Skocz do zawartości

CityBuilder


M@ILOSZ

Rekomendowane odpowiedzi

CityBuilder.png


Gatunek: City Builder :)

Opis: Zostajemy burmistrzem miasta które musi osiągnąć milion mieszkańców. Fabuły praktycznie brak, wszystko jest wytłumaczone w grze. Radzę najpierw zapoznać się z helpem, dostępny z menu, i w czasie gry, prawy dolny róg. A, i ten obrazek w menu jest nie mój, do zmiany.

Mały poradnik:
To czy liczba mieszkańców się zwiększa, czy też nie, zależy tylko od zadowolenia. Natomiast zadowolenie zależy już od wielu czynników. Pokazuje je Szczęściometr na dole ekranu. Zadowolenie zależy od:
Elektryczności, jest pokazana po lewej stronie ekranu, powinna być na plusie.
Żywności, jest pokazana po lewej stronie ekranu, powinna być na plusie.
Śmieci, są pokazane po lewej stronie ekranu, powinny być na zero.
Można także wybudować obiekty rekreacyjne które podnoszą zadowolenie.
Po osiągnięciu 10 000 mieszkańców wybudujcie Fabrykę, zapewni wam stały dopływ gotówki.
Grę można zapisać naciskając niebieski przycisk w prawym dolnym rogu ekranu, a potem przycisk Zapisz.

Czytajcie uważnie opisy.


Wersja 0.6 //Zjedź w dół po wersję 0.7


Autorzy:

Programowanie:
M@ILOSZ

Fabuła:
M@ILOSZ

Grafika:
M@ILOSZ & Internet (kilka zdjęć)

Muzyka:
M@ILOSZ


Screeny: Screen 1 Screen 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmienic hud, bo jest OKROPNY jednym słowem mówiąc :P

Poza tym chyba nie umiem w to grac :D Kiedy juz nauczylem sie budowac miałem 10 tys. mieszkańców. Nie wiedzieć czemu nagle zaczęła spadać mi liczba ludności, mimo że podatki zostawiłem na 2%.

I tak 5x :(

Na pewno zagram w dalsze wersje, gra jest ładnie zrobiona :) (oprocz huda!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy liczba mieszkańców się zwiększa, czy też nie, zależy tylko od zadowolenia. Natomiast zadowolenie zależy już od wielu czynników. Pokazuje je Szczęściometr na dole ekranu.

 

A, i jak klikniecie ten dymek w prawym dolnym rogu to tam są podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest gra zręcznościowa o klikaniu w ten zielony przycisk. Wybierasz pole i budujesz na nim jakąś strukturę, tu trzeba myśleć, a po tym co przeczytałem myślę że ta gra nie jest dla ciebie.

 

PS: Saus, a co ci się nie podoba w hudzie? Tylko kolorystyka, wykonanie, czy wogóle cały pomysł na niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie się zapowiada ale mam zastrzeżenia co do balansu. Zrobi się jeden błąd i nagle się wszystko sypie. Nawet po 8 próbie doszedłem tylko do 10000 z kawałkiem ppl ale brak kasy mnie pogrążył.

Przydało by się coś jeszcze na zarabianie kasy oraz jakiś dodatkowy wskaźnik przyrostu zadowolenia. Bo z tego co widzę jest wskaźnik populacji i zadowolenia. Musiałem patrzeć na zmianę kreski żeby wywnioskować czy mi zadowolenie spada czy nie.

Czy przyrost funduszy z podatków zwiększa się ze wzrostem popularności? Bo nie zaobserwowałem tego.

 

Wyskorzył mi error:

ERROR in
action number 1
of Mouse Event for Left Pressed
for object button_1:

Error in code at line 5:
   case "grass": if global.change.doing = "nothing" {global.change.doing = "forest"; instance_create(global.change.x,global.change.y,working_obj);} else {global.change.doing = "nothing" if global.change_doing = "factory"{global.factory_create = true}} break;
                                                                                                                                                                                                    ^
at position 195: Unknown variable change_doing

Edit: o udało się przekroczyć 40K ppl

Edit2: lol już ponad 200k Zdaje się że z tym balansem faktycznie problemy> na początku za trudne a na końcu za łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniał bym dodaj możliwość stawiania wiatraków na morzu:

offshore.jpg

Powinny być wydajniejsze od tych ze wzgórza ponieważ wiatr morski jest bardzo silny.

