Skocz do zawartości

Zablokowane If gadanie=true;


Rekomendowane odpowiedzi

Hello,

Mam problem z zmiennymi.

 

Wygląda to tak:

 

Kiedy Collision with Obj_Hero

 

GML
if gadanie=true

{

show_message(Bla,bla,bla)

}

else

show_message(bla,bla,bla)

 

I tez mam:

 

GML
if gadanie=false

{

show_message(Bla,bla,bla)

gadanie=true //chce zeby zmienna gadanie sie zmienila

}

else

 

show_message(bla,bla,bla)

 

I teraz mam problem, Gm mi mówi ze zapomniałem jakiś Symboli.

Jakie symbole i gdzie wstawić żeby działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

show_message("blablabla")

lub show_message('blablabla')

Bo to nie są stringi, GM myśli że to są argumenty do funkcji,i wywala błąd że nie ma tylu argumentów w messagach i nie ma zmiennych bla.

Np.masz zmienną Score.

Chcesz pokazać tekst "Score"

Wpisujesz show_message(score), bo chciełeś pokazać napis "score", a tu pisze wartość score.Musisz dawać w apostrofach lub w cudzysłowiu tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden Problem,

 

Czy to musi być w create?

Bo jak idę z jednego room do drugiego, to zmienna caly czas sie zmienia na false;

A ja chce ze jak w jednym roomie naprzyklad jest true, to w innym roomie tez będzie true i vice versa'

 

EDIT: Ups, Double Post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zdefiniować zmienną globalną: global.gadanie w jakimś innym obiekcie który ustawisz tylko w pierwszym roomie i ta zmienna globalna będzie przechodzila do nastepnego roomu.

 

A zmiennych nie musisz definiować w kreate, możesz gdzie chcesz ale musisz ją zdefiniować zanim jej uzyjesz.

A wogle to masz, pocztaj.

Sprawdź tez reszte dokumentacji.

 

E: A wogle rob jak ci misiek każe, szybszy był. Gnysek mi uświadomił że mój pomysł był lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby dziala,

 

Ale Pokaze wam jakie sa kody I jaki Problem.

 

W Obj_Hero:

 

Game Starts:

GML
global.gadanie = true

 

 

Collsion with Obj_Man:

GML
if (global.gadanie)

show_message('I said go talk to him')

else

show_message('Hey Brother go talk to the guy in your house')

global.gadanie = true;

 

 

I teraz w innym Roomie mam Obj_Frank

 

Collsion with Obj_Frank:

GML
if (global.gadanie)

show_message=('Wassup Man')

else

show_message=('I dont know you')

 

 

 

------------------------------------------------------------

 

I teraz, Obj_Man (Ktory działał kilka minut temu) w ogóle nie reaguje.

A w Obj_Frank wyskakuje Error:

 

GML
___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Collision Event with object Frank

for object Obj_Jack:

 

Error in code at line 1:

if (global.gadanie)

 

at position 12: Unknown variable gadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W roomie Menu (Pierwszy room)

Dalem w creation Code:

 

GML
global.gadanie = false;

 

Noto jak w roomie Menu kilkam new Game, To w roomie "Street" Pojawia sie Obj_Hero,

No I w tym Obj_Hero:

 

Collsion with Obj_Man:

GML
if global.gadanie=true;

{

show_message=('Bla Bla')

}

 

if global.gadanie=false;

{

show_message=('Bla Bla Bla')

global.gadanie=true; //chce zeby global.gadanie zmienil sie z false na true.

}

 

I colission with Obj_Frank (W innym roomie):

GML
if global.gadanie=true;

{

show_message=('Bla')

}

 

if global.gadanie=false;

{

show_message=('Bla bla bla bla')

}

 

 

 

--------------------------------------

 

Errory są rożne, ale jak narazie to tylko ten mi wyskakuje

 

np:

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Collision Event with object Frank
for object Obj_Jack:

Error in code at line 6:
  if global.gadanie=false;

at position 25: Statement expected.

 

 

I to samo w Obj_Man

 

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Collision Event with object Man
for object Obj_Jack:

Error in code at line 6:
  if global.gadanie=false;

at position 25: Statement expected.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...