Skocz do zawartości

Robimy FAQ


Patrysław

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak zrobić światło?

 

draw_set_color(kolor) //ustawiamy kolor na dowolny;
draw_set_alpha(alpha) //ustawiamy wartosc przezroczystosci;
draw_set_blend_mode(bm_add)  //ustawiamy blend_mode;
draw_circle_color(x,y,r,draw_get_color(),c_black,0) //rysujemy kolo o promieniu r w miejscu x,y;
//przywracamy wartosci;
draw_set_blend_mode(bm_normal)
draw_set_alpha(1)
draw_set_color(c_white)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić światło?

 

draw_set_color(kolor) //ustawiamy kolor na dowolny;
draw_set_alpha(alpha) //ustawiamy wartosc przezroczystosci;
draw_set_blend_mode(bm_add)  //ustawiamy blend_mode;
draw_circle_color(x,y,r,draw_get_color(),c_black,0) //rysujemy kolo o promieniu r w miejscu x,y;
//przywracamy wartosci;
draw_set_blend_mode(bm_normal)
draw_set_alpha(1)
draw_set_color(c_white)

 

taa ciekawe ale powiedz mi jak zrobić aby na player’a to działało bo zmieniałem depth obiektowi i nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa.

 

Gdzie wstawiłeś ten skrypt?

Do jakiego obiektu go dałeś?

Co wstawiłeś jako x,y,r,kolor i alpha?

 

Dałem

 

draw_set_color(c_silver) //ustawiamy kolor na dowolny;
draw_set_alpha(0.5) //ustawiamy wartosc przezroczystosci;
draw_set_blend_mode(bm_add)  //ustawiamy blend_mode;
draw_circle_color(x,y,30,draw_get_color(),c_black,0) //rysujemy kolo o promieniu r w miejscu x,y;
//przywracamy wartosci;
draw_set_blend_mode(bm_normal)
draw_set_alpha(1)
draw_set_color(c_white)

I tak tymon tak zrobiłem na początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak zrobić by w czasie gry pokazywało ilość klatek na sekundę (FPS) ?

 

Draw:

draw_text(view_xview,view_yview,'FPS: '+string(room_speed)+' / '+string(fps));

 

EDIT: I jeszcze jedno =3

 

Jak zrobić by jakiś obiekt reagował na rózne akcje wchodząc w jego "pole widzenia" ?

 

if point_distance(player.x,player.y,x,y) < 280 //Jezeli pole widzenia jest mniejsze od "280" to...
    {
        <akcja> //...jakas akcja np. obiekt sciga playera.
    };
else //W przeciwnym wypadku
    {
        <akcja> //Obiekt np. zatrzymuje sie.
    };

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dawno nikt nic nie dodawał do FAQ więc może ja spróbuje:

 

Jak zrobić żeby pocisk wystrzeliwywany w kierunku myszki miał rozrzutność?

W CREATE POCISKU

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y+random(maksymalny_rozrzut_w_stopniach))
speed=(szybkosc_pocisku)

 

I w ten sposób pocisk lecący w kierunku myszki będzie miał jakąś tam rozrzutność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nikt nic nie dodawał do FAQ więc może ja spróbuje:

 

Jak zrobić żeby pocisk wystrzeliwywany w kierunku myszki miał rozrzutność?

W CREATE POCISKU

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y+random(maksymalny_rozrzut_w_stopniach))
speed=(szybkosc_pocisku)

 

I w ten sposób pocisk lecący w kierunku myszki będzie miał jakąś tam rozrzutność

Rozrzutność powiadasz? A jak zrobić, żeby pocisk był skąpy? =D

Poza tym, czy to nie jest czasem kod Zakola? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupi pomysł, masz kąt 0, tak? Teraz wiesz że random(x) >= 0... iii? Jajo, nie realistycznie. Poza tym dlaczego dodajesz do mouse_y a nie do point_direction?

_DegMax = <maksymalny rozrzut w stopniach>;
direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)+random(_DegMax)-_DegMax/2;
speed = <szybkosc pocisku>;

Teraz masz kąt od -_DegMax/2 do _DegMax/2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak zrobić żeby przeciwnik podążał za graczem?

 

Wersja Odgórno-ptakolotowa:

 

W step:

if (distance_to_object(gracz) < 200) //Wartość "200" możecie zmieniać, w zależności od potrzeby.
   {
      move_towards_point(gracz.x,gracz.y,[predkosc])
}

 

Wersja Platformowa:

 

W step:

if (x < gracz.x && distance_to_object(hero) < 200)
    {
        hspeed = 1;
        }
        
if (x > gracz.x && distance_to_object(hero) < 200)
    {
        hspeed = -1;
        }

 

HCIAŁBM ZROBIĆ TAKOM TIBIE POMMÓCY!!!!!

 

Taka postawa wobec użytkowników for (i kogokolwiek) nie przyniesie wymiernych rezultatów. :) Po za tym dalej nie wiemy o co dokładnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić małą ramkę z tekstem?

 

Skrypt:

 

{
  //centrowanie rysowanego tekstu
  draw_set_halign(fa_center) //poziomo
  draw_set_valign(fa_center) //pionowo
  draw_set_color(c_white) //zmieniamy kolor rysowania na biały
  draw_rectangle(mouse_x,mouse_y+8,mouse_x+string_length(argument0)*5.5+12,mouse_y+24,0) //rysujemy prostokąt o początku w punkcie pozycji myszki, o długości zmiennej, zależnej od długości tekstu; pozostałe wartości, takie jak "+8", "5.5" możemy zmienić, te są przygotowane dla czcionki "Verdana" o wielkości 8 pkt
  draw_set_color(c_black) //przywracamy czarny kolor rysowania
  draw_text(mouse_x+string_length(argument0)*2.75+6,mouse_y+16,argument0) //rysujemy tekst na środku tego prostokąta
  draw_rectangle(mouse_x,mouse_y+8,mouse_x+string_length(argument0)*5.5+12,mouse_y+24,1) //dodajemy obramowanie
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...