Edit:

GUI jest bleee zrób może jakąś obwódkę w miejscu które zaznaczyłem (czerwona linia) na obrazku i tło (czerwone ciemniejsze pole)

obrazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Saus: Tak, poprawię to.

@Morro: Przycisk buduj.

@Jakim: Tak naprawdę to nawet nie widziałem twojej gry. Ale zobaczę, może mnie zinspiruje. :)

@HuderLord: Literówka, poprawię.

A balans też się poprawi.

Wysokość podatków zależy od: ilości mieszkańców i wysokości podatków. Większe zadowolenie nie daje więcej kasy, ale wyższe podatki obniżają zadowolenie.

Interfejs jeszcze nie dopracowany, ale tylko estetycznie.

 

PS: Wiecie że można zapisywać grę? Prawy dolny róg, a potem "Zapisz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Projekt nie runął, tylko został wstrzymany, bo mi się odechciało programować w GM-ie :rolleyes: . Postanowiłem nauczyć się programować w Visual Studio w C#, czego dokonałem tworząc wiele ciekawych projektów, i właśnie zaczęło mi się nudzić, kiedy na głównej GMClanu zobaczyłem ten wątek. Zmobilizowałeś mnie, zbieram się do dokańczania wersji 0.7, w najbliższym czasie uploadnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za double posta, ale jak bym nie odświeżył tego tematu to nikt by nie zauważył, że wyszła nowa wersja.

 

 

CityBuilder.pngv0.7

 

 

Nowa wersja beta CityBuildera!

 

 

Pobierz wersję 0.7 (7.5MB)

 

 

Poprawki:

-Wygląd miasta

-Błąd w obsłudze zanieczyszczenia powietrza

-Generator plansz

-Menu budowania

-Asystenta

-Menu inGame

-Balancing: Teraz od 10 000 ludności jest przekaźnik, a fabryka od 100 000

 

 

Nowości:

-Szybki podgląd zużywanych i produkowanych zasobów (najedź myszą na wybrany zasób po lewej stronie, a na mapie pokaże się jakie budynki ile go produkują, a jakie ile zużywają).

-Elektrownię wiatrową można teraz rozbudować

-Nowy zasób: Gaz (inaczej niż w przypadku jedzenia i elektryczności nie jest pokazywana nadwyżka produkcyjna, tylko ogólna posiadana ilość)

-Nowe budynki: Gazociąg, Gazociąg morski (wydobywają gaz), oraz mała i duża elektrownia gazowa

-Teraz widać po wysypisku ile jest w nim jeszcze wolnego miejsca

-Skróty klawiaturowe (klawisz B przełącza między menu budowy, a menu informacji o danym terenie [służy też do cofania w menu budowy], spacja zatrzymuje czas, w menu budowy klawisze 1-6 odpowiadają odpowiednim opcjom, licząc od góry)

 

Planowane poprawki:

-HUD (ciągle czekam na sugestie co do wyglądu)

-Kilka nowych budynków do postawienia, głównie na morzu

-balancing

-dodanie paru animacji na miasto

-muszę zmienić tapetę w menu głównym, bo nie jest moja. Ktoś chciałby zrobić podobną za kredki?

 

Znane bugi:

-W miastach >1 000 000 ludności po załadowaniu stanu gry pojawia się komunikat z informacją o wygranej, choć ta nastąpiła już wcześniej

-Na monitorach o rozdzielczościach mniejszych niż 1280x780px są problemy z myszą, ale to już niezależne ode mnie.

-Chociaż w menu głównym pojawiła się opcja zmiany opcji i włączenia dymu, jeszcze nie działa.

 

Zapraszam do pobierania i oceniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...