I am Lord Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 ale silnik poki co z wyzszymi niz 2 zadziala jedynie na NVIDII, To dlaczego mi działa? mam ATI HD 3800 i według tej tabeli mam shader model 4.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 yeee, no w koncu :D czyli pozostal tylko Tymon i jego karta, z tych osob co nie dzialalo :D no chyba ze komus jeszcze nie dziala to mowcie ;p Ale Tymon ma laptopa, a takowe laptopowe karty często nawet jak powinny to czegoś nie obsługują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 zrob mi je w 3D, choc tez i w 2D bedzie wolniej :>W 3d to ok, ale w 2d nic Ci zmulać nie powinno :P (wiem, że na dllu będzie szybciej, ale tego i tak nikt nie odczuje). jak uwazasz ze cos jest zbedne, to pokaz, a nie marudzisz ze to to, to tamto. Bo mnie czasem zastanawia skad taka ignorancja u Ciebie sie bierze A gdzie ja niby pokazałem ignorancję :> Serio, czy ja gdzieś w tym temacie wypowiedziałem się niekorzystnie na temat tego silnika :P ? Nie. Jedynie jak nie wiem po co coś tutaj jest (=)) to pytam, i dodałem chyba dwa razy że i tak nikt z tego nie skorzysta. Bo jak dla mnie i tak najciekawsze co jest w tym silniku to bumpmapping (znaczy, jeśli go zrobisz :P) i woda (a tą z kolei zoptymalizować musisz ^_^) (żeby nie było, to nie jest narzekanie, lol). btw, śniło mi się że gnysek przyjechał do barlinka i mi Almore pokazywał O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Dobra juz dobra ;p I tak chce zobaczyc co tam za klona EnvSys robisz : D swoja droga, zrobic zrobie, jednak na yoyo pragna wiekszego userfriendly, czyli priorytetem na razie jest napisac dokladne odpowiedniki GMowych funkcji, dopiero wtedy bede mogl sie zabrac za te bumpy punktowe i zoptymalizowanie wody (choc w miedzy czasie pewnie je skubne) ;p najwazniejsze teraz to w miesiac / dwa przykuc tylu potencjalnych userow ile sie da :D gdzie najwazniejsze dla nich to: * ogromne efekty pracy przy malym wkladzie w kod. * przyjaznosc uzytkowania, czyli proste, intuicyjne funkcje. * duza predkosc przy duzej ilosci obiektow * darmowe (badz w miare tanie) uzycie silnika do komercyjnych gier. Taka krotka liste wymagan zdolalem na razie uzyskac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Nie podoba mi się ta dokumentacja. Trzeba się za dużo naklikać, zanim cokolwiek się zobaczy a potem znów naklikać, żeby wrócić i zmienić moduł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 zawsze mozesz od razu na modul kliknac zeby od razu wybrac nowy :P ale spoko, dodaje szukajke, no i tez opis roznych trickow, tez dostepne przez szukajke :P Albo ewentualnie uzyje generator dokumentacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 ja bym wolał, że jak wybieram moduł, to mam wszystkie instrukcje jedna pod drugą, tak jak w dokumentacji GM, tym bardziej, że nie ma tych funkcji nie wiadomo ile :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Mówiłem już, że ten "mój" EnvSys jest gupi... :P Może i mój iwave wykonuje się dość szybko (tzn. w porównaniu do Twojego), ale wygląda strasznie płasko, i w ogóle nie przypomina to fal wody, a jakąś galaretę, lol. Myślałem nad tym, żeby nie falować obrazu w kształt czegoś na wzór koła, tylko robić jakby parę lekkich efektów bubble w kierunku brzegów, ale to by stawiam zmulało nawet bardziej niż ten na xenonie. Ale spokojnie, jeszcze coś wymyśle... ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 a moja woda paca najszybciej, a i wygląda czilautowo ;D Problem taki ze nie da sie wpakowac jej jako silnik bo to tylko sprite na alphie :( I tym optymistycznym akcentem stwierdzam ze Psichixowej wody nikt za szybko nie przebije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Prezentacja totalnej nowości: Funkcje Synonimiczne (udające oryginalne) PLayGate zintegrowane z GMem, czyli coś czego dotąd nie było! Jak to wygląda? a no tak samo jak w GM - chcesz zmienić kolor, wywołujesz draw_set_color(); chcesz załadować sprite z pliku? wywołujesz sprite_add(), prosto, bo nie zmienia się nic, jedynie czego musisz umieć to posługiwać się GMowymi funkcjami :D na razie skromna część kilkunastu funkcji gotowa, dziś może jeszcze uda mi się skończyć konwersję spritów z pamięci GMa na sprajty XenoNa :D to samo planuję zrobić później z dźwiękami, aby całkowicie zespolić PlayGate z GMem, niczym organizmy symbiotyczne :D Do pobrania teścik surfacesów (nie czepiajcie sie że bez ######aszczych efektów, to tylko test i prezentacja jak działa ;p): https://gmclan.org/up1105_3_PG_SynonymsTest.html dałem mu taką funkcjinalność że jeśli ktoś nie obsługuje FBO to będzie tworzył surface na zwykłych teksturach :P w razie błędu proszę zgłaszać, ale najważniejsze dla mnie są opinie o nowej technice, jaką uzyskałem dzięki GMapi Snake'a i jego przykładowi :D Enjoy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Nie wiem co powiedzieć... - Przecież to zupełnie zmienia stan rzeczy! Nic, tylko pogratulować umiejętności oraz pomysłu. ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Daj... binarke! :) tiaaa już myślałeś, że napiszę "daj kamienia" =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 'unexpected error occured when running the game' GF fx5200. Ale zapowiada się ciekawie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 ok, lenin, dziś ok. 16:00 dam CI nieco zmodyfikowaną wersję która pomoże wykryć co powoduje błąd u Ciebie, i go naprawie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 U mnie na laptopie też ten błąd jest (gfx: Intel GMA 900). Dodam, że w innych przykładach wyskakuje mi błąd mówiący o braku wsparcia dla FBO, więc pewnie to jest przyczyną. A na PC z ATI Radeon HD4870 wszystko działa jak trzeba ;p Ciekaw jestem jaka będzie różnica wydajności gdy już podmienisz cały silnik GM na Xenonowy ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 yep, najprawdopodobniej FBO, czyli podmienione surfacesy szwankują gdy ma używać zwykłych tekstur zamiast fbo. Zajmę się tym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 yyg nie będzie miało nic do tego jak się dowie? Jeśli to skończysz to będzie pro... ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 yyg nie będzie miało nic do tego jak się dowie? Zaproszą go do współpracy, bo Psychol potrafi zrobić coś, czego YYG nie umie:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 A ja przewiduję że będzie dym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 No cóż, jeśli gdy Snake chciał wydać GMThreads to przejmowaliście się reakcją yyg, to w tym przypadku na pewno się trzeba przejmować :P Napisz do yyg maila w stylu "Ej, pozwolicie mi zmodyfikować wasz program dodając do niego mój silnik i podmieniając jego funkcje na moje, i wydawać go?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Zaproszą go do współpracy, bo Psychol potrafi zrobić coś, czego YYG nie umie:P o lolz, głupszej wypowiedzi nie czytałem. coś jak: "Programiści World of Warcraft potrafią zrobić 3d, a programiści Tibii nie" Może po prostu to inny target jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Do samej biblioteki GMAPI nikt się nie przyczepił, więc raczej do DLL-a korzystającego z niej nikt nie będzie miał zastrzeżeń ;p DLL-e gmLua i Advanced Console korzystają z GMAPI i nikt się nie czepiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 @Kofel :huh: A zawsze myślałem, że emoty na końcu zdania wskazują na to, czy autor pisze na poważnie czy nie... Nie bierz zawsze wszystkiego tak do siebie ehh. @Topic Ale jak Psychol to skończy, to myślę, że popularność jego silnika skoczy porządnie w górę i więcej osób zainteresuje się korzystaniem