Skocz do zawartości

XenoN PlayGate 1.X


PsichiX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Administratorzy
yeee, no w koncu :D czyli pozostal tylko Tymon i jego karta, z tych osob co nie dzialalo :D no chyba ze komus jeszcze nie dziala to mowcie ;p

 

Ale Tymon ma laptopa, a takowe laptopowe karty często nawet jak powinny to czegoś nie obsługują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob mi je w 3D, choc tez i w 2D bedzie wolniej :>
W 3d to ok, ale w 2d nic Ci zmulać nie powinno :P (wiem, że na dllu będzie szybciej, ale tego i tak nikt nie odczuje).

 

jak uwazasz ze cos jest zbedne, to pokaz, a nie marudzisz ze to to, to tamto. Bo mnie czasem zastanawia skad taka ignorancja u Ciebie sie bierze

A gdzie ja niby pokazałem ignorancję :>

Serio, czy ja gdzieś w tym temacie wypowiedziałem się niekorzystnie na temat tego silnika :P ?

Nie.

Jedynie jak nie wiem po co coś tutaj jest (=)) to pytam, i dodałem chyba dwa razy że i tak nikt z tego nie skorzysta.

 

Bo jak dla mnie i tak najciekawsze co jest w tym silniku to bumpmapping (znaczy, jeśli go zrobisz :P) i woda (a tą z kolei zoptymalizować musisz ^_^) (żeby nie było, to nie jest narzekanie, lol).

 

btw, śniło mi się że gnysek przyjechał do barlinka i mi Almore pokazywał O.o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra juz dobra ;p I tak chce zobaczyc co tam za klona EnvSys robisz : D swoja droga, zrobic zrobie, jednak na yoyo pragna wiekszego userfriendly, czyli priorytetem na razie jest napisac dokladne odpowiedniki GMowych funkcji, dopiero wtedy bede mogl sie zabrac za te bumpy punktowe i zoptymalizowanie wody (choc w miedzy czasie pewnie je skubne) ;p najwazniejsze teraz to w miesiac / dwa przykuc tylu potencjalnych userow ile sie da :D gdzie najwazniejsze dla nich to:

* ogromne efekty pracy przy malym wkladzie w kod.

* przyjaznosc uzytkowania, czyli proste, intuicyjne funkcje.

* duza predkosc przy duzej ilosci obiektow

* darmowe (badz w miare tanie) uzycie silnika do komercyjnych gier.

 

Taka krotka liste wymagan zdolalem na razie uzyskac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz od razu na modul kliknac zeby od razu wybrac nowy :P ale spoko, dodaje szukajke, no i tez opis roznych trickow, tez dostepne przez szukajke :P

Albo ewentualnie uzyje generator dokumentacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem już, że ten "mój" EnvSys jest gupi... :P

 

Może i mój iwave wykonuje się dość szybko (tzn. w porównaniu do Twojego), ale wygląda strasznie płasko, i w ogóle nie przypomina to fal wody, a jakąś galaretę, lol.

Myślałem nad tym, żeby nie falować obrazu w kształt czegoś na wzór koła, tylko robić jakby parę lekkich efektów bubble w kierunku brzegów, ale to by stawiam zmulało nawet bardziej niż ten na xenonie.

 

Ale spokojnie, jeszcze coś wymyśle... ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moja woda paca najszybciej, a i wygląda czilautowo ;D

Problem taki ze nie da sie wpakowac jej jako silnik bo to tylko sprite na alphie :(

I tym optymistycznym akcentem stwierdzam ze Psichixowej wody nikt za szybko nie przebije

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezentacja totalnej nowości: Funkcje Synonimiczne (udające oryginalne) PLayGate zintegrowane z GMem, czyli coś czego dotąd nie było!

Jak to wygląda? a no tak samo jak w GM - chcesz zmienić kolor, wywołujesz draw_set_color(); chcesz załadować sprite z pliku? wywołujesz sprite_add(), prosto, bo nie zmienia się nic, jedynie czego musisz umieć to posługiwać się GMowymi funkcjami :D na razie skromna część kilkunastu funkcji gotowa, dziś może jeszcze uda mi się skończyć konwersję spritów z pamięci GMa na sprajty XenoNa :D to samo planuję zrobić później z dźwiękami, aby całkowicie zespolić PlayGate z GMem, niczym organizmy symbiotyczne :D

 

Do pobrania teścik surfacesów (nie czepiajcie sie że bez ######aszczych efektów, to tylko test i prezentacja jak działa ;p): https://gmclan.org/up1105_3_PG_SynonymsTest.html

dałem mu taką funkcjinalność że jeśli ktoś nie obsługuje FBO to będzie tworzył surface na zwykłych teksturach :P w razie błędu proszę zgłaszać, ale najważniejsze dla mnie są opinie o nowej technice, jaką uzyskałem dzięki GMapi Snake'a i jego przykładowi :D

Enjoy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, lenin, dziś ok. 16:00 dam CI nieco zmodyfikowaną wersję która pomoże wykryć co powoduje błąd u Ciebie, i go naprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na laptopie też ten błąd jest (gfx: Intel GMA 900). Dodam, że w innych przykładach wyskakuje mi błąd mówiący o braku wsparcia dla FBO, więc pewnie to jest przyczyną.

