Jaklub Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Mam do zaprezentowania grę. EmotBall 2 nie różni się bardzo od jedynki, ale wprowadza trzy bardzo ważne innowacje. Pierwsza to: System punktów do rozdania. Teraz nasz emocik może mieć różną szybkość, siłę uderzenia i wysokość skoku! Druga: Koniec z nieskończonymi rozgrywkami. Jeśli strzelisz 20 goli - wygrywasz. Trzecia: Nowy system odbijania piłki. Piłka może odbija się w zależności, od której strony ją walniesz. W jedynce było to bardzo uproszczone i nie dawało większej satysfakcji. Gra jest robiona w przerwach od większych projektów, ale wyszła. EmotBall 2.0 EmotBall 2.1 EmotBall 2.2 PS. Kto chce zagrać w EmotBall 1, niech zajrzy na stronę WaldiGames. EDIT: Wyjaśnię zasady - dwa emotki, dwie bramki i jedna piłka. Emotki odbijają piłkę tak, aby ta wpadła do bramki przeciwnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maenardil Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Chyba czegos nie rozumiem. Jestem czerwony, stoje po lewej stronie. Czyli moja bramka jest po lewej? Dlaczego zolty emot kierowany przez komputer wbija gole do bramki po prawej :blink: Nie ruszajac sie z miejsca, wygralem gre 20:7. Czyli komputer strzelil sobie 20 samobojow. Albo nie rozumiem, albo jest jakis blad w algorytmie zachowan komputera. Poza tym- bardzo przyjemna gierka. PS. System wybierania statystyk cos nie dziala, zawsze mam po trzy kreski na kazde i zero punktow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Co do tego algorytmu AI - on szwankuje, racja, ale tylko wtedy, kiedy gracz stoi w miejscu. :P Co do systemu wybierania punktów - to jest logiczne! Na początku ma się zero punktów, wszystkie ustawienia są równe. Aby np. dać sobie szybsze bieganie, trzeba najpierw odjąć jeden lub więcej punktów od skakania i siły strzału! :) Przy takim zabezpieczeniu nie zrobisz sobie mega-buźki. Aby odjąć punkt, należy kliknąć prawym klawiszem myszy na kreski. Aby dodać - lewym. PS. BUG - po zwycięstwie fajerwerki dalej lecą. :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maenardil Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Co do systemu wybierania punktów - to jest logiczne! Na początku ma się zero punktów, wszystkie ustawienia są równe. Aby np. dać sobie szybsze bieganie, trzeba najpierw odjąć jeden lub więcej punktów od skakania i siły strzału! :) Przy takim zabezpieczeniu nie zrobisz sobie mega-buźki. Aby odjąć punkt, należy kliknąć prawym klawiszem myszy na kreski. Aby dodać - lewym. Teraz rozumiem. Po kolejnych testach: 1. Jak się ustawi na dużą szybkość ruchu, to szwankuje system wykrywania kolizji. Czasem emotikon przenika przez piłkę, a czasem przenika, ale łapie kolizję na "wyjściu" i w efekcie uderza się w przeciwną stronę. 2. Kontrast między pilką a tłem jest za mały według mnie. Zaczynam się męczyć jak pogram dłużej. 3. Klikaj prawym na "jump", okazuje się, że można zwiększać punkty aż do ośmiu! A potem jak się wróci do menu i wejdzie na powrót, to pasek skacze tam i z powrotem. (Punkty przy "jump" zmniejszają się i rosną) 4. Przydałaby się opcja wyłączania muzyki. (Właściwie - koniecznie powinna być) 5. Co najmniej raz, przy dużej prędkości piłki, opuściła ona pole gry. (Podejrzewam, że za to odpowiada ten sam kod co za odbicie od gracza.) 6. Piłka się czasem blokuje w rogach, odbija szybko w miejscu, by nagle wystrzelić. (Proste rozwązanie - zrób rogi zaokrąglone, albo ścięte, czyli zamiast \/ zrób \_/, jeśli wiesz co mam na myśli). 