z niego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Ale jak Psychol to skończy, to myślę, że popularność jego silnika skoczy porządnie w górę i więcej osób zainteresuje się korzystaniem z niego smile.gif nom, jesli uda mi sie zastapic wszystkie funkcje swoimi, lub chociaz przepisac ich odpowiedniki na cos szybszego. Póki co daje sobie miesiąc na utworzenie wazniejszej czesci funkcjonalnosci GMa. Trzymajcie kciuki, a niedługo będziecie sie cieszyć tym co będzie oferował nowy GM :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 @Kofel :huh: A zawsze myślałem, że emoty na końcu zdania wskazują na to, czy autor pisze na poważnie czy nie... Nie bierz zawsze wszystkiego tak do siebie ehh. A ja myślałem że one zawsze służą do wyrażania emocji. 0.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Co z tą binarką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 a to Ty mowiles serio? :D ale przeciez jest tam projekt GM 6.1, a go powinienes dac rade otworzyc i exportowac jako exe :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Nowa wersja PlayGate (sp3.1) dodana! a w niej: * 5 tutoriali dla początkujących (aby załapać co i jak), pusty projekt oraz demka (tutaj bez EnvSys, bo pozmieniałem pare rzeczy w silniku przez co muszę przepisać na nowo EnvSys, dziś się za to wezmę). * duża zmiana: od teraz wszystkie stałe stanu (np. XE_TEXTURE) należą do globalnego obiektu PG (np. PG.XE_TEXTURE), aby zmniejszyć zużycie pamięci. * prostsze używanie - od teraz możecie używać (na razie niektórych) funkcji GMowych jako funkcje PlayGate, ponieważ zostały one zastąpione, przez co PlayGate działa szybciej i sprawniej! (np. draw_set_color(); do zmiany koloru) Do ściągnięcia jak zawsze tutaj: playgate.psichix.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Tak zwane legalne odświeżenie ;P PlayGate SP4 wydany, w nim poprawiona bezwładność substancji oraz dodany tutorial (#6) z prostą fizyką auta (jazda, przyspieszenie, biegi, drift, hamulec ręczny) oraz tutkiem video o tym jak tworzyć taki model w programie EnvBox Modeler dołączonym do PlayGate. Jak zawsze najnowsza wersja do pobrania tutaj: http://playgate.psichix.com/ Oraz tutek video: Następny tutek będzie o kolizjach więc nasze autko stanie sie bardziej realne (myślę że nawet zniszczenia po uderzeniach dodam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Kilka dni temu miałem "wypadek przy pracy" - pliki źródłowe PlayGate zostały skasowane nieodwracalnie, przez co zostałem zmuszony napisać wrapper jeszcze raz jako wersja druga. Tym razem użyje nowego frameworka co znacznie przyspieszy i ułatwi mi pracę. Wersja 2.0 (nazwa kodowa: "Symbiont") będzie całkowicie się integrować z GM więc zostaną zastąpione możliwie wszystkie funkcje GMa i wyeliminowane wywołania funkcji DLL co zaowocuje przyspieszeniem pracy PlayGate'a oraz w końcu będzie możliwe użycie w GM LITE. Z nowości to powiem że zaimplementowany zostanie XenoNowy język "Intuicio" o strukturze assemblera, kompilowany do kodu bajtowego, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie rdzeniem silnika. Jego zastosowanie znajdzie się na przykład w fizyce - w chwili obecnej jest ustalona kolejność i charakter zachowań fizycznych z włączaniem i wyłączaniem stanów, zaś Intuicio pozwoli nam na w pełni własne definiowanie zachowań fizycznych, wszelkich algorytmów rozszerzających możliwości, dzięki czemu nie będzie trzeba zewnętrznie w kodzie pisać dodatkowej fizyki i martwić się czy będzie współgrać, w skrócie będzie to działać jak Shadery dla grafiki. Dodatkowo dojdzie możliwość używania GLSL do pisania shaderów. Na skończenie wersji 2.0 przewiduję 7-10 dni, kolejny tydzień poświęcę na zintegrowanie Intuicio w pełni z rdzeniem. Na razie to wszystko :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się