Skocz do zawartości

EmotBall 2


Jaklub

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do zaprezentowania grę. EmotBall 2 nie różni się bardzo od jedynki, ale wprowadza trzy bardzo ważne innowacje.

Pierwsza to:

System punktów do rozdania.

Teraz nasz emocik może mieć różną szybkość, siłę uderzenia i wysokość skoku!

Druga:

Koniec z nieskończonymi rozgrywkami.

Jeśli strzelisz 20 goli - wygrywasz.

Trzecia:

Nowy system odbijania piłki.

Piłka może odbija się w zależności, od której strony ją walniesz. W jedynce było to bardzo uproszczone i nie dawało większej satysfakcji.

 

Gra jest robiona w przerwach od większych projektów, ale wyszła.

 

EmotBall 2.0

EmotBall 2.1

EmotBall 2.2

 

PS. Kto chce zagrać w EmotBall 1, niech zajrzy na stronę WaldiGames.

 

EDIT: Wyjaśnię zasady - dwa emotki, dwie bramki i jedna piłka. Emotki odbijają piłkę tak, aby ta wpadła do bramki przeciwnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czegos nie rozumiem. Jestem czerwony, stoje po lewej stronie. Czyli moja bramka jest po lewej? Dlaczego zolty emot kierowany przez komputer wbija gole do bramki po prawej :blink: Nie ruszajac sie z miejsca, wygralem gre 20:7. Czyli komputer strzelil sobie 20 samobojow.

Albo nie rozumiem, albo jest jakis blad w algorytmie zachowan komputera.

Poza tym- bardzo przyjemna gierka.

 

PS. System wybierania statystyk cos nie dziala, zawsze mam po trzy kreski na kazde i zero punktow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego algorytmu AI - on szwankuje, racja, ale tylko wtedy, kiedy gracz stoi w miejscu. :P

 

Co do systemu wybierania punktów - to jest logiczne! Na początku ma się zero punktów, wszystkie ustawienia są równe. Aby np. dać sobie szybsze bieganie, trzeba najpierw odjąć jeden lub więcej punktów od skakania i siły strzału! :) Przy takim zabezpieczeniu nie zrobisz sobie mega-buźki. Aby odjąć punkt, należy kliknąć prawym klawiszem myszy na kreski. Aby dodać - lewym.

 

PS. BUG - po zwycięstwie fajerwerki dalej lecą. :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do systemu wybierania punktów - to jest logiczne! Na początku ma się zero punktów, wszystkie ustawienia są równe. Aby np. dać sobie szybsze bieganie, trzeba najpierw odjąć jeden lub więcej punktów od skakania i siły strzału! :) Przy takim zabezpieczeniu nie zrobisz sobie mega-buźki. Aby odjąć punkt, należy kliknąć prawym klawiszem myszy na kreski. Aby dodać - lewym.

 

Teraz rozumiem. Po kolejnych testach:

1. Jak się ustawi na dużą szybkość ruchu, to szwankuje system wykrywania kolizji. Czasem emotikon przenika przez piłkę, a czasem przenika, ale łapie kolizję na "wyjściu" i w efekcie uderza się w przeciwną stronę.

2. Kontrast między pilką a tłem jest za mały według mnie. Zaczynam się męczyć jak pogram dłużej.

3. Klikaj prawym na "jump", okazuje się, że można zwiększać punkty aż do ośmiu! A potem jak się wróci do menu i wejdzie na powrót, to pasek skacze tam i z powrotem. (Punkty przy "jump" zmniejszają się i rosną)

4. Przydałaby się opcja wyłączania muzyki. (Właściwie - koniecznie powinna być)

5. Co najmniej raz, przy dużej prędkości piłki, opuściła ona pole gry. (Podejrzewam, że za to odpowiada ten sam kod co za odbicie od gracza.)

6. Piłka się czasem blokuje w rogach, odbija szybko w miejscu, by nagle wystrzelić. (Proste rozwązanie - zrób rogi zaokrąglone, albo ścięte, czyli zamiast \/ zrób \_/, jeśli wiesz co mam na myśli).

7. Zamienić generyczne okienko show_message na coś ładniejszego.

 

To 1) w zasadzie psuje całą przyjemność z gry, bo obmyśliłem taktykę taką:

Wysokość skoku na 1, prędkość na maksa, a ile zostanie na siłę uderzenia. Wówczas nie skaczesz wcale, tylko czaisz się na piłkę, jak opada to ją kopiesz. Wygrałem 20:10, byłoby więcej, gdyby nie bug 1) Za to bug 3) wydatnie powiększył moją siłę ^_^. Parametr "wysokość skoku" nie jest istotny moim zdaniem, z tego względu, że dosyć ciężko trafić w piłkę w powietrzu, pozostając na ziemi łatwiej trafić w bramkę, przy jednoczesnej ochronie własnej.

 

Obecnie najlepiej gra działa przy standardowych parametrach.