7. Zamienić generyczne okienko show_message na coś ładniejszego. To 1) w zasadzie psuje całą przyjemność z gry, bo obmyśliłem taktykę taką: Wysokość skoku na 1, prędkość na maksa, a ile zostanie na siłę uderzenia. Wówczas nie skaczesz wcale, tylko czaisz się na piłkę, jak opada to ją kopiesz. Wygrałem 20:10, byłoby więcej, gdyby nie bug 1) Za to bug 3) wydatnie powiększył moją siłę ^_^. Parametr "wysokość skoku" nie jest istotny moim zdaniem, z tego względu, że dosyć ciężko trafić w piłkę w powietrzu, pozostając na ziemi łatwiej trafić w bramkę, przy jednoczesnej ochronie własnej. Obecnie najlepiej gra działa przy standardowych parametrach. A po poprawieniu bugów, proponuje: 8. Niech się nie cieszy tak ta morda, jak przegrywa ^_^ 9. Jak lubisz łamigłówki, to pobawić się w AI. Gra się do tego dobrze nadaje, bo jest prosta. Na początek - jak zrobić, żeby komputer reagował na fakt, że gracz stoi w miejscu? (Nie chcę się wymądrzać, na obecną chwilę nie wiem, jak zrobić takie reakcje jak zaprogramowałeś.) Chyba najtrudniejszy do pokonania byłby przeciwnik, który zachowuje się jak ja w chwili obecnej - stoi przy bramce, skupia się na obronie, a jednocześnie tak wylicza uderzenie, żeby piłka wpadła do bramki przeciwnika. (Nadać piłce taką trajektorię, żeby "kicała" po ziemi.) 10. Pobawić się parametrami. Przykładowo - po co siła uderzenia? Niech odbicia polegają na zasadzie przekazania pędu. Zamiast siły kopnięcia np. wielkość, co ułatwi trafienie w gałę. Albo - sprężystość. Wówczas sprężystość * prędkość to byłaby siła kopnięcia. (W zasadzie, jeśli byśmy chcieli mieć dobry model fizyczny, to prędkość * wielkość, bo większy = cięższy, zatem pęd wzarsta. Chyba, że gramy czymś w rodzaju balonów.) Gra jest wdzięcznym tematem, żeby przepracować podstawy dynamiki (zderzenia) i kinematyki (rzut pionowy i poziomy). Ludzie mają coś takiego, że są wrażliwi na naturalne zachowania. Im lepszy model fizyczny nawet w prostej grze tym bardziej nam się podoba. Mam nadzieję, że się pojawią nowe, lepsze wersje :play_ball: Mae Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Gra nawet fajna, ale jedno w niej mnie denerwuje: na cholere tyle tych efektów podczas upadku emotek i piłki??? :/ Oczopląsu można dostać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Nic nie trzeba robić a i tak bramki są :lol: I bot trochę głupio gra. Często samobójce strzela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 fajna gra, opcja multiplayer by fajna była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Przez sieć? Przy jednym kompku można grać we dwóch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychol Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Gra spoko :thumbsup:Dosyc trudne :beer: :wheelchair: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Gra jest bardzo grywalna i wciągająca grałem w nią chyba z pół godziny ( w żadną gre stworzoną w GM nie grałem tak długo:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacman Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 znalazłem błąd. Jak sie wygra isą te firewerki to pu.źniej przez cały czas są na ekranie i nie znikają - to moze wkurzac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Wiem o tym. :) Poprawię to w wersji 2.1. Co w wersji 2.1: - poprawka bugów, głównie: punkty 3,4,6 Maenardila (reszta się u mnie nie zdarzyła), fajerwerki. - dodanie nowych opcji: zmiana koloru i imienia emotki, zmiana muzyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Przyjemne, chociaż błędy czasami dają się we znaki ;). Mógłbyś dodać także: - dodatki i powerupy w trakcie gry - muzyczki XM/MOD - narysować biały emot i później za pomocą funkcji image_blend zmieniać kolor na dowolny Grafika: 7/10 Audio: 6/10 Grywalność: 7/10 Ocena ogólna: 7/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 narysować biały emot i później za pomocą funkcji image_blend zmieniać kolor na dowolny Już to zaprogramowałem w wersji 2.1 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 ######sta gra!! ^^ 10/10!! Ja bym dodał możliwość grania 2 vs 2 :) jeden bład: raz trafiłem gola jak piłka zatrzymała się nad bramką przeciwnika, utkneła i program zaliczył gola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Uwaga, zrobiłem wesję 2.1. Wprowadziłem zapowiadane zmiany i zrobiłem opcję wyłączania efektów dla Dark Maximala. :) AI także broni bramki. Wersja 2.1 w moim pierwszym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 No ja widze 2 błędy gościu cału czas skacze i odbija sie od poprzeczki i 2 błąd piłka mi sie pod koniec zatrzymała poprostu staneła turlała sie szybko i nagle staneła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 gościu cału czas skacze i odbija sie od poprzeczki To nie jest błąd, tylko celowy zabieg bota, aby obronić bramkę. :] turlała sie szybko i nagle staneła A to jest fizyka gry (a raczej jej uproszczony model). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Aha no bo wydawało mi sie że bedzie powoli zwalniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 hmmm ja bym własnie nie dał możliwości graczom odbijać sie od tej poprzeczki, moge tak robic cala gre i na bank wygram bo wtedy jest najmniejsza szansa ze pilka wpadnie mi do bramki a do bramki przeciwnika wpadnie prędzej czy później. Powinna byś mozliwość wykonywania wysokich i niskich skoków w stylu Giana Sisters czy Mario bros. Prosze o wersje 2v2 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radzios Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Wow... jak dla mnie minigra wszechczasów :) Gratulacje dla Jakluba i obyś rozwijał Emotballa dalej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Zakładanie nowego tematu byłoby nonsensem, więc: EmotBall 2.2 wykonany! Istotne zmiany: - tryb 2 vs. 2 dodany. Na razie dodatkowi zawodnicy to tylko boty. Nieco mniej istotne zmiany: - teraz możecie wybrać emocję swojej emotikonki. - można wybrać kolor nieba. Zmiany niedostrzegalne: - zmiany w AI. Screen: Download: Emotball 2.2 - enjoy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasestat Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Wiesz co Jaklub ja oceniam te gre na 10/10. I thx za najnowsza wersje Edit. Wyskoczyły może komuś napis SkyBall?? XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Całkiem fajne i jeszcze wciąga :). Szkoda że czasami sztuczna inteligencja zawodzi i przeciwnik sam sobie wbija piłkę, ale mimo to gra ciekawa. 9/10. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Nom mi tez sie bardzo podoba. Rowniez dam 9/10 bo inteligencja komputera nieraz jest dobijajaca :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 gra przyjemna i porządnie wykonana jednak ai dobija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Hmm, niechcąc wyjść na pesymiste, powiem żę fajny pomysł, wykonanie spoko. Tylko oczywiście to że komputer zachowuje się troche głupawo, przez co gra jest dziecinnie prosta, jak sięchwiplke pogra. No, i przynajmniej dla mnie, szybko się nudzi. Ale pozatym, mimo wszystko miło spędziłem pięć minut :). Osobiście polecałbym dodać jakiś tryb kampanii, gdzie pokonywałoby się pokolei etapy, np z większą ilościa wrogów, lub z inteligentniejszym wrogiem, czy dodatkowymi bloczkami na środku, albo blokami co blokuja piłke w jedna strone, albo większą bramką gracza ;). -Maurycy ps. Tak, szczerze, algorytm wroga opiera się w większości na Randomie? Bo takie odnosze wrażenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Fajna gra tylko przydała by się jakaś opcja kariery albo grania przez internet :D A co do oceny:10/10 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Czy fajne? Fajne (nawet)... Czy lepsze od "jedynki"? Lepsze (trochę)... Jakie określenie pasuje do "dwójki"-MOD Za mało nowych pomysłów. Ogólna ocena:6++/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Sorka za odświeżenie, zrób emotball 3 (bo "moje" propozycje to duże zmiany) Moje w cudzysłowiu bo mimo iż na nie wpadłem od razu to jednak były wymienione. Multiplay i kariera, w tym drugim by byli coraz trudniejsi przeciwnicy na początku zombiak co tylko niziutko podskakuje i łazi za piłką strzelając do twojej bramki (choć nie zawsze do twojej) a na końcu koleś co atrubuty powoli podnoś i graj z nimi i jak dojdziesz do momentu, że nie wygrasz (po 100 próbach B) ) to mnożysz atrybuty przez 100 i będzie świetny przeciwnik :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się