Roki Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Mam taki error: ERROR in action number 1 of Key Press Event for <Enter> Key for object objWczytujeLevele: Trying to read from undefined INI file Kod na wczytywanie: GML nazwal=get_string("Nazwa levelka?:","WPISZ TUTAJ :D") ini_open(string(nazwal)+".lvl") Zazwyczaj mi to działało, a teraz dupa :( Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Yyy... Nie jestem pewien, ale ini_open zwraca id otwartego INI. Czyli np. a = ini_open Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 W gm7 tak nie było, teraz bawie się gm8, oblookam pod tym względem. @EDIT: Nie :( ini_open(name) Opens the INI file with the given name. The ini file must be stored in the same folder as the game! ini_close() Closes the currently open INI file. ini_read_string(section,key,default) Reads the string value of the indicated key in the indicated section. When the key or section does not exist the default value is returned. ini_read_real(section,key,default) Reads the real value of the indicated key in the indicated section. When the key or section does not exist the default value is returned. ini_write_string(section,key,value) Writes the string value for the indicated key in the indicated section. ini_write_real(section,key,value) Writes the real value for the indicated key in the indicated section. ini_key_exists(section,key) Returns whether the indicated key exists in the indicated section. ini_section_exists(section) Returns whether the indicated section exists. ini_key_delete(section,key) Deletes the indicated key from the indicated section. ini_section_delete(section) Deletes the indicated section. Nie ma tutaj nic wspomnianego o zwracaniu tego do zmiennej, tak samo przy wczytywaniu/save'wowaniu nie wybierasz który plik, tylko do tego otwartego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 roki, ty mi powiedz co ty wczytujesz? pliki .ini czy pliki .lvl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Wczytuje plik .lvl, które jest w rzeczywistości plikiem INI o zmienionym rozszerzeniu. Zmiana na .ini, nic nie daje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 skoro zmieniasz rozszezenie to nie jest on juz plikiem ini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Napisałem że próbowałem nawet ze zwykłym rozszerzeniem ini, też nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 skoro zmieniasz rozszezenie to nie jest on juz plikiem ini a właśnie że jest plikiem ini :P zmiana rozszeżenia w większości przypadków nic nie robi. Chyba że gm sprawdza czy nazwa pliku kończy się na .ini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Maja 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 A plik istnieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 gnysek: Ale jeżeli nawet plik nie istnieje to ini_open('plik.ini') tworzy go. EDIT: ini_open(nazwa) - Wczytuje plik ini. Plik musi być w tym samym folderze co gra, a jeżeli go nie ma, tworzy go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Czy w ogóle piszesz gdzieś wcześniej? Mniej więcej to powinno być tak: GML ini_open(string(room)+".lvl"); ini_write_string(string(room), "Pozycja", string(hp)); ini_write_real(string(room),"Pozycja",string(score)); ini_close(); Potem jest GML ini_open(string(room)+".lvl"); ini_read_string(string(room), "Pozycja", string(hp)); ini_read_real(string(room), "Pozycja", real(score)); ini_close(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Wszystko jest dobrze, plik istnieje, tylko wyskakuje ten error :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Możliwe że wcześniej w kodzie masz jakiś błąd i teraz się mści ;D Ja tak czasem mam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Treść błędu odnosi się do przycisku enter, w danym obiekcie. Wnioskuje po tym ze to ta czesc kodu jest zla :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Kod na wczytywanie: GML nazwal=get_string("Nazwa levelka?:","WPISZ TUTAJ :D") ini_open(string(nazwal)+".lvl") Skopiowałem ten kod, i nie mam errora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Używasz GM8? Ja dostaje error :/ Może przepisze go od nowa zaraz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 GM8. Stwórz nowy plik i skopiuj ten kod, a sam zobaczysz :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 To może coś tu nie tak: GML n=ini_read_real("Game","Number",0) for(i=0;i<n;i+=1) { o=ini_read_real("GameObj","obj"+string(i),0) xx=ini_read_real("GameX","x"+string(i),0) yy=ini_read_real("GameY","y"+string(i),0) d=instance_create(xx div 32*32,yy div 32*32,obj[o]) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się