Jaklub Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 LionX: Dobre tylko do Draw. Nie lepiej zrobić to za pomocą variable image_alpha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 Jak zrobić pojawianie się obiektu np. w intro? W step obiektu wpisz kod: image_alpha+=0.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 Co zrobić aby OBIEKT1 po naciśnięciu spacji sie zatrzymał? W evencie spacji wpisać kod wpisać kod: speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Co zrobić aby OBIEKT1 po naciśnięciu spacji sie zatrzymał? W evencie spacji wpisać kod wpisać kod: speed=0 Nie zawsze używa się speed. Można np: x=x+5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Poza tym zła forma, bo czemu akurat spacji? Można by wypisać wszystkie klawisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Jak zrobić światło? draw_set_color(kolor) //ustawiamy kolor na dowolny; draw_set_alpha(alpha) //ustawiamy wartosc przezroczystosci; draw_set_blend_mode(bm_add) //ustawiamy blend_mode; draw_circle_color(x,y,r,draw_get_color(),c_black,0) //rysujemy kolo o promieniu r w miejscu x,y; //przywracamy wartosci; draw_set_blend_mode(bm_normal) draw_set_alpha(1) draw_set_color(c_white) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Jak zrobić światło? draw_set_color(kolor) //ustawiamy kolor na dowolny; draw_set_alpha(alpha) //ustawiamy wartosc przezroczystosci; draw_set_blend_mode(bm_add) //ustawiamy blend_mode; draw_circle_color(x,y,r,draw_get_color(),c_black,0) //rysujemy kolo o promieniu r w miejscu x,y; //przywracamy wartosci; draw_set_blend_mode(bm_normal) draw_set_alpha(1) draw_set_color(c_white) taa ciekawe ale powiedz mi jak zrobić aby na player’a to działało bo zmieniałem depth obiektowi i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 U mnie działa. Gdzie wstawiłeś ten skrypt? Do jakiego obiektu go dałeś? Co wstawiłeś jako x,y,r,kolor i alpha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Daj to do draw i ustaw depth na -999 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 U mnie działa. Gdzie wstawiłeś ten skrypt? Do jakiego obiektu go dałeś? Co wstawiłeś jako x,y,r,kolor i alpha? Dałem draw_set_color(c_silver) //ustawiamy kolor na dowolny; draw_set_alpha(0.5) //ustawiamy wartosc przezroczystosci; draw_set_blend_mode(bm_add) //ustawiamy blend_mode; draw_circle_color(x,y,30,draw_get_color(),c_black,0) //rysujemy kolo o promieniu r w miejscu x,y; //przywracamy wartosci; draw_set_blend_mode(bm_normal) draw_set_alpha(1) draw_set_color(c_white) I tak tymon tak zrobiłem na początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Lol draw_set_color(c_silver) ... na jakim tle rysujesz? Szare? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Jak ustawić alarm w sekundach? Ustawiając alarm wpisujemy: room_speed*[ilosc_sekund] np. jeżeli chcemy ustawić, że alarm0 ma zostać włączony po 5 sekundach, to piszemy: alarm[0]=room_speed*5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Jak zrobić by w czasie gry pokazywało ilość klatek na sekundę (FPS) ? Draw: draw_text(view_xview,view_yview,'FPS: '+string(room_speed)+' / '+string(fps)); EDIT: I jeszcze jedno =3 Jak zrobić by jakiś obiekt reagował na rózne akcje wchodząc w jego "pole widzenia" ? if point_distance(player.x,player.y,x,y) < 280 //Jezeli pole widzenia jest mniejsze od "280" to... { <akcja> //...jakas akcja np. obiekt sciga playera. }; else //W przeciwnym wypadku { <akcja> //Obiekt np. zatrzymuje sie. }; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Dodałbym jeszcze blokadę widzenia przez ściany :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 To napisz. Jest pare sposobów na to by obiekt sprawdzał co jest przed nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Jak zrobić,a by za pomocą klawisza zmieniać rozdzielczość ekranu? W ADD EVENT klikamy na PRESS KEY,wybieramy klawisz i piszemy kod: display_set_size(x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Jak zrobić by na pasku okna gry był jakiś tytuł ? Create room_caption='tytuł'; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Dawno nikt nic nie dodawał do FAQ więc