A na PC z ATI Radeon HD4870 wszystko działa jak trzeba ;p

 

Ciekaw jestem jaka będzie różnica wydajności gdy już podmienisz cały silnik GM na Xenonowy ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yep, najprawdopodobniej FBO, czyli podmienione surfacesy szwankują gdy ma używać zwykłych tekstur zamiast fbo. Zajmę się tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jeśli gdy Snake chciał wydać GMThreads to przejmowaliście się reakcją yyg, to w tym przypadku na pewno się trzeba przejmować :P

 

Napisz do yyg maila w stylu

"Ej, pozwolicie mi zmodyfikować wasz program dodając do niego mój silnik i podmieniając jego funkcje na moje, i wydawać go?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kofel

:huh: A zawsze myślałem, że emoty na końcu zdania wskazują na to, czy autor pisze na poważnie czy nie... Nie bierz zawsze wszystkiego tak do siebie ehh.

 

@Topic

Ale jak Psychol to skończy, to myślę, że popularność jego silnika skoczy porządnie w górę i więcej osób zainteresuje się korzystaniem z niego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak Psychol to skończy, to myślę, że popularność jego silnika skoczy porządnie w górę i więcej osób zainteresuje się korzystaniem z niego smile.gif

nom, jesli uda mi sie zastapic wszystkie funkcje swoimi, lub chociaz przepisac ich odpowiedniki na cos szybszego. Póki co daje sobie miesiąc na utworzenie wazniejszej czesci funkcjonalnosci GMa. Trzymajcie kciuki, a niedługo będziecie sie cieszyć tym co będzie oferował nowy GM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to Ty mowiles serio? :D ale przeciez jest tam projekt GM 6.1, a go powinienes dac rade otworzyc i exportowac jako exe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja PlayGate (sp3.1) dodana! a w niej:

* 5 tutoriali dla początkujących (aby załapać co i jak), pusty projekt oraz demka (tutaj bez EnvSys, bo pozmieniałem pare rzeczy w silniku przez co muszę przepisać na nowo EnvSys, dziś się za to wezmę).

* duża zmiana: od teraz wszystkie stałe stanu (np. XE_TEXTURE) należą do globalnego obiektu PG (np. PG.XE_TEXTURE), aby zmniejszyć zużycie pamięci.

* prostsze używanie - od teraz możecie używać (na razie niektórych) funkcji GMowych jako funkcje PlayGate, ponieważ zostały one zastąpione, przez co PlayGate działa szybciej i sprawniej! (np. draw_set_color(); do zmiany koloru)

 

Do ściągnięcia jak zawsze tutaj: playgate.psichix.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zwane legalne odświeżenie ;P

 

PlayGate SP4 wydany, w nim poprawiona bezwładność substancji oraz dodany tutorial (#6) z prostą fizyką auta (jazda, przyspieszenie, biegi, drift, hamulec ręczny) oraz tutkiem video o tym jak tworzyć taki model w programie EnvBox Modeler dołączonym do PlayGate.

 

Jak zawsze najnowsza wersja do pobrania tutaj: http://playgate.psichix.com/

Oraz tutek video:

 

Następny tutek będzie o kolizjach więc nasze autko stanie sie bardziej realne (myślę że nawet zniszczenia po uderzeniach dodam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka dni temu miałem "wypadek przy pracy" - pliki źródłowe PlayGate zostały skasowane nieodwracalnie, przez co zostałem zmuszony napisać wrapper jeszcze raz jako wersja druga. Tym razem użyje nowego frameworka co znacznie przyspieszy i ułatwi mi pracę.

Wersja 2.0 (nazwa kodowa: "Symbiont") będzie całkowicie się integrować z GM więc zostaną zastąpione możliwie wszystkie funkcje GMa i wyeliminowane wywołania funkcji DLL co zaowocuje przyspieszeniem pracy PlayGate'a oraz w końcu będzie możliwe użycie w GM LITE.

Z nowości to powiem że zaimplementowany zostanie XenoNowy język "Intuicio" o strukturze assemblera, kompilowany do kodu bajtowego, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie rdzeniem silnika. Jego zastosowanie znajdzie się na przykład w fizyce - w chwili obecnej jest ustalona kolejność i charakter zachowań fizycznych z włączaniem i wyłączaniem stanów, zaś Intuicio pozwoli nam na w pełni własne definiowanie zachowań fizycznych, wszelkich algorytmów rozszerzających możliwości, dzięki czemu nie będzie trzeba zewnętrznie w kodzie pisać dodatkowej fizyki i martwić się czy będzie współgrać, w skrócie będzie to działać jak Shadery dla grafiki.

Dodatkowo dojdzie możliwość używania GLSL do pisania shaderów.

Na skończenie wersji 2.0 przewiduję 7-10 dni, kolejny tydzień poświęcę na zintegrowanie Intuicio w pełni z rdzeniem.

Na razie to wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...