 

A po poprawieniu bugów, proponuje:

8. Niech się nie cieszy tak ta morda, jak przegrywa ^_^

9. Jak lubisz łamigłówki, to pobawić się w AI. Gra się do tego dobrze nadaje, bo jest prosta. Na początek - jak zrobić, żeby komputer reagował na fakt, że gracz stoi w miejscu? (Nie chcę się wymądrzać, na obecną chwilę nie wiem, jak zrobić takie reakcje jak zaprogramowałeś.) Chyba najtrudniejszy do pokonania byłby przeciwnik, który zachowuje się jak ja w chwili obecnej - stoi przy bramce, skupia się na obronie, a jednocześnie tak wylicza uderzenie, żeby piłka wpadła do bramki przeciwnika. (Nadać piłce taką trajektorię, żeby "kicała" po ziemi.)

10. Pobawić się parametrami. Przykładowo - po co siła uderzenia? Niech odbicia polegają na zasadzie przekazania pędu. Zamiast siły kopnięcia np. wielkość, co ułatwi trafienie w gałę. Albo - sprężystość. Wówczas sprężystość * prędkość to byłaby siła kopnięcia. (W zasadzie, jeśli byśmy chcieli mieć dobry model fizyczny, to prędkość * wielkość, bo większy = cięższy, zatem pęd wzarsta. Chyba, że gramy czymś w rodzaju balonów.) Gra jest wdzięcznym tematem, żeby przepracować podstawy dynamiki (zderzenia) i kinematyki (rzut pionowy i poziomy). Ludzie mają coś takiego, że są wrażliwi na naturalne zachowania. Im lepszy model fizyczny nawet w prostej grze tym bardziej nam się podoba.

 

Mam nadzieję, że się pojawią nowe, lepsze wersje :play_ball:

 

Mae

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym. :) Poprawię to w wersji 2.1.

 

Co w wersji 2.1:

 

- poprawka bugów, głównie:

punkty 3,4,6 Maenardila (reszta się u mnie nie zdarzyła),

fajerwerki.

- dodanie nowych opcji:

zmiana koloru i imienia emotki,

zmiana muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemne, chociaż błędy czasami dają się we znaki ;).

 

Mógłbyś dodać także:

 

- dodatki i powerupy w trakcie gry

- muzyczki XM/MOD

- narysować biały emot i później za pomocą funkcji image_blend zmieniać kolor na dowolny

 

Grafika: 7/10

Audio: 6/10

Grywalność: 7/10

 

Ocena ogólna: 7/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, zrobiłem wesję 2.1. Wprowadziłem zapowiadane zmiany i zrobiłem opcję wyłączania efektów dla Dark Maximala. :) AI także broni bramki.

 

Wersja 2.1 w moim pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gościu cału czas skacze i odbija sie od poprzeczki

To nie jest błąd, tylko celowy zabieg bota, aby obronić bramkę. :]

 

turlała sie szybko i nagle staneła

A to jest fizyka gry (a raczej jej uproszczony model).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ja bym własnie nie dał możliwości graczom odbijać sie od tej poprzeczki, moge tak robic cala gre i na bank wygram bo wtedy jest najmniejsza szansa ze pilka wpadnie mi do bramki a do bramki przeciwnika wpadnie prędzej czy później.

 

Powinna byś mozliwość wykonywania wysokich i niskich skoków w stylu Giana Sisters czy Mario bros.

 

Prosze o wersje 2v2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zakładanie nowego tematu byłoby nonsensem, więc:

 

EmotBall 2.2 wykonany!

 

Istotne zmiany:

- tryb 2 vs. 2 dodany. Na razie dodatkowi zawodnicy to tylko boty.

 

Nieco mniej istotne zmiany:

- teraz możecie wybrać emocję swojej emotikonki.

- można wybrać kolor nieba.

 

Zmiany niedostrzegalne:

- zmiany w AI.

 

Screen:

emotball22.png

 

Download:

Emotball 2.2 - enjoy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, niechcąc wyjść na pesymiste, powiem żę fajny pomysł, wykonanie spoko.

Tylko oczywiście to że komputer zachowuje się troche głupawo, przez co gra jest dziecinnie prosta, jak sięchwiplke pogra.

No, i przynajmniej dla mnie, szybko się nudzi.

Ale pozatym, mimo wszystko miło spędziłem pięć minut :).

 

Osobiście polecałbym dodać jakiś tryb kampanii, gdzie pokonywałoby się pokolei etapy, np z większą ilościa wrogów, lub z inteligentniejszym wrogiem, czy dodatkowymi bloczkami na środku, albo blokami co blokuja piłke w jedna strone, albo większą bramką gracza ;).

 

-Maurycy

 

ps. Tak, szczerze, algorytm wroga opiera się w większości na Randomie? Bo takie odnosze wrażenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy fajne? Fajne (nawet)...

Czy lepsze od "jedynki"? Lepsze (trochę)...

Jakie określenie pasuje do "dwójki"-MOD

 

Za mało nowych pomysłów.

 

Ogólna ocena:6++/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sorka za odświeżenie, zrób emotball 3 (bo "moje" propozycje to duże zmiany)

 

Moje w cudzysłowiu bo mimo iż na nie wpadłem od razu to jednak były wymienione. Multiplay i kariera, w tym drugim by byli coraz trudniejsi przeciwnicy na początku zombiak co tylko niziutko podskakuje i łazi za piłką strzelając do twojej bramki (choć nie zawsze do twojej) a na końcu koleś co atrubuty powoli podnoś i graj z nimi i jak dojdziesz do momentu, że nie wygrasz (po 100 próbach B) ) to mnożysz atrybuty przez 100 i będzie świetny przeciwnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...