może ja spróbuje: Jak zrobić żeby pocisk wystrzeliwywany w kierunku myszki miał rozrzutność? W CREATE POCISKU direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y+random(maksymalny_rozrzut_w_stopniach)) speed=(szybkosc_pocisku) I w ten sposób pocisk lecący w kierunku myszki będzie miał jakąś tam rozrzutność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Dawno nikt nic nie dodawał do FAQ więc może ja spróbuje: Jak zrobić żeby pocisk wystrzeliwywany w kierunku myszki miał rozrzutność? W CREATE POCISKU direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y+random(maksymalny_rozrzut_w_stopniach)) speed=(szybkosc_pocisku) I w ten sposób pocisk lecący w kierunku myszki będzie miał jakąś tam rozrzutność Rozrzutność powiadasz? A jak zrobić, żeby pocisk był skąpy? =D Poza tym, czy to nie jest czasem kod Zakola? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 http://gmxxl.byethost3.com/index.php?showtopic=13 weźcie kilka pytań z tąd xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 @Maximal Skąpy? A kod rzeczywiście sam nie wymyśliłem kierunku ale sam wpadłem na rozrzutność (słowo honoru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Głupi pomysł, masz kąt 0, tak? Teraz wiesz że random(x) >= 0... iii? Jajo, nie realistycznie. Poza tym dlaczego dodajesz do mouse_y a nie do point_direction? _DegMax = <maksymalny rozrzut w stopniach>; direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)+random(_DegMax)-_DegMax/2; speed = <szybkosc pocisku>; Teraz masz kąt od -_DegMax/2 do _DegMax/2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 @Maximal Skąpy? A kod rzeczywiście sam nie wymyśliłem kierunku ale sam wpadłem na rozrzutność (słowo honoru). Rozrzutność oznacza raczej szastanie pieniędzmi, a pocisk może mieć co najwyżej rozrzut :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Jak zrobić by na pasku okna gry był jakiś tytuł ? Create room_caption='tytuł'; Jak zrobić by na pasku okna gry był jakiś tytuł ? Wchodzimy do: Room'u potem Settings i ustawiamy "Caption for the room". @EDIT aha sory xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Tylko Mohowi chodziło o zmianę tytułu w trakcie trwania gry, czego przez Settings w Room nie zrobisz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p-ter Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Jak wyjść z gry? CODE vk_keyboardcheck(escape) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Chyba: if( keyboard_check_pressed( vk_escape ) ) { game_end(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Takie ustawienie jest standardowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Jak zrobić żeby przeciwnik podążał za graczem? Wersja Odgórno-ptakolotowa: W step: if (distance_to_object(gracz) < 200) //Wartość "200" możecie zmieniać, w zależności od potrzeby. { move_towards_point(gracz.x,gracz.y,[predkosc]) } Wersja Platformowa: W step: if (x < gracz.x && distance_to_object(hero) < 200) { hspeed = 1; } if (x > gracz.x && distance_to_object(hero) < 200) { hspeed = -1; } HCIAŁBM ZROBIĆ TAKOM TIBIE POMMÓCY!!!!! Taka postawa wobec użytkowników for (i kogokolwiek) nie przyniesie wymiernych rezultatów. :) Po za tym dalej nie wiemy o co dokładnie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Jak zrobić małą ramkę z tekstem? Skrypt: { //centrowanie rysowanego tekstu draw_set_halign(fa_center) //poziomo draw_set_valign(fa_center) //pionowo draw_set_color(c_white) //zmieniamy kolor rysowania na biały draw_rectangle(mouse_x,mouse_y+8,mouse_x+string_length(argument0)*5.5+12,mouse_y+24,0) //rysujemy prostokąt o początku w punkcie pozycji myszki, o długości zmiennej, zależnej od długości tekstu; pozostałe wartości, takie jak "+8", "5.5" możemy zmienić, te są przygotowane dla czcionki "Verdana" o wielkości 8 pkt draw_set_color(c_black) //przywracamy czarny kolor rysowania draw_text(mouse_x+string_length(argument0)*2.75+6,mouse_y+16,argument0) //rysujemy tekst na środku tego prostokąta draw_rectangle(mouse_x,mouse_y+8,mouse_x+string_length(argument0)*5.5+12,mouse_y+24,1) //dodajemy obramowanie } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się