dopiero zaczynam przygodę z 3d i nigdzie na GMClanie nie znalazłem pomocy do 3d. mógłby ktoś pomóc ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 http://www.yoyogames.com/downloads/tutorials/fps.zip ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 ok. fajnie... przekopiujesz mi to do worda?? bo mi robi errora: "Invalid plugin detected. Adobe reader will quit." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 https://gmclan.org/up1717_3_3D_project.html 3D? 3D :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 O_O' EeEe... to ja może znajde sposób na przeniesienie wszystkiego do worda... Edit: okej... jakoś się udało... choć kończy mi sie tusz w drukarce i obrazki i kolory nie są wyraźne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 oki... mam nawet ładne drawowanie, ale jak zrobić szybę ??? chodzi o to, że jak textura będzie miała alphe o wartości przynajmniej 1, to nie widać ścian po drugiej stronie, a jak wyłącze d3d_set_hidden, to widać wszystko, nawet przez ściany... co z tym można zrobić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 w każdym objekcie ustawiaj inaczej... :D albo daj alphe 0.5 :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Może ustawiaj hidden, rysuj to z alphą, a potem hidden na false? Nie wiem, nie testowałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 zrobiłem: GML if tex=tex_glass { d3d_set_hidden(false) } d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1) d3d_set_hidden(true) w parencie ścian i dało to efekt, w którym szyby widoczne są zawsze na wierzchu, a resta nie... :(( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Tak jak wyżej koledzy powiedzieli, rysuj to z alphą :) Po drugie w if używaj "==" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 po co ==, jest jakaś różnica ?? Edit: mam teraz tak: GML if tex==tex_glass { draw_set_alpha(0.25) } d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1) draw_set_alpha(1) i moglibyście mi wytłumaczyć, kiedy mam hiddena przestawiać, bo nie dryga mi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 To powinno rozwiązać twoje problemy z szybą https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=17078&hl= a to taki mały bonus który poprawi lekko wygląd twojej gry :P https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=17348&hl= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Przezroczyste obiekty rysuj jako ostatnie ;) E: @Egzekutor, to jest GM :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 E: @Egzekutor, to jest GM :P To że GM pozwala na popełnianie takich błędów nie oznacza że Mentoss musi je popełniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 nie wiem o jakie błędy chodzi, ale ta funkcja d3d_draw_fix działa... dzieki Edit: AAAAAAaaaaa!!!!! Ja wiem, że w końcu skończy się Wasza cierpliwość, ale jak celownik wydrawować na środku ekranu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 nie wiem o jakie błędy chodzi, ale ta funkcja d3d_draw_fix działa... dzieki Chodzi o to byś pisał w składni C albo w składni Delphi a nie je mixował. Oba poniższe przykłady robią to samo. Składnia C GML aaa = 1; if ( aaa == 1 ) { show_message("To jest składnia C"); show_message("aaa wynosi jeden"); } else { show_message("To jest składnia C"); show_message("aaa wynosi zero"); } składnia Delphi GML aaa := 1; if aaa = 1 then begin show_message("To jest składnia delphi"); show_message("aaa wynosi jeden"); end else begin show_message("To jest składnia delphi"); show_message("aaa wynosi zero"); end; EDIT: Co do twojego pytania w edicie: GML draw_sprite(s_celownik,-1,view_xview[0]+view_wview[0]/2,view_yview[0]+view_hview[0]/2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Składnia C GML aaa = 1; if ( aaa == 1 ) { show_message("To jest składnia C"); show_message("aaa wynosi jeden"); } else { show_message("To jest składnia C"); show_message("aaa wynosi zero"); // ! } Nie, nie musi wynosić zero :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 ano racja sorry :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 w 3d draw_sprite nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Działa tylko musisz na czas wyświetlania zmienić perspektywę z 3d na 2d. GML (HUD draw) // d3d_set_lighting(false); d3d_set_hidden(false); d3d_set_projection_ortho(0,0,view_wport,view_hport,0); draw_set_color($FFFFFF); // kolor biały draw_sprite(s_celownik,-1,view_xview[0]+view_wview[0]/2,view_yview[0]+view_hview[0]/2); d3d_set_hidden(true); // d3d_set_lighting(true);</span> Jeżeli w swojej grze używasz świateł to usuń kommenta z lighteningów. Żeby poprawnie ci to wyświetlało to najlepiej stwórz object HUD i w nim w draw daj to wyżej. Object ten musi być ostatni więc najlepiej jak byś go tworzył w "room creation code" GML (room creation code) instance_create(0,0,HUD); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 oki... sprawdze... a macie jeszcze jakieć fajne przykładziki? no ja wiem, lustro, albo wyświetlanie w jednym miejscu (np.: telewizor) innego miejsca (np.: widzianego przez o_kamera). Urozmaiciłoby to rozgrywkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Do takich wyczynów musisz posłużyć się techniką RenderToSurface ( RenderToTexture ). Lustro/Telewizor: 1. Ustaw projekcję dla lustra/telewizora; 2. Ustaw targeta na surface ( surface_set_target ); 3. rysuj wszystko w 3D ( screen_redraw ); 4. Resetuj targeta ( surface_reset_target ); 5. do pobierania tekstury z surface-a służy funkcja "surface_get_texture" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=180812 Browse the yoyo, guys. Ostrzegam, ten temat ma rok, niektóre z linków mogą już nie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Z U3D wystarczylaby polprzezroczysta tekstura. Minus taki ze jak robisz gre online to mozna haxic podmieniajac tekstury... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Do takich wyczynów musisz posłużyć się techniką RenderToSurface ( RenderToTexture ). Lustro/Telewizor: 1. Ustaw projekcję dla lustra/telewizora; 2. Ustaw targeta na surface ( surface_set_target ); 3. rysuj wszystko w 3D ( screen_redraw ); 4. Resetuj targeta ( surface_reset_target ); 5. do pobierania tekstury z surface-a służy funkcja "surface_get_texture" hehe... gdybym rozumiał choć słowo, to może by mi wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 refresh... zniknęło z głównej... przy okazji - jakis program do tworzenia modeli i teksturowania ich znacie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 blender Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 sciągnąłem blendera i nie mogłem zrobić nic, poza przesuwaniem pudełka :|... Edit: Ok, sa jakies tutki u wujka google, poradze sobie. A tak wracając, o co chodzi z tymi surface'ami i targetami, bo mi dokumentacja zbyt wiele nie mówi... a w polskiej nie znalazłem o tym ani słowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Ja się nauczyłem jego obsługi w zaledwie tydzień, Blender nie jest trudny. Seria tutoriali z których nauczyłem się najwięcej: http://www.youtube.com/user/ward7299 Też potrafiłem tylko przesuwać boxa. Po zapoznaniu się z tymi seriami tutoriali potrafiłem już stworzyć postać z animacjami. Tu masz part 1 http://www.youtube.com/user/ward7299#p/u/44/MvO0F2xbZa4 ( kolejne party są lepszej jakości ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się